שתף קטע נבחר

מסתמן: שיטת ההגרלות החדשה של הפיס תאושר

לאחר שטען כי סיכויי הזכייה של המהמרים נפגעו בשיטת ההגרלות החדשה, האוצר נסוג: "משרד ראש הממשלה לוחץ לאשר את השיטה". משרד רה"מ: לא הפעלנו לחץ

משרד האוצר מתקפל? אחרי קרב מתוקשר שהוביל מול מפעל הפיס בדרישה לבטל את השיטה החדשה בלוטו, שמפחיתה משמעותית את סיכויי הזכייה, מסתמן כי המשרד יתיר למפעל הפיס להמשיך בשיטה.

 

 

ל"ממון" נודע כי מפעל הפיס הגיש אתמול (א') לאישור האוצר את שיטת הלוטו החדשה ללא שינוי, לאחר שבהתדיינות המשפטית שהתנהלה בנושא בחודש שעבר סיכמו הצדדים כי יפתרו את המחלוקות מחוץ לכותלי בית המשפט.

 

גורמים באוצר הסבירו שנוכח לחץ שמפעיל משרד רה"מ בנושא, קיימת סבירות גבוהה שהשיטה החדשה תאושר. לדברי הגורמים באוצר, "ההחלטה הסופית בנושא כנראה לא תתקבל פה אלא במשרד רה"מ שהבהיר את עמדתו".

 

בפברואר האחרון שינה מפעל הפיס את כללי המשחק. לפי השיטה החדשה, על המשתתפים לנחש 6 מספרים מתוך 37 במקום 34 ומספר נוסף, המספר החזק, מתוך 8 מספרים במקום 10. שינויים אלו הובילו להפחתת סיכויי הזכייה מ-1 ל-13.5 מיליון ל-1 ל-18.6 מיליון.

 

משרד האוצר טען שהמהלך איננו חוקי כיוון שנעשה שלא בידיעתו ולא באישורו. מנכ"ל המשרד באותה תקופה, ירום אריאב, מתח ביקורת על המהלך, שמעמיד את הציבור בפני "פיתוי שהוא אינו יכול לעמוד בו". 

 

האוצר: טרם התקבלה החלטה

הקטנת הסיכויים הובילה להצטברות סכומי הפרס הראשון לרמת שיא של 80 מיליון שקל ב"דאבל לוטו" (משחק בו הפרס הראשון כפול בהשוואה למשחק הרגיל ומחיר כל טור הוא כפול). במפעל הפיס טענו כי השינוי נעשה על פי כל דין.

 

גורמים במפעל הפיס אמרו אתמול: "את האוצר לא באמת מעניינים סיכויי הזכייה. מטרת המאבק הייתה ועודנה לקבל בסופו של דבר נתח גדול יותר מהכנסות מפעל הפיס. אישור שינוי השיטה בסך הכל שימש אותם כמנוף לחץ".

 

ח"כ כרמל שאמה (ליכוד), שהוביל את המאבק בכנסת נגד השיטה החדשה, מסר אתמול: "לצערי, נראה שהאוצר סגר דיל עם הפיס מאחורי גבו של הציבור ועל חשבונו. לאוצר יש ניגוד עניינים בין תפקידו כגורם מפקח, האמון על שמירת האינטרס של הציבור, לבין היותו שותף בכיר מהכנסות הפיס".

 

במשרד רה"מ מכחישים כי הפעילו לחץ על האוצר: "לא היה ולא נברא". מהאוצר נמסר: "הפיס הגיש אתמול בקשה לאישור שינויים במתכונת ההגרלה. טרם התקבלה החלטה בנושא. לא התנינו את אישור השינויים בתוכנית הלוטו בדבר".

 

הכתבה התפרסמה הבוקר במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עומר הכהן
דוכן מפעל הפיס
צילום: עומר הכהן
מומלצים