סגן הנשיא פנס בהתבטאות נגד צפון קוריאה (צילום: רויטרס)
הביקור שוב נדחה | צילום: רויטרס

ביקורו הצפוי של סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס למזרח התיכון ולישראל נדחה פעם נוספת, כך מסר הערב (שני) משרד החוץ לסוכנות הידיעות AP. המסע היה צפוי להיקבע מחדש לאמצע חודש ינואר, אך במשרד מבהירים כי טרם נקבע מועד חלופי לביקור. הבית הלבן טרם התייחס לדיווח.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

פנס היה אמור להגיע לביקור מדיני בארץ בחודש שעבר, אך אז הודיע הבית הלבן על דחייתו בשל רצונו של סגן הנשיא להישאר בוושינגטון כדי לפקח על אישור רפורמת המיסוי בסנאט האמריקני. אלא שהדחייה מגיעה גם על רקע הסערה שעוררה הכרזתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על ההכרה בירושלים כבירת ישראל ועל תחילת ההכנות לקראת העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים.

הביקור בכותל נדחה, נתניהו ופנס (צילום: רויטרס, פלאש 90 יונתן סינדל)
הביקור בכותל נדחה, נתניהו ופנס | צילום: רויטרס, פלאש 90 יונתן סינדל

"הביקור לא נכלל בהיערכות לביקורים הצפויים של גורמים מדיניים בכירים במהלך חודש ינואר", הבהיר דובר משרד החוץ עמנואל נחשון. נחשון לא פירט על סיבת הדחייה ובשלב זה טרם ידוע מתי הביקור צפוי להתקיים.

מסעו המתוכנן של פנס אמור היה להתחיל לפני שבוע וחצי במצרים ובפגישה עם הנשיא א-סיסי. לאחר מכן, צפוי היה סגן הנשיא לנחות לביקור בישראל, להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו ולבקר בכותל המערבי.

השגריר הפלסטיני בארה"ב הוחזר זמנית

הקרע בין הרשות הפלסטינית לארה"ב בעקבות ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל נמשך כשאתמול הודיעו הפלסטינים על זימון השגריר לוושינגטון ל"התייעצות", כארבעה שבועות לאחר נאומו מעורר המחלוקת של טראמפ.

משרד החוץ של הרשות הפלסטינית הודיע כי ראש הוועדה הכללית של אש"ף בארה"ב, השגריר חוסאם זמאלט, נקרא בחזרה להתייעצות - אך לא פירט את הסיבות להחזרתו. לפי ההערכות בתקשורת הפלסטינית, הצעד תוכנן כתגובה על צעדי טראמפ.

אבו מאזן וטראמפ בימים טובים יותר (צילום: רויטרס, חדשות)
אבו מאזן וטראמפ, ארכיון | צילום: רויטרס, חדשות

בשבוע שעבר הצהירו הפלסטינים כי יגישו למזכ"ל האו"ם בקשה להצטרף ל-18 אמנות בינלאומיות, זאת כחלק מהמאבק שלהם לשדרוג מעמדם בארגון. בעבר סיכמו גורמים פלסטינים עם אנשי הממשל של טראמפ שימנעו מצעדים כאלה בזמן הניסיון להתניע משא ומתן. שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הבהיר בתגובה: "לא נשב בחיבוק ידיים".