ב-NBA התנצלו ושינו הכיתוב על פלסטין (צילום: רויטרס)
ב-NBA התנצלו ושינו הכיתוב על פלסטין | צילום: רויטרס

בעקבות המחאה החריפה של ישראל, הנהלת ה-NBA התנצלה והסירה את ההגדרה "השטחים הפלסטיניים הכבושים" שהופיעה ברשימת המדינות באתר הרשמי של הליגה - כפי שפורסם לראשונה בחדשות 2 Online. שרת התרבות והספורט מירי רגב, ששלחה אמש מכתב זועם לקומישינר של הליגה, אמרה הבוקר (שישי) כי "אני מודה לאדם סילבר שהבין את הטעות ופעל באופן מידי לתיקונה".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

שעה קלה לאחר שרגב שלחה את מכתבה לקומישינר, הוסר השם "השטחים הפלסטיניים הכבושים" מרשימת המדינות בעמוד ההצבעות והבחירות לחמישיות המזרח והמערב לקראת משחק האולסטאר, ובהמשך הוא שונה ל"שטחים הפלסטיניים".

קאת'י בארנס, האחראית על תחום המעורבות החברתית ב-NBA שהייתה אחראית גם על הביקור של כמה מכוכבי הליגה בישראל בקיץ האחרון, אמרה בתגובה כי "אנחנו לא מכינים את רשימת המדינות לאתר הליגה ומיד כשהנושא הובא לידיעתנו האתר עודכן. אנחנו מתנצלים, ותיקנו את זה".

השינוי שמופיע באתר (צילום: אתר ה- NBA)
השינוי שמופיע באתר | צילום: אתר ה- NBA

מדי שנה נכנסים מאות מיליוני גולשים מרחבי העולם לעמוד המדובר באתר ה-NBA כדי לבחור את השחקנים שהם רוצים לראות במשחק המסורתי ובעקבות השינוי שבוצע בו אמרה השרה רגב כי "אני שמחה שבקשתי נפלה על אזניים קשובות והנהלת ליגת ה-NBA והעומד בראשה אדם סילבר קיבלו את עמדתי. כפי שאמרתי בעבר ואומר שוב: חבלי ארץ ישראל אינם כבושים, לכן הכיתוב השקרי הזה היה צריך להימחק".

שרת התרבות והספורט הוסיפה כי "בהחלטתו זו הוכיח אדם סילבר, את יושרו והגינותו. מאחלת לו המשך הצלחה בהובלת הליגה הטובה ביותר בעולם ומצפה לפגוש את נבחרת כוכבי ה-NBA מתארחת כאן בישראל כחלק מחגיגות ה-70 לעצמאותנו".

הכיתוב באתר ה-NBA לפני ההסרה (צילום: מתוך אתר הNBA)
ההגדרה שעוררה סערה | צילום: מתוך אתר הNBA

במכתב ששלחה אתמול כתבה רגב לקומישינר סילבר: "אני רואה בהכללת 'פלסטין - שטח כבוש' ברשימת המדינות המופיעות באתר הרשמי שלכם, כמתן לגיטימציה לחלוקתה של מדינת ישראל ולהתערבות גסה ובוטה. זאת, בניגוד לעמדתו הרשמית של הממשל האמריקני ולהצהרותיו של הנשיא דונלד טראמפ שהכיר זה עתה בירושלים המאוחדת כבירת ישראל".

"הכיתוב השקרי הזה היה צריך להימחק", רגב (צילום: רויטרס והחדשות)
"הכיתוב השקרי הזה היה צריך להימחק", רגב | צילום: רויטרס והחדשות

גם סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי מתחה אתמול ביקורת חריפה על הכיתוב באתר הרשמי של הליגה האמריקנית: "אני קוראת לליגת ה-NBA לא לערבב בין פוליטיקה לספורט ולחדול מהשימוש במונח 'שטחים כבושים' לגבי יהודה ושומרון". "המונח כיבוש בנוגע לחבלי ארץ שהעם היהודי קשור אליהם במשך אלפי שנים הוא אימוץ תעמולה פוליטית פלסטינית, ואינו משקף את המצב על פי המשפט הבינלאומי שמגדיר זכויות ברורות למדינת ישראל בשטח".

סגנית השר חוטובלי הוסיפה כי: "השבוע קרא שגריר ארה"ב פרידמן להפסיק להשתמש במונח שטח כבוש בנוגע ליהודה ושומרון, וליגת ספורט חשובה כמו ה-NBA צריכה לכבד את הקו האמריקני לצד המציאות".