וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במוסקבה אין שמש, מינוס 60 מעלות במזרח הרחוק: גל כפור ברוסיה

אתר חיזוי מסר כי הבירה הייתה בעלטה במשך כל דצמבר, בעוד שהמרכז המטאורולוגי הרשמי טען כי תושבי מוסקבה "נהנו" משש דקות של קרן אור. אלפי קילומטרים משם, נמדדו טמפרטורות נמוכות במיוחד. "זה לא נורמלי גם לאזור הזה"

בחודש דצמבר האחרון הפציעה השמש במוסקבה לזמן המועט ביותר בהיסטוריה שלה – כך טוען היום (שלישי) האתר לשירותי מזג אוויר "מטאונובוסטי", שדיווח כי "השמש לא יצאה אפילו פעם אחת במשך כל החודש".

לפי המרכז המטאורולוגי הרשמי, השמש אכן זרחה – אך לשש דקות בלבד, בניגוד לשעות רבות של שמש שמהן נהנים תושבי בירת רוסיה בדרך כלל. ראש המרכז, רומן וילפנד, הסביר כי החשיכה יוצאת הדופן קשורה לאוויר ציקלוני רב, שהגיע לאזור מהאוקיינוס האטלנטי.

עוד ידיעות מהעולם
שכני בית הזוועות בקליפורניה: "הילדים היו חיוורים ומסריחים"
תיעוד דרמטי מארה"ב: כבאי תפס ילדה שקפצה מחלון ביתה הבוער

שקיעה בשמי מוסקבה, רוסיה, ינואר 2018. AP
החודש, השמש כבר חזרה. שקיעה בשמי מוסקבה/AP

בנוסף לעלטה שעטפה את מוסקבה, טמפרטורות נמוכות באופן קיצוני נרשמו ברפובליקת סאחה-יקוטיה שבמזרח הרחוק של המדינה, שם נמדדו בימים האחרונים כ-60 מעלות מתחת לאפס. במוסקבה, לשם השוואה, הטמפרטורות הן שבע מעלות מתחת לאפס.

המחוז ידוע באופן היסטורי כחלק הקר ביותר של רוסיה, אבל לפי האתר "מטאונובוסטי", "אפילו בשביל רפובליקת סאחה, הידועה בקור העז שלה, אלו טמפרטורות לא נורמליות".

היום, הטמפרטורות נותרו נמוכות, עם 50- מעלות ברחבי הרפובליקה הנרחבת, שבירתה יקוטסק נמצאת במרחק של 4,900 ק"מ ממזרח למוסקבה. בדרך כלל, במזג אוויר כה נמוך, ילדים נותרים בבתיהם ובתי הספר נותרים סגורים.

תושבות רפובליקת סאחה-יקוטיה, במזרח הרחוק של רוסיה 14 בינואר 2018. AP
תושבות ברפובליקת סאחה-יקוטיה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully