שתף קטע נבחר

רשמו ביומנים: סניף איקאה בב"ש ייפתח בחודש הבא

סניף איקאה הראשון בדרום ייפתח בסוף פברואר, ומעריכים שהוא יהיה מקור לכ-15% מהכנסות הרשת בישראל. החברה ערכה בשבועות האחרונים סקר שוק כדי להתאים את עצמה לטעם הדרומי. מנהל סניף ב"ש: "החנות מותאמת לתושבי האזור". צפו בתמונות הראשונות

 

 

 

תושבי הדרום, שימו לב: תאריך הפתיחה הרשמי של סניף איקאה בבאר שבע נקבע ל-27 בפברואר. בחברה מעריכים שכ-15% מהכנסות הרשת יגיעו מהחנות הבאר-שבעית.

 

הדמיה. הפתיחה בפברואר (יח"צ איקאה) (יח
הדמיה. הפתיחה בפברואר(יח"צ איקאה)

הקטלוג החדש של איקאה: מה חדש וכמה זה יעלה לכם?

 

מספר העובדים יעמוד על כ-300 במעגל הראשון, והחברה מגייסת בימים אלה 240 עובדים נוספים. מלבדם יועסקו עוד כמה מאות שיספקו שירותים לסניף הדרומי. החברה מוסרת ש-97% מהעובדים הם תושבי האזור.

 

החנות בבאר שבע ממוקמת בעמק שרה, על צומת דרכים בכביש עוקף באר שבע (כביש 40 ו-25), במרחק כ-15 דקות נסיעה מכל מקום בעיר. הגישה לחנות נוחה גם לתושביהן של ערי הלוויין ערד, ערערה, כסייפה, דימונה, רהט, נתיבות ואופקים.

 

מחסני הסניף (צילום: רועי לינד) (צילום: רועי לינד)
מחסני הסניף(צילום: רועי לינד)

מנהל חנות איקאה באר שבע, אלון אברג'יל, אמר כי "המרחק הוא כ-45 דקות מהערים הסובבות את באר שבע. אני מצפה לראות לקוחות גם מקריית גת וממצפה רמון".

 

החנות תתפרש על פני 22 אלף מ"ר, הכוללים חדרי תצוגה, חללי עיצוב, חללי השראה ועוד, ויימכרו בה 8,000 פריטים מקטלוג החברה. לרווחת הלקוחות יעמדו כ-1,500 מקומות חניה ושתי מסעדות - חלבית ובשרית - שבהן 360 מקומות ישיבה.

 

בקרוב הפתיחה (צילום: רועי לינד) (צילום: רועי לינד)
בקרוב הפתיחה(צילום: רועי לינד)

איקאה מנסה לקלוע לטעם של תושבי הדרום

לפני פתיחת החנות בבאר שבע ביקרו נציגי החברה בבתים של תושבי העיר והסביבה כדי לעמוד על טעמו של פלח השוק הדרומי בריהוט. "החנות מותאמת לתושבי האזור", אמר אברג'יל. "בבאר שבע יש קרוב ל-30 אלף סטודנטים. לכן בבניית החנות והתאמתה לצורכי האזור עשינו לא מעט התאמות. חללים קטנים עם יכולת ריהוט חללים קטנים עם צרכים משתנים. גם התחשבנו בצורכי המגזר הערבי".

  

עובדי הסניף בב"ש (צילום: רועי לינד) (צילום: רועי לינד)
עובדי הסניף בב"ש(צילום: רועי לינד)

שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה ישראל, הרחיב בעניין ההתאמה להעדפה המקומית ואמר: "הבית בדרום לא שונה מהותית מהבית בתל אביב. 20 המוצרים המובילים זהים בכל המקומות, והשינויים הם קוסמטיים. למשל, בדרום יש היצמדות לצבעים אפורים עקב בעיית החול, שנכנס פנימה. באזור תל אביב יש פחות התמודדות עם חול. דוגמה אחרת - במגזר הערבי יש שני סלונים. בדקנו את מקורות הריהוט של המגזר ומה הצרכים שלו". קובלנץ הוסיף כי "נתח השוק של החנות בבאר שבע צפויה להיות כ-15%".

 

בשלוש החנויות של איקאה ישראל מבקרים יותר מ-6.2 מיליון איש בשנה. כיום עומד השטח המסחרי הכולל של החברה על 81,500 מ"ר, והיא מעסיקה 1,650 עובדים בסך הכול. 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים