חדשות בעולם

ספרד: 3 רופאים קבעו את מותו של האיש - אך אז אירע דבר מה שזעזע את כולם

כשרופאים קובעים את מותו של אדם, לרוב - מדובר בקביעה חד משמעית, על סמך מדדים רפואיים. אלא שמקרה שאירע לאחרונה בספרד, מוכיח שגם ה'מדדים המובהקים' של הרפואה, יכולים להתהפך בין רגע

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

כשרופאים קובעים את מותו של אדם, לרוב - מדובר בקביעה חד משמעית, על סמך מדדים רפואיים. אלא שמקרה שאירע לאחרונה בספרד, מוכיח שגם ה'מדדים המובהקים' של הרפואה, יכולים להתהפך בין רגע. על פי הדיווח בעיתון הספרדי LA VOZ DE ASTURIAS, האסיר גונזלו מונטויה חימנז - נבדק על ידי שלושה רופאים, שכולם קבעו את מותו פה אחד. 

האסיר נפטר בבית הכלא של מחוז אסטוריאס, ולאחר שמותו נקבע הוא הועבר לחדר המתים - ושהה במשך שעות ספורות בקירור, לצד גוויות אחרות.בשל נסיבות המוות הפתאומיות, הוחלט לבצע בו נתיחה שלאחר המוות, אולם בעוד הרופאים מכינים את כלי הנתיחה - קולות מוזרים נשמעו מכיוון הגופה. 

הרופאים כבר סימנו בטוש את סימני החיתוכים לקראת הנתיחה, אך אז נחרדו לגלות כי הרעשים המוזרים הם בעצם נחירות של חימנז - סימן החיים הראשון שהחל להראות. 

המומים מהתקרית הנדירה, הזעיקו צוותי חדר המתים את האמבולנס, וחימנז הועבר לטיפול בהול בבית החולים. כעת מתבררת לאשורה הסיבה שבגללה טעו שלושת הרופאים כשאבחנו אותו כמת. "מדובר במצב נדיר בשם קטלפסיה, שמתאפיין בחוסר פעילות, תגובתיות נמוכה לגירויים ונטייה לשמור על גוף ללא תנועה", מסבירים במרכז הלאומי למידע ביוטכנולוגי. 

הבעייתיות בקטלפסיה היא שגם טובי הרופאים, כמעט ולא מצליחים לזהות אותה ורבים מהם טועים לחשוב שמדובר במוות - בעיקר משום שאחד התסמינים הבולטים שלה הוא קשיון גפיים, שמזכיר במאוד את הקשיון שאותו חווים מתים אמיתיים. 

 
תגיות:מתיםמוות קלינינס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה