חדשות בארץ

"כניעה לחמאס": החשמל יוחזר לעזה, משפחת גולדין תוקפת

ההחלטה של שר האנרגיה לא עברה בשקט: משפחת החייל שגופתו מוחזקת בידי החמאס זועמת על ההחלטה להשיב את החשמל שנותק לרצועה. אמו: "שימוש ציני בגופות נוגד את המצפון האנושי"

  • כ"א טבת התשע"ח
בעיגול: שמחה ולאה גולדין, הוריו של הדר גולדין (צילומים: פלאש 90)בעיגול: שמחה ולאה גולדין, הוריו של הדר גולדין (צילומים: פלאש 90)
אא

משפחת גולדין נגד החמאס: שמחה ולאה גולדין, הוריו של הדר גולדין שגופתו מוחזקת בידי החמאס ברצועה, יצאו בקריאה נגד ההחלטה של הממשלה להחזיר את אספקת החשמל לתושבים במקום. ההודעה של המשפחה יצאה לאחר ששר האנרגיה יובל שטייניץ הורה אתמול לחברת החשמל להשיב עוד היום את אספקת הזם הסדירה לרצועה בשל "נכונות הפלסטינים לחדש את התשלום". ההחלטה התקבלה יחד עם מערכת הביטחון ובמשפחה בחרו לתקוף את ההחלטה. יש לציין כי לאור המשבר ברצועה שהחל בחודש אפריל, הרשות הודיעה כי תפסיק את התשלומים לישראל. בחודש יוני ביקשה הרשות להפחית את תצרוכת החשמל מ-40 מיליון שקל ל-25 בלבד, אך כעת היא נכונה לחדש את התשלום. עלות צריכת החשמל בעזה מגיעה לכ-40 מיליון שקלים, אותם מקזזת הממשלה ממסי הרשות.

"הממשלה בראשות נתניהו ושרי הקבינט בחרו היום להיכנע שוב לחמאס ולא התנו את השבת אספקת החשמל הסדירה לעזה בהשבת החיילים אורון והדר", לשון ההודעה. "זו איוולת שמדינת ישראל מפקירה פעם אחר פעם את החיילים ששלחה לקרב". עוד נמסר: "עמדנו ברורה: יש להתנות ולהעמיד תנאים לכל מהלך הומניטרי שישראל והקהילה הבינלאומית מקדמים מול רצועת עזה בפתרון מיידי של השבת אורון והדר הביתה". לאה גולדין הוסיפה: "אמהות, אבות וילדים – חטיפת גופות זה דבר לא קביל, לא אנושי ולא הומניטרי. כל אמא רוצה לפקוד את קבר בנה ואי-השבת הדר גולדין לקבורה נחשבת לפשע באיסלאם. שימוש ציני נפשע בגופות נוגד את המצפון האנושי. אל תהיו בני ערובה בידי ארגון הטרור חמאס".

הדברים האלה של משפחת גולדין גררו תגובה גם מטעם מתאם פעולות הממשלה בשטחים. "הקבינט של מדינת ישראל אישר עקרונית לפני למעלה משנה תוספת של 100 מגה-וואט לרצועה, מעבר ל-120 מגה-וואט – אך הנושא ההומניטארי הוא לא חד-צדדי. גופות חיילי צה"ל – הדר גולדין ואורון שאול, שמוחזקות בעזה – הן נושא הומניטרי מובהק", כתב. "על כן, מדינת ישראל לא תפעל בחיפזון ולא תאשר באופן סופי את התוספת בדמות 100 מגה-וואט בטרם תידון הסוגיה ההומניטרית הישראלית של השבת גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול וכן החזקת האזרחים הישראלים המוחזקים בעזה

תגיות:חשמלעזהחמאסמשפחת גולדין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה