הפלסטינים יודעים שלצבא יש קושי להתמודד עם קטינים, כמו במקרה של עהד תמימי בנבי סלאח - ולכן הם נשלחים לא אחת ליידות אבנים על כוחות הביטחון. אחד המקרים הללו, שהתרחש בסוף השבוע בחברון, תועד על ידי מצלמות האבטחה - וחושף את המציאות המורכבת בשטחים.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

קבוצת נערים פלסטינים יידתה אבנים לעבר החיילים בחברון בסוף השבוע, ואז מצאה מסתור באחת הסמטאות. לעיני המצלמות, הנערים נמלטו לתוך חנות ממתקים. כאשר הם הבחינו בחיילים המתקרבים, הנערים החלו להתנהג כעובדים בחנות - אחד החל לנקות עם מטלית וחברו הצטרף אליו, והם הציצו מדי פעם לראות אם החיילים מתקרבים.

הנערים הפלסטינים קיוו שהחיילים מגדוד "רותם" של גבעתי יחשבו שמדובר בעובדים תמימים, אבל השניים נתפסו. הצבא ידאג בהמשך, יחד עם המנהל האזרחי, להגיע אל ההורים של הקטינים הפלסטינים - הם ייקראו לשיחת אזהרה ואחר כך ישוחררו.

ערות מציקות לחיילים בנבי סאלח (צילום: חדשות)
המקרה של עאהד תמימי | צילום: חדשות

במקרים נוספים שתועדו לאחרונה קטינים פלסטינים יידו אבנים לעבר כלי רכב ישראלים בשטחים: בתקרית ליד רמאללה, הג'יפים החליטו לוותר על העימות וחיפשו נתיב עוקף אחרי שנקלעו למארב אבנים.

לעיתים יידוי האבנים הוא "יוזמה פרטית" ולפעמים מישהו דואג לתת לילדים 5 או 10 שקלים כדי שיזרקו אבנים בדרך מבית הספר הביתה - וכך סבב העימותים נמשך.