ביטן הגיע לחקירה החמישית, הגיש לחוקר פתק ושוחרר אחרי כשעתיים

יו"ר הקואליציה לשעבר התייצב הבוקר במשרדי להב 433 לחקירתו החמישית בפרשת השחיתות בראשון לציון, אך זו הסתיימה לאחר פחות משעתיים משום שביטן המשיך לשמור על זכות השתיקה • "אתם לוחצים על חשודים - ולכן איני מתכוון לחזור בי מזכות השתיקה"
חיים טוויל
י"ז טבת התשע"ח / 04.01.2018 11:56

ח”כ דוד ביטן נחקר היום (חמישי) בפעם החמישית  במשרדי יחידת להב 433 של המשטרה בלוד.

חקירתו, שבה היה אמור להשיב בפעם הראשונה על הממצאים העולים מעדות מקורבו משה יוסף, שלכאורה מפלילה אותו בשוחד בכמה פרשות, הופסקה הפעם לאחר פחות משעתיים והוא עזב את המקום, זאת משום שעל פי הדיווחים גם הפעם בחר ביטן לשמור על זכות השתיקה.

על פי הדיווחים, במקום להשיב לשאלות החוקרים – מסר להם ביטן פתק ובו נכתב: “אני שומר על זכות השתיקה בגלל עדויות השקר נגדי”.

לפי חדשות 2, בפתח החקירה מסר ביטן הודעה קצרה לחוקרים שבה נאמר כי הם לוחצים על חשודים וגורמים להם להעיד נגדו. לכן, לדבריו, במצב הזה הוא אינו מתכוון לחזור בו מזכות השתיקה שבה בחר.

בשבוע האחרון חלה התפתחות משמעותית בחקירת הפרשה. על פי הדיווחים, מסר מקורבו של ביטן, איש העסקים משה יוסף, עדות נרחבת. המשטרה חושדת כי יוסף תיווך בין ביטן לאנשי עסקים, גורמים בשוק אפור וחברות בנייה, שביקשו לקדם את האינטרסים שלהם.

לפי דיווח אמש בחדשות 2,  יזם הנדל”ן דרור גלזר נמצא על סף חתימת הסכם עד מדינה. על פי הסיכום המתגבש עם יזם הנדל”ן, גלזר יודה שהעביר 250 אלף שקלים כשוחד לאיש העסקים משה יוסף – מקורבו של יו”ר הקואליציה לשעבר ומי שכונה “הגזבר של ביטן”.

אתמול נעצר לחקירה רונן גינזבורג, מנכ”ל חברת הבניה דניה סיבוס, בחשד שהעביר שוחד לביטן, וכן בחשד להלבנת הון והעלמת מס. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של גינזבורג בשישה ימים, בשל חשש שהוא עלול לשבש את החקירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות