שתף קטע נבחר

המעצבים הישראליים שרוצים להלביש את הנסיכה הבריטית

מייגן מרקל תהפוך בקרוב לנסיכה בריטית, ולאירוע החשוב בחייה דרושה שמלה מושלמת. לשם כך פנינו למעצבות ולמעצבים ישראליים מובילים וביקשנו שיעצבו ויספרו איך לדעתם צריכה להיראות השמלה. כמה עולה שמלה מלכותית והאם תזכה בהנחת סלב? לידיעת הקוראת מרקל. צפו בתמונות

האם הנסיכה תלבש כחול-לבן? הנסיך הארי הציע נישואים לבחירת ליבו מייגן מרקל האמריקאית, שתהפוך ב-19 במאי רשמית לנסיכה הבריטית הלא לבנה הראשונה בהיסטוריה. קבוצת מעצבות ומעצבים ישראליים שרגילים להלביש את כוכבי העולם ולעשות היסטוריה, רוצים להיות אלו שילבישו את הנסיכה, שתצעד על מדרגות הוינדזור ביום המאושר בחייה, בשמלת הכלה שלהם. מיוחד: צפו בשמלות שאולי תלבש הנסיכה

 

הנסיכה לעתיד מרקל לצד הנסיך הארי (צילום: AP) (צילום: AP)
הנסיכה לעתיד מרקל לצד הנסיך הארי(צילום: AP)

  

"ההינומה תעוצב לפי בקשת הכלה"  

 

 (צילום: יחצ) (צילום: יחצ)
(צילום: יחצ)

תיאור השמלה: "לשמלה מחשוף וי עמוק עד המותניים, שנותן אפקט של אורך בחלק העליון, שרוולים ארוכים למראה אלגנטי וחצאית עשירה בטול משי בגזרת A. ההינומה תעוצב על פי בקשת הכלה". אומרת המעצבת גליה להב, "לשמלה יהיו שרוולים ארוכים המתאימים למזג האוויר הקריר אך יחד עם זאת אווריריים על מנת לאפשר לה לרקוד ולנוע בחופשיות תוך שמירה על מראה אצילי ומלכותי".  

 

בין הידועניות שהלבישה: "הלבשנו מפורסמות רבות, ביניהן, רונדה ראוזי, שרה סילברמן, קלי רולנד, אליסון וויליאמס, ונסה הדג'נס ועוד".

 

 

על המעצבת: להב נולדה ברוסיה והתחנכה בישראל. כבר מגיל צעיר מאוד החלה לתפור ולעצב לצד אימה. עסקה באומנות והוראה במשך כ-15 שנה. באמצע שנות ה-30 לחייה החלה לעצב שמלות כלה וערב בתפירה עילית. המותג שלה קיים מזה שלושה עשורים. להב מנהלת את הסטודיו והבוטיק בתל אביב ומלווה כל כלה וכלה. שמלותיה נמכרות בשלוש חנויות בלעדיות - שני סניפים בארץ וחנות הדגל בבוורלי הילס בלוס אנג'לס. כמו כן, שמלותיה מוצעות למכירה במעל 70 נקודות מכירה ברחבי העולם.

 

"ההשוואה לשמלה של קייט מידלטון מתבקשת"

"השמלה של מייגן הולכת להיות שמלה מאוד מדוברת, וההשוואה לשמלתה של קייט מידלטון מתבקשת", אומר המעצב אלון ליבנה, "לכן, הייתי דואג שהשוני בין השמלות יהיה מודגש.

 

"אחד הדברים שהייתי נמנע מהם זה לעשות מפתח וי ושרוולי תחרה, מה שהיה מאוד מזוהה עם השמלה של מידלטון. את השרוולים הייתי מעצב בגזרה תפוחה עם עיטורי תחרה עדינה".

 

 (צילום: בן אברבנל) (צילום: בן אברבנל)
(צילום: בן אברבנל)
 

"כמו כן, הייתי משתמש באלמנטים מעולם המלוכה הקלאסי כמו צווארון פליסה מוגבה, ורקמות של חרוזים ופנינים בחלק העליון של השמלה. ללוק הזה הייתי מוסיף זוג עגילי יהלום בסגנון ארט נובו וטבעת תואמת, לצד הינומת משי בעלת שובל ארוך שתלטף את השובל של השמלה ותיצור משחקי שקיפות בין עיטורי השובל המלכותיים והעדינות של בד המשי, להעצמת הדרמה והנשיות.

 

"השמלה בהחלט תתאים למזג האוויר הבריטי, שכן השרוולים ארוכים. כמובן שכולנו היינו חולמים לעצב לבת המלוכה שמלת כלולות".

 

 

רישום. אלון ליבנה (צילום: בן אברבנל) (צילום: בן אברבנל)
רישום. אלון ליבנה(צילום: בן אברבנל)

 

בין הידועניות שהלביש: שאקירה, קים קרדשיאן, קיילי וקנדל ג'נר, אריאנה גראנדה, נעמי קמפבל ועוד.

 

על המעצב: ליבנה הוא מעצב אופנה ישראלי-בינלאומי הנחשב כיום למצליח ומוכר גם בישראל. כבר בגיל 22 עבד אצל מעצב העל האיטלקי רוברטו קוואלי בפירנצה, כאשר קודם לכן התמחה בבית האופנה של מעצב העל אלכסנדר מקווין בלונדון. 

 

שמלות הכלה של אלון זוכות להצלחה עולמית, ומותג הכלות - LIVNE WHITE, נמכר בבוטיקים מובילים ברחבי העולם, בין היתר בארה"ב, אנגליה, איטליה, אוסטרליה, הונג קונג ועוד. בנוסף לסטודיו הישראלי של ליבנה בנווה צדק, מזה שנתיים הוא חי ופועל בניו יורק, מהסטודיו שפתח בשכונת סוהו שבמנהטן. 

 

"מייגן היא בחורה קלאסית וסקסית וכך צריכה להיות השמלה"

המעצבת ברטה בלילטי מציעה שמלה המורכבת כולה מתחרה ושיבוצים של אבני סברובסקי בעבודת יד.

 

 (צילום: יחצ) (צילום: יחצ)
(צילום: יחצ)
   

"מייגן היא בחורה מתוחכמת, סקסית ומעיזה, אך יחד עם זאת קלאסית, נשית ואצילית, וזה מה שיהיה מודגש בשמלה. זו תהיה שמלה המותאמת לאופייה הייחודי, אך תשלב לתוכה אלמנטים נסיכותיים וקלאסיים. לא פעם נאמר על השמלה הזאת שהיא כאילו נלקחה מתוך סיפורי המעשיות.

 

"הדגם בגזרת A-line, צמוד בחלקו העליון, עם משחקי שקיפויות, שרוולים ארוכים ושילובי תחרה ושיבוצים. 

 

"אומנם מדובר בשמלה בעלת חתך מודרני ונועז, אולם זו עדיין שמלה עם קווים קלאסיים שכן היא עשויה תחרה, בעלת שרוולים ארוכים וכמובן שובל באורך הקתדרלה". 

רישום, המעצבת ברטה  ()
רישום, המעצבת ברטה
   

בין הידועניות שהלבישה: מגישת הטלויזיה והרקדנית האמריקאית המפורסמת ג'וליאן הו, מיס ארה"ב אוליביה ג'ורדן, מיס יוניברס איריס מיטנארה, כוכבת הטלויזיה ז'קלין מקיניס ווד, מלאכיות ויקטוריה סיקרט ג'סמין טוקס ועוד.

 

על המעצבת: בלילטי היא בוגרת המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר ופעילה בתחום האופנה בישראל כבר משנת 1995. את הסטודיו לכלות הראשון שלה פתחה בשנת 2004 בעיר אשדוד, ומשם המשיכה לשוק הבינלאומי. בשלהי שנת 2013 החלו דגמיה להיות מוצגים בבוטיק הראשון שלה מחוץ לגבולות ישראל - בעיר ניו יורק, ארה”ב. הסגנון הנועז והחדשני שלה זכה להצלחה כמעט בין לילה. ברטה עדיין פועלת מישראל, כאשר כל השמלות שלה מעוצבות בסטודיו באשדוד. בנוסף, כיום קיימים מעל ל-120 חנויות במעל ל-30 מדינות ברחבי העולם שמוכרים את שמלותיה. 

 

"שמלה שכל אחת חולמת עליה מאז שהייתה ילדה"

ריקי דלאל רואה בחזונה את שמלתה של הנסיכה המיועדת - בשל אופייה האמריקאי - בנויה מבדים קלילים ואווריריים, עם מפתח עדין בצורת לב, ללא מחשוף עמוק, אך עם כתפיים חשופות ושרוולים נשלפים. כל השמלה תעשה בעבודת יד וכך גם השיבוצים שבשמלה.

 

 (צילום: יחצ ) (צילום: יחצ )
(צילום: יחצ )
 

"השמלה מקרינה נסיכותיות ואצילות, מעין שמלה שכל אחת חולמת עליה מאז שהייתה ילדה. מצד אחד היא לא חשופה אך מצד שני גם לא חסודה. משהו שמשלב בין בית המלוכה לבין האופי האמריקאי של הכלה".

 

בין הידוענים שהלבישה: השחקן ישראל אטיאס והדוגמנית נעמי עידן, סונאל צ'אוון - הטופ מודל והשחקנית ההודית מבוליווד, נטלי ג'ואל - כוכבת הריאלטי האנגלי, המעושרת ג'ניפר סנוקל ועוד. 

 

רישום. ריקי דלאל (צילום: יחצ) (צילום: יחצ)
רישום. ריקי דלאל(צילום: יחצ)

על המעצבת: עד לפני 8 שנים עיצבה דלאל בסטודיו הביתי שלה ללקוחות קבועות וללהקות ריקוד שהיו מגיעות עד לביתה באשדוד. הפריצה הגדולה שלה הגיעה בעקבות בלוגרית אמריקאית שפרסמה את שמלתה שלה בבלוג שלה. היום, שלוש שנים אחרי, שמלותיה של דלאל מככבות בלא פחות מ-77 בוטיקים נבחרים ברחבי העולם, יש לה חנות דגל בלונדון ועוד 15 בוטיקים באי הבריטי שמוכרים את שמלותיה. בימים אלה מוקמים עוד שתי חנויות דגל בשוויץ ובצפון אירלנד, כמו כן היא פותחת גלריה לאופנה באשדוד, שם תציג את שמלותיה.  

 

 

"עידן חדש בבית המלוכה"

המעצב דרור קונטנטו אומר, "אילו הייתה נופלת בחלקי הזכות לעצב את השמלה לנסיכה, הייתי זורם עם האנרגיות שהנסיכה מביאה איתה, אווירה חדשה של פתיחות, ריח של תקופה חדשה ושוברת מוסכמות. הייתי משתמש בבדים טבעיים, שבמובן מסויים, מתחברים לשורשים של הנסיכה, מעוטרים ושזורים בעבודות יד שייתנו נגיעה מהעולם האתני. לא הייתי הולך על צבע לבן בוהק לבד אלא נוגע בצבעי השמנת ואפילו מעז עם קצת פודרה". 

 

 (צילום: דביר כחלון ) (צילום: דביר כחלון )
(צילום: דביר כחלון )
   

"במידה והנסיכה תרצה להחליף שמלה באמצע ולשדר משהו אחר, הייתי בוחר לקחת אותה למקום קליל יותר, מודרני, בדיוק כמו התקופה שלה בבית המלוכה". 

 

והמחיר? "אני חושב שיש רגעים בחיים שכסף הוא לא שיקול בשום צורה. וקשה לי להאמין שאם הנסיכה תבוא למעצב ישראלי ותבקש שייקח חלק בעשיית השמלה שלה, אותו מעצב יידרוש ממנה כסף. לכן תקציב הוא לא העניין".

רישום. דרור קונטנטו  (צילום: דביר כחלון) (צילום: דביר כחלון)
רישום. דרור קונטנטו (צילום: דביר כחלון)
  

בין הידוענים שהלביש: הזמרת דיקלה, מיכל הקטנה, ספיר סבן-באירוע הגמר בדה וויס ועוד.  

 

על המעצב: קונטנטו מתאר את עצמו כאוטודידקט. המסע שלו לעולם העיצוב, והאופנה בפרט, החל כנער חרדי בישיבה. בגיל 25 כשבידיו חזון עיצובי וראייה אופנתית חדה, פתח את בית האופנה שלו בדירת סטודיו קטנה. היום הוא פועל בסטודיו חדש ומפואר בתל אביב.

 

"סיפור האהבה של מייגן מרגש אותי"

המעצבת לי גרבנאו אומרת, "כמובן שחשוב שהשמלה תהיה אלגנטית ונסיכותית עם שרוולים ארוכים כיאה למעמד הממלכתי.  

 

"הקולקציות שלי עונות על הדרישות של בית האופנה הבריטי והצרכים שלו. ההשראות שלי מגיעות מהאומנות הקלאסית, כמו השמלה הזאת למשל, שההשראה שלה הגיעה ממופע הבלט 'אגם הברבורים'. גם בסיפורה של מרקל יש הוכחה שהאהבה מנצחת... וזה מרגש אותי."

 

 (צילום: דביר כחלון ) (צילום: דביר כחלון )
(צילום: דביר כחלון )
    

 

בין הידועניות שהלבישה: רומי דלומי, לה עיצבה את שמלת הכלה לחתונתה, סנדי בר, יעל ניזרי ועוד.

 

בהשראת אגם הברבורים (צילום: דביר כחלון) (צילום: דביר כחלון)
בהשראת אגם הברבורים(צילום: דביר כחלון)
 

 

 

על המעצבת: עוד מימיה כסטודנטית במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, החלה לי לעצב שמלות בעיצוב אישי ללקוחות פרטיות מן השורה הראשונה. במהלך לימודיה הקימה עסק עצמאי וביססה את מעמדה כאחת ממעצבות האופנה המובילות בארץ. לי סיימה את התואר בהצטיינות, ועובדת למעלה מ-7 שנים בתחום. לאחר שנתיים מוצלחות בזירה הבינלאומית וביקוש הולך וגובר מצד לקוחותיה בחו"ל, פתחה המעצבת חנות ראשונה בניו יורק, באזור הוסט וילג' היוקרתי אשר יציע שמלות כלה וערב של המותג: LEE PETRA GREBENAU.

 

"השמלה מתאימה לאופי השובב שלה ושל הנסיך הארי"  

המעצבת שרון טל מספרת על השמלה, "השמלה שונה ומתאימה לאופי ה'שובב' שלה ושל בן זוגה הנסיך הארי, לא שמלת תחרה קלאסית בה התחתנה כבר הנסיכה קייט, זאת כדי לא להיראות כאילו היא מנסה להתחרות בה".

 

 

המעצבת שרון טל עבור משכית (צילום: יחצ ) (צילום: יחצ )
המעצבת שרון טל עבור משכית(צילום: יחצ )
  

"הנחת היסוד היא שמייגן היא לא הכלה הצפויה של בית המלוכה הבריטי. אם זה המצב אז בואו נחגוג את זה. בבית האופנה משכית מאמינים שהשמלה תתאים לטקס המלכותי. כמו כל השמלות שעיצבנו, גם זו תתאים לריקודים. הכלה צריכה להיות עם שמלה אחת שתהיה גם מיוחדת מאוד וגם נוחה מאוד".  

 

בין הידועניות שהלבישה: אביה מלכה, אוולין הגואל, גיימי לין סינגלר (שחקנית הוליוודית) ועוד.

רישום. המעצבת שרון טל עבור משכית (צילום: יחצ) (צילום: יחצ)
רישום. המעצבת שרון טל עבור משכית(צילום: יחצ)
 

על המעצבת: טל למדה עיצוב אופנה בשנקר, במהלך לימודיה זכתה להתמחות ולעבוד לצידו של מעצב העל אלבר אלבז, שעמד אז בראש בית האופנה לנווין. בסיום לימודיה התברגה לתפקיד בבית האופנה "אלכסנדר מקווין" בבריטינה, כמעצבת הראשית של מחלקת הרקמה ושמלות השטיח האדום של בית האופנה. היא זכתה לעבוד עם לי (אלכסנדר) מקווין בשנותיו האחרונות. לאחר שנים בחו"ל החליטה טל לשוב וליצור בישראל. היא יצרה קשר עם מקימת "משכית" רות דיין, שתחגוג במרס הקרוב יום הולדת 101, והחברות האמיצה שנקשרה ביניהן הובילה להחלטה להפיח חיים בבית האופנה הנצחי.

 

 


פורסם לראשונה 13/01/2018 08:23

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים