יום שני, 10.06.2024 שעה 04:06

חוזר למים: נמרוד משיח חולם לכבוש את טוקיו

גולש ה-RSX עשה קאמבק אחרי שנה וחצי בלי להתחרות, וינסה להגשים את החלום - להגיע למשחקים האולימפיים לראשונה בקריירה: "חייב את זה לעצמי". ראיון

|
הוא חוזר. נמרוד משיח (הוועד האולימפי בישראל)
הוא חוזר. נמרוד משיח (הוועד האולימפי בישראל)

אחד מהגולשים המובילים בישראל, נמרוד משיח, חוזר אל המים. אחרי היעדרות של כשנה וחצי מתחרויות, החליט גולש ה-RSX לשוב לאימונים בצורה סדירה ובקרוב הוא ייצא לראות עולם בקמפיין אולימפי נוסף, כאשר המטרה היא ברורה - להגיע לטוקיו 2020.

משיח זכה בעבר בשלוש מדליות באליפות העולם, אחת מהן הייתה בצבע כסף, אך למרות זאת הוא עדיין לא זכה להופיע במשחקים האולימפיים. שלוש פעמים הוא פספס את הכרטיס לאירוע הספורט הגדול בעולם, ואחרי עוד מאבק לא ממש מוצלח מול שחר צוברי על הכרטיס לשם, משיח לא מוותר והוא עדיין בטוח שהוא עוד יגיע לשם. הוא בוגר יותר, בשל יותר, מחושב יותר, מנוסה יותר - ובעיקר, נחוש יותר.

"יש המון הקרבה בקמפיין אולימפי וככל שאתה מתבגר אתה יודע מה אתה צריך לעשות ומה לא", אמר נמרוד משיח בראיון ל-ONE. "אני בא מוכן במאה אחוז, גם במה שאני מוכן להקריב וגם ברמה המנטלית. לפעמים אין לאנשים מטרות והם חיים במחזוריות מסוימת של לקום בבוקר ולעבוד ולישון ולקום לעוד יום כזה, וזה נראה לי הזוי. איך אפשר לחיות בלי חלום? וזה בדיוק העניין בקאמבק הזה. החלום שלי חזר".

עדיין חי את החלום. משיח במים (הוועד האולימפי בישראל) עדיין חי את החלום. משיח במים (הוועד האולימפי בישראל)

בגיל 29 ואחרי שהתנתק מהשייט כמעט לחלוטין, נמרוד הבין שהגעגוע חזק ממנו. בחודשים האחרונים הוא התחרה באופני שטח, אהבה נוספת שגילה, כאשר לקח חלק בתחרות אפיק ישראל שבה הוא גמע כמעט 300 קילומטר של רכיבה בשלושה ימים. אלה היו ימים שבסופם הוא הבין, לדבריו, "עד כמה הראש חזק מהגוף". בנוסף, הוא עבד על הקמת סטארט-אפ בנושא של מנטורינג ותזונה, ודווקא שם הוא למד עד כמה הידע והניסיון שצבר הם משמעותיים. "שנה שלמה הייתי מחוץ לעולם הספורטיבי, אבל הוא עדיין ליווה אותי בכל דבר שעשיתי גם על האדמה", סיפר הגולש.

משיח ירד מהכותרות, אבל ברחוב עדיין היו כאלה שעצרו אותו מידי פעם ושאלו לאן הוא נעלם. "זה הרגיש כאילו הגעתי לגיל ששואלים אותי 'נו, עוד לא התחתנת?', רק בקטע של פרישה. 'נו, עוד לא פרשת?'", הוא צוחק, "אבל אני כאן ואני חוזר כי יש לי חוב אישי שאני חייב אותו לעצמי. זה משהו שבוער בי. המטרה הסופית שלי היא לא רק להגיע למשחקים האולימפיים, אלא גם להילחם על מדליה במשחקים האולימפיים. חשוב ליהנות מהרגעים לאורך המסע ובהחלט לסמן מדליה כמטרה. אחד מהגולשים הגדולים בהיסטוריה אמר לי פעם שבסוף יש רק שלושה שחוזרים מהמשחקים האולימפיים מבסוטים. הוא התכוון כמובן לאלה שנמצאים על הפודיום. ואני מסכים עם זה, רק ככה אני אהיה מבסוט עם עצמי".

שיט המדליות זו לא מילה גסה עבור נמרוד משיח (הוועד האולימפי בישראל)שיט המדליות זו לא מילה גסה עבור נמרוד משיח (הוועד האולימפי בישראל)

אז הוא מתחיל את הכל מחדש. בזמן שהחברים מתחתנים ועושים תואר כדי להבטיח את העתיד שלהם, הוא חושב רק על השנתיים וחצי הבאות. בחמש השנים האחרונות הוא נמצא בזוגיות, שצלחה אפילו את קמפיין ריו, אבל להיות ספורטאי הישגי בישראל זה אומר לוותר על הרבה דברים אחרים בחיים. במיוחד אם עדיין לא גייסת ספונסרים שיעזרו במשימה.

"טוקיו זה חלום רחוק וברור שיש לי עוד הרבה מטרות בדרך לשם", ציין משיח. "אני לא עושה את זה בשביל כסף, אני לא נאיבי. מצד שני, אני גם לא יכול להיות עם רגל פה ורגל שם, אני צריך להיות מרוכז ולעבוד בשקט. אני מאמין שגם זה יגיע ויהיו כאלה שירצו להיות חלק מהחלום ומהמסע שלי. בטוקיו אני אהיה כבר בן 32, אבל אם לוקחים בחשבון שהיו אלופי עולם גם בגיל 35, אז זה בסדר. אני בגיל שבו מגיעים משוחררים יותר למאני-טיים. באחת מההרצאות שלי שאל אותי איזה בחור צעיר איך מנהלים את המתח והלחץ בתחרות, ואמרתי לו שבגיל שלי אני רואה את הדברים קצת אחרת, כי עדיין יש התרגשות, אבל בזכות הניסיון הלחץ הופך לפקטור חיובי ואין תחושה טובה יותר מהרגע שבו הכל מתחבר. אני רוצה למקסם את כל היכולות והניסיון שלי, ולהתפוצץ איתם ברגע המכריע".

בכל זאת, כמה זה אכזב אותך לא להגיע לריו?
"אני מאמין שכל שלב בדרך, אפילו אם הוא מאכזב, הוא חשוב. גם אם זה להיות סגן אלוף העולם בגיל 21 וגם אם זה לא להצליח במבחנים האולימפיים, כל פרק שנסגר גורם לך להגיע לתובנות לגבי עצמך. ואני ממשיך את הדרך שלי. זה לא שחסר לי משהו כדי להיות אלוף אולימפי, אני פשוט צריך להביא את מה שיש בי לרגעים החשובים. ואני צריך לשמור על הגישה הזו, שהאחריות היא עליי ורק עליי".

פחות תחרויות, יותר הצלחות? משיח (איגוד השייט)פחות תחרויות, יותר הצלחות? משיח (איגוד השייט)

מה זה אומר מבחינתך שאתה חוזר אחרי שנה וחצי לים?
"זה מדליק אותי לחזור לאותה הבמה בפרספקטיבה מחודדת יותר. אני רוצה להביא את הגוף שלי לקיצון ולעוצמות שעוד לא הכרתי, ולדעת לנהל את כל הדבר הזה. זה מה שמרתק אותי. יש עוד מסע שלם וצריך לעבור אותו בצורה נכונה. התחרות האמיתית היא ההכנה לתחרויות ומה שלא רואים, כי שם אתה צריך לעבוד קשה – ודווקא בתחרויות עצמן אני רוצה להשתחרר ואפילו להעז ליהנות".

אז בעצם עכשיו אתה בא רק כדי ליהנות?
"כן, בעיקר עכשיו. אני יודע שלפעמים אנשים משייכים את זה לחוסר רצינות, אבל ההפך הוא הנכון. אני לא בא לסבול שבע שעות בים ואומר לעצמי 'הלוואי שהיום הזה רק ייגמר'. אני נהנה מהגלישה ואני רוצה ליהנות גם בתחרויות, וזה אומר שאני צריך להביא את עצמי לאוגוסט במצב הטוב ביותר, גם במובן הפיזי וגם במובן המנטלי".

נמרוד משיח (איגוד השייט)נמרוד משיח (איגוד השייט)

משיח ידלג על תחרות פתיחת העונה במיאמי כדי להכין את הגוף שלו לתחרויות הגדולות באמת כך שהתחרות הראשונה שלו תהיה באפריל, בגביע הנסיכה בפלמה דה מיורקה. זו תהיה תחרות הכנה לקראת אוגוסט, החודש הכי עמוס בלוח השנה של השייט. בתקופה הזו תיפתח אליפות העולם בדנמרק ומיד לאחר מכן תתקיים גם אליפות אירופה בפולין. "זה יהיה מטורף, אני לא חושב שהיה דבר כזה", אמר משיח. "ההבדל בין שתי התחרויות האלה יהיה הבדל של עשרה ימים וזה הולך להיות מעניין".

למה בניגוד לעבר אתה לא מתכוון להשתתף ביותר מידי תחרויות במהלך השנה?
"כי כשאתה צעיר אתה רוצה לצבור ביטחון, להגיע לכל מקום ולסיים בשיוט המדליות בכל תחרות, גם כי זה רעב לגיטימי וגם כי אתה רוצה לייצר לעצמך מעמד מסוים בתור ספורטאי מתחיל - אבל ככל שאתה מתבגר, אתה פחות צריך את התחרויות האלה. אתה יודע מה אתה שווה ומכוון את עצמך לפיק אחד גדול. אני יותר ממוקד בתוכנית העבודה שלי, ככה שאני לא אפגע בפיזיות שלי כדי להרוויח ניסיון בים".

ומן הסתם, אתה רוצה להגיע במצב אופטימלי כדי לזכות שוב במדליות, משהו שקצת חסר לענף השייט בשנים האחרונות, למרות ששחר צוברי ומעיין דוידוביץ' היו קרובים לזה לא פעם.
"מדליות זה חלק מהמשחק. זה שלא זכינו כמה שנים במדליות משמעותיות, זה מרגיש לי קצת כמו שבאים בטענות לכריסטיאנו רונאלדו על זה שהוא לא הבקיע שער באיזה שלושה משחקים".

אבל כבר אין הרבה הישגים מהשייט, בטח שלא בהשוואה לג'ודו שפורח.
"אנשים אומרים 'אין הישגים' אבל זה לא משהו שקורה סתם ככה. אין פירות בלי עץ טוב ועבודה מסביב. בשייט, בכל תחרות ואצל כל גולש, המון דברים צריכים להתחבר כדי לזכות במדליה. יש הרבה משתנים של תנאים ורוח, וזה יכול להיות משמעותי. זה כמו להגיד לאוסיין בולט פתאום על קו הזינוק לרוץ 1,000 מטר ולא 100 מטר".

אין מדליות בשייט? גם כריסטיאנו רונאלדו לא כובש לפעמים (רויטרס)אין מדליות בשייט? גם כריסטיאנו רונאלדו לא כובש לפעמים (רויטרס)

כחלק מהמסקנות מהקמפיינים האחרונים, באיגוד השייט החליטו לאחרונה לעבור לעבודה בשיטה של נבחרות, והשבוע הצטרף אליה גור שטיינברג, שנכנס לתפקיד המאמן. אמנם עדיין לא הוחלט באיזו שיטה יתנהלו המבחנים האולימפיים על הקריטריון לטוקיו, אבל המסקנות מהקמפיין הקודם כבר הונחו על השולחן ובאיגוד מנסים למזער נזקים. משיח וצוברי מתאמנים ביחד במים, ויותר מזה, שניהם נחשבים כעת לגולשים המובילים בנבחרת שתייצר את הדור הבא של הענף.

"עכשיו אני לא צריך לטוס בעולם ולחפש יריבים לאימונים. שחר מפרה אותי ואני אותו, יש אימון איכותי במים ויש ערך אחר בהתנהלות הזו", סיפר נמרוד והוסיף: "מעבר לזה, יש לנו נבחרת והיא כוללת את שחר ועוד חמישה צעירים שהם מוכשרים מאוד, וכולם מתאמנים ביחד. זה משהו שהוא אחר. מנסים להשתמש בי ובשחר בשביל דור ההמשך, כדי שהם ילמדו מהניסיון שלנו, ובמקביל הגולשים האלה נותנים לנו פייט של דם צעיר אמיתי. לכן אני גם חושב שזה משהו שיכול להוכיח את עצמו בהמשך. אנחנו מתחילים לעבוד כמערך אחד".

אם דיברנו על הג'ודו והעבודה בנבחרות שם, בשורה התחתונה זו שיטה שהוכיחה את עצמה בענף הזה. זה משהו שיכול להביא להישגים גם בשייט?
"אי אפשר לומר שהנבחרות בשייט יביאו מדליות בגלל ששיטת הנבחרות הצליחה בג'ודו, זה לא המצב. השוני זה שיש פלטפורמה שיכולה להעשיר את הגולשים הצעירים שיהיו איכותיים יותר והיא הופכת את הכל לנוח יותר. בסופו של דבר, זה רק אני והים".

אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */