שתף קטע נבחר

יעוכבו פיטורי רוב עובדי טבע בירושלים

המתווה המסתמן: הגל הראשון של המפוטרים ב"טבע טבליות" יצומצם לכ-100 עובדים, שיפוטרו ברבעון הראשון של 2018, ואילו היתר יפוטרו בסוף 2019. עובדי המפעל השני של טבע בירושלים, "טבע משאפים", עדיין מנסים למנוע את פיטוריהם

 

 

 

עיכוב בפיטורי העובדים של מפעל "טבע טבליות" בירושלים יצמצם את הגל הראשון של המפוטרים: כעת מסתמן כי ככל הנראה יפוטרו ברבעון הראשון של 2018 100 עובדים הקרובים לגיל פרישה - מתוך 700 עובדי המפעל. יתר העובדים יפוטרו כנראה בפעימה אחת בסוף 2019. המפעל עצמו ימשיך לפעול עד 2019 ולאחר מכן ייסגר.

 

הביטקוין זינק, טבע נפלה: שנת 2017 במספרים

טלטלה: טבע תפטר רבע מעובדיה ברחבי העולם

האם הקיצוצים יבריאו את טבע? התרחישים האפשריים

 

המתווה טרם נחתם, אולם יו"ר ועד העובדים של טבע טבליות, המיוצגים על ידי ההסתדרות הלאומית, עדכן את העובדים במהלך המסתמן. מחר (ב') ישובו העובדים לעבודה במפעל.

 

על פי תוכנית הפיטורים המקורית, 340 עובדים היו צריכים להיות מפוטרים בפעימה הראשונה עד 2018, ובהמשך - עד סוף 2019 תוכננו שלוש פעימות נוספות לפיטורי כל העובדים.

הפגנת העובדים בירושלים (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
הפגנת העובדים בירושלים(צילום: אלכס קולומויסקי)
 

באשר למפעל טבע השני בירושלים, "טבע משאפים", היום ייפגש ועד העובדים, המיוצגים על ידי ההסתדרות הכללית, עם נציגי האוצר. מטרת הפגישה תהיה לנסות ולמנוע את הפיטורים. בשלב זה עובדי מפעל זה עדיין שובתים. טבע משאפים הוא מפעל קטן וותיק יותר - ומועסקים בו כ-300 עובדים.

 

"חוגגים כישלון מפואר"

ועד עובדי טבע טבליות ירושלים וההסתדרות הלאומית מסרו בתגובה משותפת: "השארת מפעל טבע טבליות בירושלים על כנו מהווה ניצחון של הקול השפוי. אנו שמחים שהמפעל הרווחי ביותר של טבע ימשיך להתקיים ומאות עובדיו יחזרו בהדרגה לעבודתם. לדאבון לב, מעט מן העובדים שכן יפוטר יקבל סל הטבות מוגדל, תוכנית השמה ותעסוקה מלאה, כך שעתיד פרנסת העובדים יובטח. אנו נמשיך לעמוד לצידם של העובדים במאבקם הראוי. מדובר ביום היסטורי שאנו בטוחים שיחזיר את כלל חברת טבע למסלולה הנכון".

 

ששי שדה, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית, הוסיף: "אני שמח שלאחר שבועיים וחצי מורטי עצבים הצלחנו להגיע להישגים משמעותיים. מפעל הטבליות לא ייסגר לפני ינואר 2020, הצלחנו להוריד למתחת משליש את כמות העובדים שיעזבו בתחילת השנה, כך שרוב מוחלט של העובדים יישאר עם ביטחון תעסוקתי ועבודה בשנתיים הקרובות. מי שייאלץ או שיבחר לעזוב יהיה זכאי לחבילת הטבות מיוחדת ולליווי, הכשרה והשמה במקום עבודה חלופי. אני מקווה ומאמין שהמפעל יישאר לעבוד גם בשנת 2020 ויותר".

 

מטבע נמסר בתגובה: "טבע מנהלת הליך היוועצות אינטנסיבי עם ועד העובדים וההסתדרויות, וקרובה לגיבוש הסכמות באשר למספר העובדים באתר טבע בירושלים אשר יידרשו לסיים את עבודתם עוד ברבעון הראשון של שנת 2018, וכן לאופן סגירת האתר בסוף שנת 2019, כפי שתוקשר. אנו מברכים על חזרתם לעבודה מחר של כל עובדי אתר הטבליות בירושלים.

 

"טבע מחויבת לניהול הליך הוגן ומכבד, וכן לסיוע בהכשרה ובאיתור הזדמנויות תעסוקתיות חלופיות לעובדים שמשרתם תתייתר".

 

שר העבודה והרווחה חיים כץ הגיב אף הוא: "זה הדבר הנכון כלכלית ומוסרית. אי אפשר לקבל מצב שבו סוגרים מפעל לאומי עם רווח של 27% ופוגעים במאות משפחות ישראליות בלי סיבה".

 

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, אמר מנגד: "המדינה וההסתדרות הלאומית חוגגות כישלון מפואר. זהו הישג למראית עין בלבד שמטרתו להכשיר את חיסול מפעלי טבע ופיטורי אלפי עובדים ברחבי הארץ.

 

"לא יתכן שאחרי הטבות מס חסרות תקדים בסך 25 מיליארד שקל, המדינה תאפשר סגירת מפעלים יצרניים ורווחיים. לא עכשיו ולא בעוד שנתיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
הפגנת עובדי טבע בירושלים
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים