שתף קטע נבחר

יום המסחר האחרון בת"א לשנת 2017 ננעל בירידות; מזור איבדה 5%

ת"א 35 ירד ב-0.2%, ת"א 125 נחלש ב-0.1%; טבע ריכזה את המחזור הגבוה בבורסה עם ירידה של 0.9%; נייס עלתה ב-1.8% בפסגת ת"א 35, אופקו סגרה את המדד עם ירידה של 2.9%

הבורסה סגרה את יום המסחר האחרון של 2017 בירידות שערים במדדים המובילים: מדד ת"א 35 ירד ב-0.2%, ת"א 125 נחלש ב-0.1%. טבע ריכזה את המחזור הגבוה בבורסה עם ירידה של 0.9%, מזור רובוטיקה ירדה ב-5.3%. בצד החיובי: נייס עלתה ב-1.8% בפסגת ת"א 35, פרטנר התחזקה ב-1.2%, ספאנטק הובילה את ת"א 90 עם עלייה של 3.8%.

 

מניות מרכזיות

נתנאל גרופ קפצה לאחר שדיווחה כי אלביט מערכות חתמה על חוזה שכירות בנכס של נתנאל בפארק תמר ברחובות, בהיקף כולל של 50 מיליון שקל. 

 

אנגל משאבים דיווחה הבוקר על קבלת 2.2 מיליון אירו כתוצאה מסיום הסכם חכירה של קרקע מול עיריית בלגרד בסרביה.

 

גולף עלתה על רקע ההודעה על כך שחברת הבת עדיקה הגישה לרשות ני"ע טיוטה ראשונה של תשקיף הנפקה ראשונה לציבור.  

 

קבוצת לוזון הודיעה כי רכשה 7% נוספים בנץ מלונות, כך ששיעור ההחזקה של קבוצת לוזון בנץ מלונות עלה ל-70% ממניות החברה.

 

קבוצת אנגל משאבים קיבלה סכום של כ-2.2 מיליון אירו, נטו כתוצאה מסיום הסכם החכירה של קרקע מול עיריית בלגרד בסרביה. לנכס היתה בשנים האחרונות השפעה שלילית על דו״חות החברה, כתוצאה מההתחייבויות בגינו שהיו גבוהות משוויו. בספטמבר 2016 נגרע הנכס ממאזני החברה, וכעת עיריית בלגרד משלמת פיצוי לחברה בגין ביטול ההסכם ביניהן.

 

ברקע למסחר

על פי הסקירה השבועית של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר: "מדדי שוק ההון בישראל המשיכו לצמוח במהלך שנת 2017, אך בקצב נמוך בהשוואה לזינוק שחל בעולם. השיא בתמחור הנכסים בשווקי ההון תרם לגידול חד במכירת חברות בישראל, בשילוב הכנסות חריגות מ"מבצע דיבידנד", נוצרו עודפים גדולים בהכנסות המדינה".

 

לפי הכלכלן הראשי, למרות המגמה החיובית עליה מצביעים מרבית נתוני המאקרו, קיימים סיכונים רבים למשק הישראלי בטווח הבינוני: "החזרה ההדרגתית של האינפלציה לקצבים של טרום המשבר עשויה להוביל שינוי מדיניות בבנקים מרכזיים בעולם. בהקשר לכך, המרווחים הנמוכים בשוקי אג"ח מצביעים כי אפשרות זו אינה מתומחרת במלואה והמהלך עשוי להוביל לירידת מחירי נכסים פיננסיים, והרי תיקון בשוק ההון לא נרשם מזה שנים ארוכות.

 

"בנוסף, ייתכן שהתאוששות בסחר עולמי היא זמנית, במיוחד לאור המשך המגמות המרסנות את הסחר: מדיניות הגנתית (פרוטקציוניסטית) בעולם, חשש (מצומצם ביחס לעבר) ממשבר החובות בכלכלה הסינית והתפתחויות סביב הסכמי סחר בעולם. התממשות הסיכונים עלולה לפגוע בפעילות הכלכלית בישראל, ולהוביל לנסיגה בשוק העבודה המקומי, במיוחד לנוכח הקיפאון בפריון העבודה בישראל מחד והעלייה המהירה בשכר המינימום מאידך".

  

 למרות הירידות בניו יורק, כל שלושת המדדים המובילים סיימו את דצמבר בטריטוריה חיובית, כאשר S&P ודאו רשמו את העלייה החודשית התשיעית שלהם ברצף. עבור הדאו מדובר ברצף העליות החודשיות הארוך ביותר מאז 1959. הנאסד"ק רשם את עלייתו השנתית השישית ברציפות, הרצף הארוך ביותר של המדד מאז זה שנרשם בין השנים 1975-1980. בסיכום שנתי: S&P 500 עלה ב-19.4%, דאו זינק ב-25.1% ונאסד"ק קפץ ב-28.3%.

 

את השבוע שעבר חתמה הבורסה בת"א בירוק כאשר מדד ת"א 35 עלה ב-1.7%, ת"א 125 עלה ב-1.6%. בסיכום שנתי עד כה: מדד ת"א 35 עלה ב-2.8% ומדד ת"א 125 הוסיף 6.5% לערכו.

פורסם לראשונה 31/12/2017 10:13

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים