אמבולנס (צילום: נטע יערי, חדשות)
אילוסטרציה | צילום: נטע יערי, חדשות
תוך שעות - שתי טרגדיות בדרום: פעוטה בת חצי שנה מהמועצה האזורית שפיר מתה אחר הצהריים (שבת) לאחר שנחנקה מחפץ בחדר האוכל של אחד המושבים באזור. מספר שעות לאחר מכן נהרג ילד בן 4 מפגיעת טרקטור בנגב ופעוט בן 10 חודשים במצב בינוני לאחר שנפגע מחפץ כבד בנגב.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

סמוך לשעה 14:00 התקבל דיווח במוקד מד"א על פעוטה מחוסרת הכרה במושב בדרום. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה במצב אנוש לבית החולים ברזילי באשקלון, שם נקבע מותה.

רונן רביב, חובש רפואת חירום במד"א, סיפר: "כשהגעתי למושב הובילו אותי לחדר האוכל שם ראיתי את הפעוטה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשמבצעים בה פעולות החייאה בסיסיות. מיד התחלתי להעניק לה טיפול רפואי מתקדם והיא פונתה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים ברזילי תוך כדי המשך פעולות החייאה כשמצבה אנוש".

לאחר כשלוש שעות התקבל דיווח נוסף על ילד בן 4 שנפגע מטרקטור והובא לחבירה עם צוותי מד"א בכביש 25, סמוך לצומת שגב שלום שבנגב. חובשים ופרמדיקים של מד"א מצאו את הפעוט כשהוא ללא רוח חיים וסובל מפגיעה רב מערכתית ונאלצו לקבוע את מותו במקום. מהמשטרה נמסר כי מבירור ראשוני עולה כי האב הוא שנהג בטרקטור, ונפתחה חקירה.

פרמדיק מד"א, אייל עוז, סיפר כי "סמוך לצומת חברנו עם רכב פרטי שבתוכו שכב הפעוט, הוא היה מחוסר הכרה וסבל מחבלת ראש ופגיעה רב מערכתית קשה. ביצענו בו מספר בדיקות אך הוא היה ללא סימני חיים ובתוך זה קצר נקבע מותו".

מוקדם יותר היום נפצע פעוט בן 10 חודשים במצב בינוני לאחר שנפגע מחפץ כבד סמוך למשמר הנגב. הפעוט הובא לחבירה עם צוותי מד"א בכניסה לבאר שבע ולאחר קבלת טיפול הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא סובל מחבלה קשה בגפיים.