חדשות יהדות

הרב הראשי: מתנגדים לכך שרבני הערים יוכלו לגייר

לקראת הדיון המחודש בחוק הגיור, הרב יצחק יוסף אמר במהלך כנס סגור לרבני ערים: "אתה יכול לסמוך על רבני ערים שיעשו גיורים? אנחנו נגד, בכל תוקף. הם לא ראויים לגייר"

  • כ"ד טבת התשע"ח
הרב הראשי, הרב יצחק יוסף (צילום: פלאש 90)הרב הראשי, הרב יצחק יוסף (צילום: פלאש 90)
אא

במפלגות החרדיות נערכים לקראת המאבק בחוק הגיור. אחרי העברת חוק המרכולים ואישור חוק ליצמן, מדברים שנאמרו בכנס סגור לרבני ערים בשבוע האחרון, עולה כי ייתכן מאוד שרבני הערים לא יוכלו לגייר, דבר שרבני צהר מעוניינים שיקרה. כזכור, ההצבעה על חוק הגיור הייתה אמורה להתבצע לפני כחצי שנה, אך היא נדחתה על ידי ראש הממשלה לאחר שהופעל לחץ גדול מכיוון גורמים פוליטיים. השר לשעבר משה ניסים מונה כדי להגיש המלצות בנושא, בקרוב יעמוד הנושא בפני הכרעה.

באתר "כיכר השבת" פורסם היום כי בכנס סגור לרבני ערים, התייחס הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הרב יצחק יוסף, לנושא הזה. הרב יוסף אמר: "רוצים לעשות שרבני ערים יוכלו לגייר, איזה רבנים? אומרים רבני ערים - אז כולם. אתה לא יכול להגיד זה כן וזה לא, רבני צהר לא ורבני זה כן. אתה אומר כן, אז כולם. איזו פרצה זה יכולה להיות. יש כל מיני רבנים, מחילה מכבודם - הם לא ראויים לגייר".

כמו כן, במהלך הפגישה חזר הרב על פרשה שהוזכרה בעבר, במסגרתה נחשד רב עיר בכיר כי קיבל שוחד עבור גיור. "אתה יכול לסמוך על כל מיני רבני ערים שיבואו ויעשו גיורים?", אמר. "זה מה שהם רוצים לעשות, כביכול יש לחץ ולכן צריך לאפשר לרבני ערים. אנחנו נגד זה, בכל תוקף. אני רוצה שגם הרבנים שנמצאים פה, למרות שהם רבני ערים ואולי יש להם אינטרס, שיתעלמו מהאינטרס". לקראת פגישתו הצפויה עם ניסים אמר: "אני יכול לומר למשה ניסים שהיה כינוס רבנים השבוע, וגם הרבנים כולם הסכימו איתי שלא משנים. יש בתי דין".

תגיות:הרב יצחק יוסףגיור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה