שתף קטע נבחר

פוטבול: ניו אינגלנד ופילדלפיה בגמרים האזוריים

המדורגות ראשונות ב-AFC וב-NFC רחוקות ניצחון אחד מהסופרבול. אחרי רבע ראשון חלש, הפטריוטס טרפו את טנסי עם 14:35, בעוד פילי לא התרגשה מהתחזיות העגומות וניצחה את אטלנטה 10:15. ומה הקשר לעופות ולכלבים?


אימפריה. ווייט ואנדרוס חוגגים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אימפריה. ווייט ואנדרוס חוגגים(צילום: רויטרס)

גם בפילי יכולים להיות מרוצים. ג'יילן מילס (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
גם בפילי יכולים להיות מרוצים. ג'יילן מילס(צילום: רויטרס)

בפעם השביעית ברציפות, ניו אינגלנד העפילה הלילה (שבת) לגמר ה-AFC עם 14:35 קליל על טנסי בבית. מעבר להישג המדהים בפני עצמו, ביל בליצ'יק שבר את שיא המשחקים למאמן בפלייאוף (37) וטום בריידי בן ה-40 הפך לקוורטרבק הפותח המבוגר בהיסטוריה שמנצח משחק פלייאוף.

 

ושימו לב להבדל: 16 שנים מפרידות בינו לבין מרקוס מריוטה, ההפרש הגדול ביותר בין שני קוורטרבקים שפוגשים זה את זה בתולדות הפלייאוף. ואפשר היה להרגיש את זה לאורך המשחק, או ליתר דיוק, למשך שלושת הרבעים האחרונים במשחק. הרבע הראשון היה מושלם עבור טנסי, ששיחקה מצוין בהגנה וירדה ביתרון 0:7 אחרי שקורי דייויס תפס ביד אחת מסירה של מריוטה, אבל לאחר מכן אי אפשר היה לעשות דבר נגד האלופה.

 

הבדל של 16 שנות ניסיון ועוד כמה דברים. מריוטה ובריידי (צילום: AP) (צילום: AP)
הבדל של 16 שנות ניסיון ועוד כמה דברים. מריוטה ובריידי(צילום: AP)

 

היא התחילה להשתולל ברבע השני, בזכות היד של בריידי ושתי שריקות ביתיות במיוחד של השופטים. ג'יימס ווייט, שעבר עונה סדירה שקטה יחסית (הרבה בגלל פציעה), התעורר ברגע שהתחיל הפלייאוף, והמשיך באותו הקו של שלושת הטאצ'דאונים מהסופרבול כאשר תפס אחד ורץ לאחד נוסף, ובריידי מסר את השני שלו לכריס הוגן כדי לקבוע 7:21 בהפסקה.

 

טנסי איבדה את הראש. בלי ג'ק קונקלין שנפצע ברבע הראשון, מריוטה לא זכה להגנה, הפסיק לרוץ, נשלח לקרקע פעם אחר פעם, לא דייק במסירות שכן זרק ולא קיבל שום עזרה מדרק הנרי שהפטריוטס אכלו בלי מלח. בצד השני, קו ההתקפה של ניו אינגלנד סידר לבריידי חסימות יפהפיות והוא קיבל את כל הזמן שבעולם כדי למסור כדורים נקיים וחופשיים. במחצית השנייה ברנדון בולדן רץ לטאצ'דאון קצר, ובריידי מסר לרוב גרונקובסקי כדי לסיים עם שלושה טאצ'דאונים ו-337 יארד ב-35 מ-53. ניו אינגלנד תארח בגמר האזורי את המנצחת בין פיטסבורג לג'קסונוויל.

 

שיאן המשחקים בפלייאוף. בליצ'יק (צילום: EPA) (צילום: EPA)
שיאן המשחקים בפלייאוף. בליצ'יק(צילום: EPA)

גם המדורגת ראשונה ב-NFC עלתה לגמר האזורי, אבל זה היה קשה יותר עבורה. בפעם הראשונה בהיסטוריה, מדורגת ראשונה כלשהי הגיעה למשחק פלייאוף (שאינו הסופרבול) כאשר סוכנויות ההימורים לא מציבות אותה כפייבוריטית. וזה היה הגיוני במקרה של פילדלפיה, שסיימה את העונה הסדירה ביכולת רעה בגלל הפציעה של קרסון וונץ. אבל ניק פולס שיחק נהדר הלילה, ויחד עם ההגנה המעולה של האיגלס עבר את אטלנטה עם 10:15.

 

אחרי המחצית הראשונה, קשה היה לדמיין שזה יקרה. ההפרש לא היה גדול, רק 9:10 לאטלנטה, אבל פילי עשתה כל טעות אפשרית. ג'יי אג'איי איבד כדור במהלך ההתקפה הראשון במשחק, לאחר מכן שגיאה של צוות ההחזרה עזרה לאטלנטה להשיג בחזרה בעיטת הרחקה, ג'ייק אליוט החמיץ נקודת בונוס חשובה וההגנה ביצעה שתי עבירות שסייעו למאט ראיין לסיים התקפה במסירה מדהימה לטאצ'דאון של דבונטה פרימן. אפילו במהלך שקדם לטאצ'דאון היחיד של פילי, ריצה קצרה של לאגרט בלאנט, קורי קלמנט שמט כדור ופולס הציל את המצב כשהשתלט עליו.

 

מי האמין שהוא יתפקד כך בפלייאוף? פולס (צילום: MCT) (צילום: MCT)
מי האמין שהוא יתפקד כך בפלייאוף? פולס(צילום: MCT)

אבל אז ההגנה נכנסה לעניינים, ולעסה בתיאבון את הפלקונס. ראיין נתקע על 201 יארד בלבד, ופרימן סיים עם 7 יארד בריצה, נתון מדהים עבור ההגנה. אליוט חתם את המחצית בבעיטה אדירה מ-53 יארד, והוסיף שתיים במחצית השנייה - שש הנקודות היחידות שהושגו בה משני הצדדים.

 

בהתקפה הנואשת האחרונה ראיין התחבר נפלא עם חוליו ג'ונס כדי להציב את אטלנטה על סף הניצחון, אבל ג'ונס לא תפס את הכדור המכריע. עבירה טיפשית של גריידי ג'ארט גם מנעה מאטלנטה את האפשרות ללחוץ על פילי בדקה האחרונה כדי לחטוף כדור. כדי לחגוג בצורה ייחודית ולמחות בדרכם נגד הקביעה שהיו האנדרדוג, חלק משחקני פילדלפיה עטו מסכות של כלבים בסיום המשחק. אל תהמרו נגדם.

 

למי קראתם אנדרדוג? לונג בסיום (צילום: EPA) (צילום: EPA)
למי קראתם אנדרדוג? לונג בסיום(צילום: EPA)

הופל פעם אחר פעם. מאט ראיין (צילום: AP) (צילום: AP)
הופל פעם אחר פעם. מאט ראיין(צילום: AP)

פולס רשם 23 מ-30 ו-246 יארד, אבל המדינה שמייצרת סטטיסטיקות מטורפות על כל אלמנט אפשרי בספורט מצאה נתון ששווה יותר להתייחס אליו: הקבוצה הביתית ניצחה בכל משחקי הפלייאוף בהיסטוריה בהן נפגשו שתי קבוצות עם שמות של עופות! העיטים של פילדלפיה הגדילו את המאזן הזה ל-0:10 מול הבזים של אטלנטה, ויארחו בגמר ה-NFC את המנצחת בין מינסוטה לניו אורלינס. לצערם של אנשי פילי, מדובר שם בוויקינגים ובקדושים, לא בציפורים...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים