חדשות בארץ

מחאת התחבורה הציבורית: כל קווי "אגד" ישבתו מחר

איגוד עוברי התחבורה פותח בעיצומים בעקבות אלימות נגד נהגי החברה. הקווים יושבתו לשעתיים החל מהשעה עשר בבוקר. הרקע: תקיפה של נהג בקו 59 בירושלים

  • ה' שבט התשע"ח
 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אא

איגוד עובדי התחבורה הודיע היום כי כל קווי אגד יושבתו מחר (שני) בין השעות 10:00 ל-12:00. ההודעה מגיעה על רקע מקרי אלימות שאירעו בתקופה האחרונה כלפי נהגי החברה. יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, אמר: "החלטנו לאותת לכל מי שמבקש לפגוע בנהגים שלא ניתן לאלימות להרים ראש. נהגי התחבורה הציבורית משרתים את כלל הציבור בנאמנות ובחריצות ולא יעלה על הדעת שהם יהפכו לשק חבטות של נוסעים אלימים. ככל שתופעת האלימות תגבר, המחאה שלנו תורחב". בהודעת השביתה צורף תיעוד של נוסע התוקף נהג בקו 59 בירושלים. אדרי אף מתכוון להרחיב את מחאה אם הנושא לא יטופלבעקבות ההחלטה, צפויים פקקי תנועה רבים ברחבי הארץ וכן יגבר השימוש ברכבות בשעות אלה.

בין המקרים עליהם דווח בחודשים האחרונים נמנה אירע אלימות חמור בקו 845, שעשה דרכו מהצפון לכיוון תל אביב. שלושה תושבי טורעאן חיבלו באוטובוס עם מוטות ופטיש וגרמו נזק בעקבות מעבר בכביש. נהגים אחרים ידווחו על אלימות מילולית ופיזית של הנוסעים כלפיהם. בעקבות המקרים הקשים, החליטו חלק מהנהגים להתקין מצלמות בתוך האוטובוסים, מתוך הנחה שהדבר עשוי להוביל להפחתת האלימות כלפיהם.

כזכור, רק לפני מספר ימים, תועד בחברת החדשות כי פהמי ג'אבר, נהג אגד ממזרח ירושלים, הותקף לאחר שתאונה קלה שלוותה בהחלפת פרטים שגרתית התפתחה לאירוע אלים, כשאחד הנוסעים תקף אותו. הנהג נעצר בתום האירוע, למרות שהנוסעים מחו על כך. מתברר כי בזמן שהנהג ירד להחליף פרטים עם נהג אחר שביצע עבירת תנועה לפניו וגרם לתאונה, החל נהג הרכב הפרטי לקלל אותו ואדם נוסף שישב לידו רדף אחר הנהג לתוך האוטובוס. אותו אדם הזדהה כשוטר, ורק הגעה מקרית של ניידת יס"מ לאזור הפסיקה את הבלאגן שנוצר מסביב. הדבר תועד על ידי אחת הנוסעות, שגם העידה לטובת הנהג.

תגיות:אגדתחבורה ציבורית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה