וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר הישראלי? "גורם בשגרירות בלונדון קישר בין יועץ טראמפ לאוסטרלים"

31.12.2017 / 13:02

כחלק מתחקיר הניו יורק טיימס על הפגישה בין פפדופולוס לבין בכיר אוסטרלי, שבה נחשף כי מוסקבה מחזיקה במידע רגיש על קלינטון, עולה כי היא אורגנה בתיווך פקיד ישראלי בשגרירות בבריטניה. משרד החוץ: "אין תגובה"

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

פקיד בשגרירות ישראל בלונדון הוא שהכיר בין דיפלומטים אוסטרלים לבין יועצו של דונלד טראמפ, ג'ורג' פפדופולוס - כך עולה מתחקיר "ניו יורק טיימס", שהתפרסם אמש (שבת) וחשף כיצד התחילה חקירת ה-FBI של מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית אשתקד. ממשרד החוץ נמסר: "אין תגובה".

מהתחקיר עולה כי המידע הראשוני על כך שבידי מוסקבה יש מידע על הילרי קלינטון הגיע משירותי הביון האוסטרלים, בעקבות פגישה שקיים אלכסנדר דאונר, דיפלומט אוסטרלי בכיר, שפגש את פפדולוס בפאב בלונדון במאי בשנה שעברה.

הוא סיפר כי בידי מוסקבה יש תכתובות דואר אלקטרוני שיכולות להזיק לקלינטון, שהייתה יריבתו הדמוקרטית של טראמפ בבחירות. "הפגישה בפאב נקבעה בעקבות שורה של קשרים, שהחלו בכך שפקיד בשגרירות ישראל בלונדון הציג את פפדולוס לדיפלומט אוסטרלי אחר בלונדון", נכתב בדיווח בניו יורק טיימס.

דאונר שימש שר חוץ בעבר ונודע בתור אוהד ישראל. גם בין יועציו של טראמפ בקמפיין פפדופולוס נחשב לפרו-ישראלי.

לקריאה נוספת בנושא
היועץ של טראמפ שהשתכר וחשף מידע על הקשר עם רוסיה

ג'ורג' פפדופולוס, יועץ החוץ של טראמפ. טוויטר CNN, מערכת וואלה! NEWS
המקור לתחילת החקירה. פפדופולוס/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר CNN

בדיווח מיוחסת הפגישה הזו להנעת סוכנויות המודיעין בארצות הברית לפתיחה בחקירת הקשרים בין קמפיין טראמפ לבין רוסיה. כך, לדברי ארבעה גורמים בכירים אמריקנים וזרים בהווה ובעבר, חודשיים לאחר הפגישה העבירו גורמים רשמיים באוסטרליה את המידע שהגיע לידי דאונר אל מקביליהם בוושינגטון – בזמן שבו החלו לדלוף באינטרנט דיווחים על המיילים של קמפיין קלינטון. בדיווח צוין עוד כי סוכנויות נוספות העבירו מידע לגורמים בארצות הברית, בהם גופים הולנדיים ובריטיים.

בתחילת חודש אוקטובר הוגש כתב אישום נגד פפדופולוס בגין מסירת תצהיר כוזב, לאחר שהודה כי בחקירתו הקודמת בידי הבולשת הפדרלית (FBI) הוא לא מסר מידע על מפגשים עם פרופסור רוסי המקורב לקרמלין ששיתף אותו במידע על המידע המפליל לכאורה, על קלינטון. דבר הגשת כתב האישום התפרסם 25 ימים מאוחר יותר כשצוותו של החוקר המיוחד רוברט מולר הוציא הודעה על הגשת כתבי אישום ראשונים בפרשה – בהם גם נגד מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ פול מנפורט ושותפו לעסקים ריק גייטס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully