יום שישי, 24.05.2024 שעה 22:44

האלפ גברה על קרבר, תפגוש את ווזניאקי בגמר

אוסטרליה: הראשונה בעולם גברה 3:6, 6:4 ו-7:9 על הגרמנייה במשחק נהדר ותיאבק על התואר מול הדנית, שגברה על מרטנס. אחת מהן תזכה בגראנד סלאם ראשון

|
סימונה האלפ חוגגת בדרך לגמר (רויטרס)
סימונה האלפ חוגגת בדרך לגמר (רויטרס)

בתום אחד המשחקים הטובים והדרמטיים ביותר בשנים האחרונות, סימונה האלפ עלתה הבוקר (חמישי) בפעם הראשונה בקריירה לגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה אחרי שגברה על אלופת 2016 אנג'ליקה קרבר 3:6, 6:4 ו-7:9 אחרי שעתיים ו-21 דקות של משחק מרתק, הפכפך אבל בעיקר ברמה גבוהה בין שתי שחקניות ההגנה הטובות בעולם.

האלפ תפגוש בגמר את קרולין ווזניאקי במשחק שיפגיש את שתי המדורגות ראשונות בעולם ובסיומו אחת מהן תזכה, בפעם הראשונה בקריירה, בתואר גראנד סלאם. הרומנייה, המדורגת ראשונה בעולם, הגיעה פעמיים בקריירה לגמרים של גראנד סלאם, שניהם בצרפת (ב-2014 וב-2017) והפסידה בשניהם. הדנית, המדורגת שנייה בעולם, הגיעה גם היא פעמיים בעבר לגמרים, במקרה שלה שני המקרים בארצות הברית (ב-2009 וב-2014) וגם היא הפסידה בשני המקרים. לשתיהן תהיה זו הופעה ראשונה בגמר אליפות אוסטרליה. זאת ועוד, מדובר בקרב ישיר על המקום הראשון בעולם.

המשחק נפתח באופן חד צדדי כשתוך 14 דקות האלפ עלתה ל-0:5 מוחץ. קרבר ניצלה משחקון חלש של הרומנייה, חזרה לעניינים וצימקה ל-5:3, אך האלפ סגרה עניין במשחקון הבא ו-3:6 במערכה הראשונה. במערכה השנייה האלפ שברה ל-1:3, אבל קרבר במלחמה גדולה שברה חזרה ואחרי עוד כמה משחקונים צמודים שברה פעם נוספת ל-4:5 והצליחה להגיש למערכה ולקחת את המשחק להכרעה.

סימונה האלפ (רויטרס)סימונה האלפ (רויטרס)

הדרמה הגדולה עלתה מדרגה במערכה השלישית. קרבר שברה ל-0:1, האלפ שברה חזרה ובהמשך עלתה ל-3:5, אך קרבר שברה שוב. במשחקון העשירי האלפ החמיצה שתי נקודות משחק, המומנטום עבר לקרבר שעלתה ל-5:6 ו-15:40, אבל אז האלפ עם משחק ענק והתקפי הצליחה להציל את עצמה מהדחה בדרך לשוויון 6:6. אחרי מספר דקות נוספות של טניס ענק, האלפ הצליחה ביתרון 7:8, בנקודת המשחק הרביעית שלה, לסגור עניין.

המדורגת שנייה בעולם, קרולין ווזניאקי, עלתה כאמור גם היא לגמר אליפות אוסטרליה בפעם הראשונה בקריירה שלה, כשגברה על אליס מרטנס הבלגית 3:6 ו-6:7(2). הטניסאית מדנמרק, עבורה תהיה זו כאמור הופעה שלישית בגמר גראנד סלאם, החמיצה ב-2011 את העלייה לגמר במלבורן, למרות שהגיעה למצב של נקודת משחק לטובתה מול נה לי הסינית,  אבל הפעם התסריט לא חזר על עצמו.

קרולין וויזניאקי חוגגת את ההעפלה שלה לגמר באוסטרליה (רויטרס)קרולין וויזניאקי חוגגת את ההעפלה שלה לגמר באוסטרליה (רויטרס)

ווזניאקי שניצחה בבטחה את המערכה הראשונה 3:6 כבר הוליכה 3:5 במערכה השנייה, אבל אז מרטנס שניצחה 10 משחקים ברציפות בסבב חזרה בגדול והוליכה 5:6 ו-15:40. דווקא כשהיה נראה כי המשחק בדרך למערכה שלישית, המדורגת שנייה שהייתה מאוד רגועה יחסית לסיטואציה, בלמה את הקאמבק, לקחה את המערכה לשובר שוויון בו שלטה ובסוף גם ניצחה במשחק.

כעת הדנית, שהוליכה את הדירוג במשך 67 שבועות ברציפות בעבר אך טרם זכתה בגראנד סלאם, תנסה לגבור על האלפ, לזכות בגראנד סלאם ראשון ולחזור למקום הראשון בעולם.

ווזניאקי במהלך הניצחון על מרטנס (רויטרס)ווזניאקי במהלך הניצחון על מרטנס (רויטרס)

בתוך כך החליט, ה-ITF לחקור את הטניסאית הצרפתיה אלייזה קורנה (46 בעולם כיום, ומקום 11 בשיאה) על כך שהתחמקה משלוש בדיקות פתע לחומרים אסורים, בעת שהייתה בביתה במהלך חודש אוקטובר 2017. השחקנית הצרפתיה תיעדר בשל כך ממפגש הפדרציה של ארצה מול בלגיה בחודש פברואר, אך עד שהחקירה תסתיים תוכל לשחק בסבב הנשים. באליפות אוסטרליה קורנה הודחה בסיבוב השלישי.

אסור לפספס
נגןהכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
הכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
נגןהקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
הקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
נגןרונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
רונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */