מאסר עולם לרוצח שנתן לכלבתו לאכול את הגופה

אברהם ילמה בן ה-37 נאשם שחטף אישה לביתו, ולאחר שאנס אותה באכזריות, דקר אותה למוות וניסה לבתר את גופתה באמצעות מסור • הוא נתן לכלבת האמסטף שלו לאכול את פניה, ובהמשך ביקש להחביא את הגופה במקרר • ביהמ"ש גזר עליו מאסר ופיצוי כספי

בעל עבר פלילי עשיר. ילמה // צילום: דודו גרינשפן

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שני) עונש מאסר עולם ועוד 15 שנות מאסר במצטבר על אברהם ילמה (37), לאחר שרצח ואנס את שכנתו, ואז נתן לכלבו לאכול את גופתה. כמו כן חויב הנאשם לשלם פיצוי למשפחתה של הנרצחת בסכום של 258 אלף שקלים. 

כתב האישום מתאר את אחד ממקרי האונס והרצח המזעזעים ביותר שאירעו בארץ. בתחילת חודש דצמבר 2014 פגש ילמה ברחוב את מלה עוז, שגרה בסמוך לו. אף שלא הכירה אותו כלל, בדרך לא ברורה היא באה עמו לביתו. 

ילמה, שבעברו ריצה עונש מאסר בגין עבירות שוד והדחה בחקירה, התגורר באותה דירה כחלק מתוכנית שיקום בפיקוח הרשות לשיקום האסיר. לאחר שסיים חלק מטיפול בבעיית אלכוהול בהוסטל בתל אביב, הוא עבר לבאר שבע ובמסגרת התוכנית שולב בעבודה בשעות היום ובקבוצות טיפוליות בערבים, ואף ניתן לו סיוע במציאת הדירה ושכירתה.

בכתב האישום נכתב כי כשהגיעה מלה עוז לדירתו, תקף אותה ילמה באלימות קשה, ביצע בה מעשה סדום ואנס אותה באכזריות רבה. לאחר מכן הוא חנק אותה במטרה לגרום למותה. משלא הצליח, בשל התנגדותה, דקר הנאשם את הקורבן בפלג גופה העליון, בעיקר בצוואר, עד שמתה.

כשהיא מתבוססת בדם רב, הותיר ילמה הותיר את גופת המנוחה על הרצפה בדירה, ואפשר לכלבת האמסטף שלו לאכול חלקים מפניה. 

"מקרה אשר לא רק בני משפחתה ומכריה מתקשים להתאושש ממנו, אלא כל מי שנחשף אליו יזכור אותו כל חייו". אילוסטרציה // צילום: רפאל בן ארי

למחרת, נאמר, בעוד גופתה המרוטשת של המנוחה עדיין מוטלת על הרצפה בדירה, נסע הנאשם לחנות "אייס קנה ובנה" בבאר שבע, רכש מסור עלים חשמלי, וחזר לדירה כדי לבתר את הגופה לחלקים, על מנת להקל עליו את העלמתה. לאחר שלא הצליח בכך, הוא רוקן את המקרר במטבח שלו והכניס את גופתה לתוך המקרר. 

בהמשך התקשר הנאשם לשתי אחיותיו, סיפר להן כי יש בביתו גופת אישה, וביקש מהן להגיע אליו לדירה על מנת לעזור לו להעלים את גופתה. האחיות יצרו קשר עם המשטרה, והזעיקו אל הדירה שוטרים.

בדיונים לטיעונים לעונש טענה המדינה כי מעשה הרצח הינו חריג בכל קנה מידה אפשרי: "הרצח בוצע באכזריות ובברוטאליות, והמנוחה עברה התעללות בדרך אל מותה. גופה חולל, היא נאנסה, וזאת לצד החבלות והדקירות הרבות ועוצמת הנזק שנגרמה למשפחתה. כל אלו מחייבים לקבוע כי מקרה זה נופל באופן מובהק תחת המקרים החריגים בחומרתם".

באשר לעבירת האינוס נטען מטעם המדינה, כי טווח מתחם עונש בגין עבירה זו הוא בין 15 ל-20 שנות מאסר.

בית המשפט החליט להחמיר עם הנאשם, וקבע: "המקרה שבפנינו חריג במכלול נסיבותיו: המעשים שביצע הנאשם כלפי המנוחה באותן שעות מרות ונמהרות, אכזריים וברוטאליים מאין כמותם. חומרת מעשיו של הנאשם מתבטאת לא רק ברצח האכזרי של המנוחה - קרבן אקראי שבו נתקל במקרה - אלא גם בפגיעה המינית בה, כאשר הנאשם זמם לאנוס אותה ועשה זאת באכזריות בדירתו בעוד המנוחה נאבקת על חייה ומנסה להתגונן מפניו". 

השופט הוסיף כי "הנסיבות החריגות בחומרתן מתבטאות אף בכך שלאחר שהנאשם אנס את המנוחה, תקף אותה, חיבל בה והכה אותה – הוא השאיר אותה מתבוססת בדמה על רצפת דירתו עד לצהריי יום המחרת. 

"מכלול נסיבות מעשה הרצח במקרה זה מצדיק את ההוקעה הנוספת והתוצאות הנלוות לכך שאנו קובעים כי מדובר ברצח בנסיבות חריגות בחומרתן", נאמר. השופט קבע כי מדובר "ברצח קשה ומזעזע, אשר לא רק בני משפחתה ומכריה מתקשים להתאושש ממנו, אלא כל מי שנחשף אליו יזכור אותו כל חייו. על כן, אף מן ההיבט הציבורי שהוא המכריע, ועל רקע שיקולי גמול, יש מקום לקבוע כי מדובר ברצח בנסיבות חריגות בחומרתן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר