ונשמרתם

בעקבות גל השריפות בארה"ב: אזהרה רשמית בנוגע לכבל מאריך

בעקבות גל השריפות בארה"ב, אזהרה רשמית מטעם מחלקת כיבוי האש מתפרסמת בימים אלו לציבור, ובה פירוט הסכנה שקיימת בכבל מאריך

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעקבות גל השריפות בארה"ב, אזהרה רשמית מטעם מחלקת כיבוי האש מתפרסמת בימים אלו לציבור, ובה פירוט הסכנה שקיימת בכבל מאריך. באזהרה צוין כי כולנו משתמשים בתנורים חשמליים קטנים כדי לחמם את בתינו בחודשי החורף הקרים, לעתים קרובות בעזרת כבל מאריך, אך "הציוד הזה יכול להיות הפושע הגדול ביותר כשזה נוגע לשריפות ביתיות", נכתב. 

אותו מסמך ציין כי שריפות רבות נגרמו בשנים האחרונות, כתוצאה משימוש בכבל מאריך. "זה בסדר להשתמש בכבל מאריך כשאין לכם מספיק שקעי חשמל עבור המכשירים שלכם, אבל יש גבול לעומס החשמלי שעמו כבל מאריך מסוגל להתמודד. אם זה הופך להיות יותר מדי, התוצאות יכולות להיות קשות ובמקרה הגרוע ביותר, לגבות חיים".

כדי לעשות שימוש מושכל ונכון בכבל מאריך, יש לבדוק כמה חשמל הוא מכיל מחד גיסא, ומאידך יש לבדוק את רמת המתח בכל אחד מהמכשירים המחוברים אליו. בבדיקות שעשו, התגלה כי לרוב ישנו מכשיר אחד שמהווה סיכון יותר מהאחרים. בחורף ישנה נטייה לחמם את הבית יותר אך "כשמכשיר חשמלי עובד שעות נוספות, הוא יכול להוות סיכון אדיר לבני הבית גם אם הוא היחידי שנמצא בכבל המאריך. קראו תמיד את הוראות הבטיחות על מוצרי החשמל שלכם וודאו שהכבל של המכשירים שלכם תקין ולא נחבל בשום צורה שהיא".

לדברי מנהל בטיחות האש הלאומית, כשמדובר בתנורים - אין לחבר אותם לכבל מאריך. "היחידות האלה אינן מיועדות לטפל בזרימת הזרם הגבוהה הדרושה לתנור חלל, והן יכולות להתחמם יתר על המידה או אפילו לעלות באש בשל זרימת האנרגיה הנוספת. בבקשה חלקו את המידע הזה, והישארו בטוחים בעונת החורף".

תגיות:סכנהשריפהכבל מאריך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה