חדשות בארץ

יש עתיד? הקרב על החוף הנפרד בהרצליה

הציבור החרדי בעיר הרצליה נהנה מנגישות של חוף נפרד המשמש גברים ונשים במשך שלושה ימים בשבוע. פניה של ח"כ "יש עתיד" מנסה לשנות את התמונה למרות שמדובר בחוף הנפרד היחיד באזור

  • י"ג שבט התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הקרב על החוף הנפרד בהרצליה: בדרום העיר הרצליה קיים מתחם המשמש את הציבור החרדי, אלא שעתירה של נציגי מפלגת "יש עתיד" מנסה לסכן את המשך פעילותו למרות שמדובר באחד החופים הנפרדים היחידים באזור. קיומו של החוף כבר אושר במועצה העירונית ומשמש שלושה ימים בשבוע את הגברים והנשים, לסירוגין. על פי הטענה של נציגי המפלגה, העירייה נוהגת לחלק דוחות לזוגות מעורבים הנכנסים לשם ובכך מונעים מהציבור הכללי "לקצר את דרכו" באמצעות החוף הנפרד.

לפני מספר חודשים, כך מתברר, הוגשה תביעה ייצוגית נגד עיריית הרצליה בגובה של 35 מיליון שקל, זאת בטענה שהיא עוברת על חוק איסור אפליה במוצרים ושירותים. נציגות המפלגה, ראש העירייה לשעבר יעל גרמן, וחברות הכנסת קרין אלהרר ועליזה לביא, כתבו לראש העירייה משה פדלון מכתב הקורא בבקשה להקים מעבר חופשי לכלל הציבור גם בעונת הרחצה בקיץ. "ידוע לנו שבמשך חודשיים בשנה מקצה עיריית הרצליה חוף אחד נפרד לטובת הציבור הדתי, ואנו חושבות שמדובר בהסדר נכון וראוי המתחשב ומכבד גם את הזכויות של הציבור הדתי ליהנות מחוף הים", כתבו במכתב. "יחד עם זאת, באותם ימים נסגר החוף למעבר לכלל הציבור ובכך נפגעת זכותו ללכת לאורך החוף ברצף, חוף שכידוע הינו משאב ציבורי טבעי אשר לציבור הזכות ליהנות ממנו".

"במצב דברים זה, של זכויות מתנגשות, האיזון המתבקש הוא הקמת מעבר נגיש, כמו שנעשה בנתניה ובמקומות אחרים, אשר יעקוף את הקטע החסום ובכך יאפשר לציבור מעבר חופשי לאורך החוף תוך התחשבות ברגשותיהם של המתרחצים החרדים", נכתב. "בדרך זו, להבדיל ממדיניות אכיפה של שליחת פקחים והטלת קנסות, המביאה לכעס ולתסכול בקרב הציבור הכללי ופוגעת ביכולת לחיות ביחד תוך שמירה על כבוד הדדי ושלום בית, יכובדו זכויותיהם של הציבור החילוני והדתי כאחד, וזאת מתוך ערכים של הבנה, סובלנות וחיים בדו קיום".

לא ברור כיצד המכתב ישפיע על מדיניות ראש העירייה, אך נראה כי זהו רק תחילת המאבק על החוף המפורד ביחיד בעיר. ההערכה היא שבקרוב מאוד גם מפלגות חרדיות ייכנסו לתוך התמונה.

תגיות:חוף נפרדהרצליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה