sportFive780113 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

וואו. תודו שזו לא התוצאה שציפיתם לראות מגולת הכותרת של שמינית גמר גביע המדינה. מכבי חיפה, 9 ימים אחרי שחטפה נוקאאוט בבית מול מכבי ת"א, נקמה בצהובים עם ניצחון 0:3 אדיר בסמי עופר, שסיפק לירוקים גאולה וסוף סוף רגעים של אושר בעונה רוויית אכזבות ומפחי נפש.

דווקא כשמכבי ת"א בכושר שיא ובמקום הראשון לראשונה מזה כמעט שנה, חיפה הצליחה להישאר שקולה מולה במחצית הראשונה וניצלה את הטעויות כדי להשתלט על המשחק אחרי ההפסקה ולהמם את יריבתה המושבעת.

תחת מבול כבד, שתי הקבוצות התקשו לפתח התקפות מסוכנות בדקות הראשונות והסתפקו במספר בעיטות מחוץ לרחבה, כשפרדראג ראיקוביץ' ועומרי גלזר היו מוכנים לכל כדור. עומרי בן הרוש הגיע לכדור קרן בעמדה מסוכנת, אבל נגח מעל המשקוף.

הצהובים נכנסו אט אט לעניינים, אבי ריקן סידר לווידאר קיארטנסון מצב טוב ברחבה, אבל האיסלנדי נחסם על ידי ההגנה הירוקה. דקות ספורות חלפו והפעם אלי דסה הגביה כדור מושלם למרכז הרחבה, קיארטנסון הקדים את אליסון דוס סנטוס וגלזר אבל נגח הרחק מהמסגרת.

מהעבר השני, ניקיטה רוקאביצה סידר לקלאוס מצב טוב, אבל החלוץ שוב לא מצא את עצמו, גם לאחר שארנסט מאבוקה הזין אותו בכדור רוחב נהדר והיווני בעט בנגיעה ראשונה החוצה. לאחר בעיטה של ניק בלקמן מעל השער, אלי דסה סימן לספסל שהוא לא יכול להמשיך ונאלץ להתחלף כבר בדקה ה-42.

אחרי ההפסקה, נותרה קבוצה אחת על המגרש. בדקה ה-54, כדור סתמי של גיורגי קוסטדינוב נהדף בצורה שערורייתית על ידי ראיקוביץ', היישר לרגליו של רועי קהת, שאחרי כל הביקורות וההשמצות, מצא את הרשת והצית את השאגה ביציעי סמי עופר.

4 דקות בלבד חלפו והירוקים שוב כבשו. מכבי נשארה חשופה מאוד במחצית המגרש שלה, ז'אן סילבן באבין לא הצליח להרחיק ורוקאביצה נותר חופשי לדהור קדימה. האוסטרלי הרים את הראש וסידר לסינטיהאו סלליך את אחד השערים הקלים בקריירה, 0:2 מדהים לחיפה, הלם במחנה הצהוב.

מכבי ת"א עוד ניסתה לעשות משהו, ג'ורדי קרויף העלה את ברק יצחקי ואלירן עטר, אבל זה לא עזר. הפקרות מוחלטת בהגנה איפשרה לקוסטדינוב למצוא את רוקאביצה בצד ימין של הרחבה, האוסטרלי העביר לשמאל ומצא את הפינה הרחוקה בסיומת נפלאה, 0:3 פנטסטי שסגר עניין בדקה ה-76.

אם היה משהו קטן שקצת העיב על החגיגה של חיפה, הוא הגיע בדקה ה-85. דוס סנטוס עצר את קיארטנסון ברחבה ומיד דרך על חזהו בברוטאליות, עבירה שנעלמה מעיניו של אלי חכמון אבל הייתה חייבת להוביל לכרטיס אדום לבלם הברזילאי.

בכל מקרה, מכבי חיפה נהנתה מערב חד פעמי לעונה האיומה שעוברת עליה, לא רק גאולה לקהת וליתר חבריו, אלא גם כרטיס לרבע הגמר ועוד תוך הדחת היריבה השנואה מכבי תל אביב. הקהל היה צמא לרגעים כאלה, הערב השחקנים שלו סיפקו את הסחורה. ומכבי? היא אמנם במקום הראשון, אבל מאבדת תואר נוסף לפני פברואר וכעת תנסה להשליך את כל יהבה על הליגה.