Skip to content

עיקר החדשות – יום שישי 29 דצמבר 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה     בג"ץ הורה למדינה להשיב תוך חודש תשובה לעתירה נגד חוק ההמלצות (פוליטי)     אחרי הפיליבסטר: הצעות חוק של האופוזיציה הוסרו מסד היום של ועדת השרים לחקיקה (פוליטי)     ההתבססות האיראנית בסוריה: ישראל וארה"ב סיכמו על תוכנית פעולה משותפת לבלימת איראן (בטחוני)     שר החוץ הלבנוני התבטא בראיון לחיזבאללה כי "לישראל יש זכות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    בג"ץ הורה למדינה להשיב תוך חודש תשובה לעתירה נגד חוק ההמלצות (פוליטי)

    אחרי הפיליבסטר: הצעות חוק של האופוזיציה הוסרו מסד היום של ועדת השרים לחקיקה (פוליטי)

    ההתבססות האיראנית בסוריה: ישראל וארה"ב סיכמו על תוכנית פעולה משותפת לבלימת איראן (בטחוני)

    שר החוץ הלבנוני התבטא בראיון לחיזבאללה כי "לישראל יש זכות קיום וזכות להגן על עצמה" ונאלץ להתנצל (מדיני)

    שגריר ישראל באונסק"ו הגיש את מכתב העזיבה מהארגון (מדיני)

    הפלסטינים יבקשו להצטרף ל-18 אמנות מדיניות של האו"ם (מדיני)

    הפיליפינים: משרד החוץ מכחיש כי נשקלת העברת השגרירות לירושלים (מדיני)

    האקר רוסי: פרצתי למחשבי המפלגה הדמוקרטית במהלך הבחירות לנשיאות בהוראת הקרמלין (חוץ)

    "מוות לרוחאני": אלפים הפגינו ברחבי איראן על המצב הכלכלי (חוץ)

    "המחלקה היהודית" ברשות המסים הצרפתית "מסמנת" את היהודים בצרפת ואת העולים החדשים מצרפת לישראל (חדשות)

    בימים הקרובים: דיון בבג"ץ בעקבות העיכוב ביישום מתווה (חדשות)

    מכה לרשות המסים: חברי עמותות בנייה שהתגבשו ללא מארגן חיצוני ישלמו מס רכישה לפי שווי קרקע ולא שווי דירה (נדל"ן)

תחזית מזג האוויר
היום – שישי: הטמפרטורותללאשינויניכר. מזגהאווירמעונןחלקיתעדמעונןבעננותגבוההובינונית.

מחר – שבת: הטמפרטורות ירדו. מזג האוויר מעונן חלקית.

ראשון: טמפ' גבוהותמהרגיללעונהב-1 מעלותבהריםובחוף. וטמפ' נמוכותמהרגילב-1 מעלותבמישור. גשם קל מהערב בצפון הארץ ומרכזה.

חדשות

גבר פלסטיני מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה טופל בידי מאבטחי משרד הביטחון לאחר שלקה כנראה באירוע לבבי. הגבר כבן 72, הובא למעבר חשמונאים ברכב פלסטיני מהכפר בודרוס, ע"י בן משפחה, בתקווה למצוא עזרה וטיפול רפואי בישראל.

עובדי המעבר בסיוע מד"א, הגישו טיפול ראשוני מידי שכלל שימוש במכשיר דפיברילטור שנמצא באופן קבוע במעבר. לאחר מספר דקות של טיפול, הושב הדופק והפלסטיני פונה לבית-החולים תל השומר להמשך טיפול רפואי.

    "המחלקה היהודית" ברשות המסים הצרפתית "מסמנת" את היהודים בצרפת ואת העולים החדשים מצרפת לישראל * רשות המס בצרפת הקימה מחלקת ייעודית לטיפול ביהודי המדינה * מטרתה: יהודים-צרפתים המשתמשים בישראל כמקלט מס * שגרירות צרפת: מכחישים את הפרסום (גלובס)

    בימים הקרובים: דיון בבג"ץ בעקבות העיכוב ביישום מתווה הנכים * בעקבות עיכוב בחקיקת ההסכם להעלאת קצבאות הנכות והפרה מסתמנת של חלק מהסעיפים בו, פנו העותרים ובראשם ארגון "נכה לא חצי בן אדם" בבקשה לקיים דיון דחוף בעתירתם אשר הוגשה לפני מספר חודשים. * בג"ץ הודיע כי נענה לבקשה ומועד הדיון יקבע בימים הקרובים (חדשות10)

    תיק אום אל חירן חוזר לפרקליטות: המלצות מח"ש לא השתנו בעקבות השלמות החקירה שבוצעו * לאחר שהפרקליטות העבירה את תיקי החקירה של אירועי אום אל חירן לחוקרי המשטרה בשל ראיות חדשות שעלו בתיק, במח"ש סיימו עם ההשלמות והחזירו את התיק לראשי התביעה. * המלצות מח"ש: לא ניתן לקבוע שמדובר בפיגוע, אך אין לחקור את השוטרים שחשו מאויימים * כעת הפרקליטות תידרש להחליט האם לסגור את התיק או לחילופין להעמיד לדין את השוטרים המעורבים

    המערכת הביטחונית בישראל סוערת בעקבות החלטה לרכוש לוויינים חדשים שאינם מתוצרת ישראל * אגף המודיעין של צה"ל הודיע לתעשיות הביטחוניות כי הוא מעוניין לרכוש עשרות "לווייני מיקרו" מחברה אמריקנית ולא מהתעשייה האווירית הישראלית – כפי שהיה נהוג עד כה. * בישראל חוששים שהמהלך יוביל לבריחת מוחות ואבדן ידע ברמה הלאומית * טוענים לפגיעה קשה בתעשייה הישראלית ולזליגת ביטחון מידע (החדשות)

    שותפות הגז תמר תפצה את חברת החשמל על התקלה שבעקבותיה הופסקה אספקת הגז הטבעי לשבוע. הפיצוי – כמה מיליוני שקלים בלבד, למרות שחברת החשמל הוציאה כ-70 מיליון שקל על דלקים חלופיים (כאן)

    כ-15,000 מטופלים בבתי החולים הצטרפו לפרויקט מיצוי זכויות של הביטוח הלאומי שפועל בשנה האחרונה, במסגרתו אושרו 80% מהבקשות לקצבה ללא בדיקה בוועדה רפואית * במסגרת הפרויקט פונים עובדים סוציאלים למאושפזים שעשויים להיות זכאים לקצבאות נכות, ועוזרים להם להגיש בקשה. השירות ניתן בבתי החולים רמב"ם, שיבא, שערי צדק, איכילוב, ובבתי החולים של שירותי בריאות כללית, ויורחב הפרויקט גם לקשישים שיזדקקו לקצבת סיעוד (כאן)

פוליטי

בג"ץ הורה למדינה להשיב תוך חודש תשובה לעתירה נגד חוק ההמלצות

את העתירה הגישו "התנועה לאיכות השלטון", "התנועה לטוהר המידות" ומפלגת "יש עתיד" * בתגובה תהיה התייחסות גם לבקשה להוציא צו ביניים עד להכרעה סופית בעתירות

אחרי הפיליבסטר: הצעות חוק של האופוזיציה הוסרו מסד היום של ועדת השרים לחקיקה

במהלך הלילה  האחרון הוחלט להסיר מסדר היום של ועדת שרים לחקיקה את הצעות החוק של חברי הכנסת מהאופוזיציה, וזאת בשל הפיליבסטר הארוך שניהלה, וכן בשל הבג"צ שהוגש על ידי יש עתיד.  * יואל חסון מאיים: "ננתק קשרים עם הקואליציה" (גל"צ)

בניגוד לדיווחים קודמים: המלצות המשטרה בנוגע לראש הממשלה יידחו בחודש וחצי לפחות

לאחר שנראה היה כי זו הישורת האחרונה בחקירות רה"מ, צפויה דחייה של לפחות חודש וחצי בהגשת ההמלצות על ידי המשטרה בתיקי 1,000 ו-2,000. * הסיבה: נדרשות השלמות חקירה וייתכן שגם נתניהו עצמו יזומן לחקירה נוספת (החדשות)

תיק המעונות: בעקבות תביעת הדיבה שהגיש אב הבית לשעבר במעון רה"מ ייתכנו השלמות חקירה

בפרקליטות הודיעו כי בשל העדויות שמסרו סיידוף ונפתלי בתיק האזרחי – תביעת הדיבה נגד נתניהו, תידרש בדיקה נוספת של החומרים שנמצאים בידי המשטרה כדי לוודא שאין סתירה. "אם ההליך האזרחי יימשך, יתכן שנאלץ לבצע השלמות חקירה" * משרד המשפטים: "הפרקליטות איננה צד לתביעת הדיבה של מר מני נפתלי, ומשכך אין לפרקליטות מידע על דברים שנאמרו ע"י עדים ומעורבים שונים במסגרתו"  * לבקשת היועמ"ש, בית המשפט דחה את הדיונים בתביעת מני נפתלי מחשש לשיבוש בתיק המעונות

    הסכסוך על תקצוב ירושלים מתחדש: ברקת פתח בקמפיין נגד כחלון: "מפקיר את הבירה" * ראש העיר ברקת השיק קמפיין נגד שר האוצר כחלון בשל סירובו, כך לטענת ברקת, להעביר לעירייה תקציבים. ברקת טוען גם כי כחלון לא מקדם את החוק לתקצוב העיר למרות חתימת 51 חברי כנסת בנושא * ראש עיריית ירושלים לרה"מ: "משרד האוצר מונע העברת תקציבים עליהם התחייב לעירייה. זו חצייה של קווים אדומים, התעמרות בתושבים משיקולי נקמנות"

בטחוני

הלילה פעלו כוחות צה״ל מהחטיבה המרחבית ״יהודה״ בשיתוף השב״כ וביצעו סריקות במרחב העיר חברון. במהלך הפעילות מצאו הכוחות כספים בשווי עשרות אלפי  שקלים. פעילות זו מתקיימת כחלק מהמערכה בכספים המשמשים לטרור.

במהלך הלילה פעלו כוחות צה"ל בכפר בית אומר שבחטיבה המרחבית "עציון". במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אשר כללה זריקת אבנים וזיקוקים לעבר הכוח. הכוח הגיב באמצעים לפיזור הפגנות. זוהתה פגיעה בפלג גופו התחתון של אחד ממפרי הסדר.

במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו״ש שישה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט. החשודים והממצאים הועברו לחקירת כוהב״ט.

מעצרה של הנערה, עאהד תמימי, בת ה-16 שתועדה לפני כשבועיים מכה חייל צה"ל בנבי סאלח, הוארך אתמול (חמישי) בחמישה ימים. בית המשפט הצבאי ביהודה האריך בחמישה ימים גם את מעצרה של אמה של עאהד, נרימאן. בית המשפט החליט לשחרר ממעצר את קרובת המשפחה הנוספת שתועדה בסרטון, נור, אך עיכב את השחרור ב-48 שעות כדי שהפרקליטות הצבאית תוכל לערער על ההחלטה. בעת הארכת המעצר קבע השופט רב סרן חיים בלילטי כי ביחס לנרימאן ולעאהד קיימת רמת מסוכנות שלא ניתן לפסול בשלב זה, באופן שמצדיק את השארתן במעצר

העימות בגבול מתקרב: ישראל מתקשה לבלום את האיום האיראני בסוריה

בצל הדיווחים על התקרבות המיליציות השיעיות לגבול, במערכת הביטחון מעריכים שדאעש יובס בסוריה בקרוב, ומתקשים למנוע את הזחילה של איראן וחיזבאללה אל האזור. אסד, שמעוניין לשקם את צבאו, מצליח בינתיים לתמרן בין טהראן לרוסיה, אך בקרוב יהיה חייב לקבל החלטות קשות (וואלה)

ההתבססות האיראנית בסוריה: ישראל וארה"ב סיכמו על תוכנית פעולה משותפת לבלימת איראן

לפני כשבועיים, בפגישה חשאית בבית הלבן, סיכמו ישראל וארה"ב על תכנית הפעולה אסטרטגית משותפת לבלימת הפעילות האיראנית באזור שכולל התמודדות עם תוכנית הגרעין, תוכנית הטילים הבליסטיים והנוכחות האיראנית בסוריה * לאחר יומיים של שיחות, גיבשו הצדדים מסמך הבנות משותף בנושא האיראני. המסמך נועד לתרגם את נאומו של הנשיא טראמפ בנושא איראן מלפני כמה חודשים להגדרת מטרות אסטרטגיות משותפות בנוגע לאיראן, וקביעת יעדים לפעולה * ע"פ המסמך יוקמו ארבע קבוצות עבודה: הראשונה תעסוק בפעילות חשאית ודיפלומטית. השניה תעסוק בבלימת פעילות האיראנית באזור, במיוחד בסוריה ומול חיזבאללה בלבנון. ובנוסף, תעסוק גם בתמיכה האיראנית בארגוני טרור, כמו חיזבאללה, חמאס וג'יהאד אסלאמי. השלישית תעסוק במערך הטילים הבליסטיים של איראן ומערך הטילים המדויקים. וכן עם הניסיונות האיראניים לצייד את חיזבאללה בטילים מדויקים ולהקים מפעלים לייצור טילים כאלה בסוריה ובלבנון. הרביעית תעסוק בהיערכות משותפת לתרחישי הסלמה באזור בהם עשויה להיות מעורבת גם איראן, בדגש על עימות מול חיזבאללה (חדשות10)

סוכל ניסיון פיגוע בבית המשפט בשומרון * פלסטיני בן 16 ממחנה הפליטים ג'נין נעצר בכניסה לבית המשפט הצבאי שומרון הסמוך לכפר סאלם ועל גופו התגלו שני מטעני נפץ. * הנער הועבר לחקירת שב"כ.

    הותר לפרסום: המחבל מהפיגוע בתחנה המרכזית בירושלים הוא שוהה בלתי חוקי בן 24 שתכנן וביצע את הפיגוע לבדו. הוא הושפע מהסתה ברשת בעקבות ההכרזה על ירושלים כבירת ישראל

מדיני

שר החוץ הלבנוני התבטא בראיון לחיזבאללה כי "לישראל יש זכות קיום וזכות להגן על עצמה" ונאלץ להתנצל

שר החוץ הלבנוני, ג'בראן באסיל, הסתבך בריאיון אתמול לרשת "אל-מיאדין" של חיזבאללה כשאמר שהוא לא מתנגד לקיום של ישראל ושזכותה לחיות בביטחון. * בלבנון נשמעים קולות להעמידו לדין בגין בגידה. משרד החוץ בביירות התנער מדברי השר * שר בכיר לשעבר דרש מהשר להתפטר כמו גם חבר בפרלמנט שגינה אותו וקרא לפיטוריו * בעקבות הסערה: השר שהוא במקרה גם החתן של נשיא לבנון, עון, החבר של נסראללה, הוציא הבהרה שדבריו הוצאו מהקשרם

שגריר ישראל באונסק"ו הגיש את מכתב העזיבה מהארגון

כרמל שאמה הכהן, שגריר ישראל בארגון, הגיע לשערי המבנה הסגורים לרגל סוף השנה, בניסיון להגיש את המכתב. למרות סירוב האחראי במקום לקבלו אישרה המנכ"לית את המהלך. "הגשנו לשומרים מארז שוקולדים בכדי להמתיק את ההפרעה", דיווח.

הפלסטינים יבקשו להצטרף ל-18 אמנות מדיניות של האו"ם

הפלסטינים ממשיכים במאבק הדיפלומטי ופנו לאו"ם בבקשה להצטרף ל-18 אמנות. בהם גם אמנה למניעת עינויים, במטרה לשדרג את מעמדם בעולם לכזה של מדינה. * גורמים מדינים: מדובר בצעד נטישה נוסף בעקבות הצהרת טראמפ" * שגריר ישראל דנון הגיב למהלך: "ננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו". (החדשות)

הפיליפינים: משרד החוץ מכחיש כי נשקלת העברת השגרירות לירושלים

משרד החוץ של הפיליפינים הכחיש כי נשקלת העברה של השגרירות מת"א לירושלים: "לא היו לאחרונה דיונים בין משרדי הממשלה השונים או עם מדינות אחרות לגבי מיקומה של השגרירות שלנו בישראל. כל החלטה על מיקום השגרירות תתבסס על האינטרס הלאומי שלנו ועל הרצון לקדם את השלום במזרח התיכון" (חדשות10)

    הליגה הערבית גיבשה טיוטה לחסימת השתתפותה של ישראל בבחירות למושב במועצת הביטחון (מעריב)

    ישראל הביעה מחאה בפני הודו על תמיכתה בהצעה נגד ההכרה בירושלים * לפני ביקורו הצפוי של רה"מ נתניהו בדלהי, בירושלים הביעו את מורת רוחם מהצבעתם של ההודים.

    שר החוץ של ארה"ב מנה את הישגיו הדיפלומטיים של ממשל טראמפ, אך שכח את ירושלים * שר החוץ של ארה"ב שיבח במאמר שכתב ל"ניו יורק טיימס" את הקו הנוקשה מול צפון קוריאה ואת ההתמודדות עם איראן, אך לא התייחס להכרת הנשיא בירושלים כבירת ישראל ולהבטחתו להעביר את השגרירות אליה – אף שטראמפ הגדיר אותן כהישג גדול (מעריב)

    שגריר ארה"ב בישראל: "חלק מהתגובה הפלסטינית להכרזת טראמפ – אנטישמית" * בראיון לג'רוזלם פוסט אמר שגריר ארה"ב בישראל שלא יהיה תהליך מדיני ללא האמריקנים

חוץ

האקר רוסי: פרצתי למחשבי המפלגה הדמוקרטית במהלך הבחירות לנשיאות בהוראת הקרמלין

ההאקר הרוסי Konstantin Kozlovsky טוען: "בהוראת הקרמלין" אני הייתי חלק מצוות הפריצה שפרץ למחשבי המפלגה הדמוקרטית במהלך הבחירות לנשיאות ב-2016: "השארתי סימנים בוירוס הפריצה שבאמצעותו אוכיח שהייתי מי שפרץ" (כאן)

"מוות לרוחאני": אלפים הפגינו ברחבי איראן על המצב הכלכלי

מחאה חריגה נגד המשטר:  אלפי אנשים יצאו לרחובות איראן להפגנות נגד הממשל במחאה על העלייה ביוקר המחיה והתמיכה באסד. * המפגינים צעקו: "מוות לרוחאני, מוות לדיקטטור", "עזבו את סוריה, חשבו עלינו". * כוחות הביטחון ירו גז מדמיע על המפגינים. המשטרה מסרה כי נעצרו מפגינים שניסו להזיק לרכוש ציבורי * מושל מחוז משהד: "ההפגנות אורגנו ע"י האויבים"

רוסיה: פריסת מערכת הגנה אמריקנית בשטח יפן תפגע ביחסים בינינו

משרד החוץ הרוסי טען כי ההחלטה הנוכחית של יפן, שאישרה פריסת מערכות הגנה אמריקניות במדינה המזרח אסייתית, תשפיע לרעה על היחסים של מוסקבה וטוקיו

    שגרירות טורקיה בארה"ב בירכה על החלטת האמריקנים להסיר את ההגבלות על הויזות, והודיעה שתסיר בעצמה הגבלות שהיו קיימות לאזרחי ארה"ב

    דיווח: טורקיה בונה בסיס ימי בסודן * עסקת האי Suakin היא חלק מהסכם בין טורקיה לסודן בהיקף של 650 מליוני דולרים הכולל מספר עסקאות. התבססות חיל הים הטורקי בסודן, תתן לו נקודת אחיזה בים האדום (nrg)

    מוקדם מההערכות: דאע"ש מתבסס באסיה ואפריקה * למרות שהובס בסוריה, ארגון הטרור עדיין על המפה, ומצא בסיסים חדשים – לא רק בסיני, אלא גם בקשמיר, באפגניסטן ובסומליה (חדשות10)

    איטליה: נשיא איטליה, סרג'יו מטרלה, חתם על צו לפירוק הפרלמנט לקראת בחירות – לקראת בחירות כלליות שצפויות להיערך ב-2018

    אפגניסטן: מתקפת דאע"ש: 41 הרוגים בפיגוע התאבדות במשרד תקשורת בקאבול * מחבל מתאבד התפוצץ במרכז דתי שיעי בקאבול הבירה, וכן התפוצצו 3 מטעני חבלה נוספים, אחד מהם בסמוך לבניין סוכנות הידיעות האפגנית * דעא"ש נטל אחריות על הפיגוע

    ארה"ב: 2 אזרחי רומניה נאשמים בפריצה למצלמות משטרה

    וונצואלה: חברת הנפט הלאומית על סף קריסה * ונצואלה היא המדינה עם עתודות הנפט הגדולות בעולם, אבל ניהול כושל והשקעות אפסיות מונעות מחברת הנפט הלאומית להתאושש במקביל למחירי הנפט (ניו יורק טיימס)

    מצרים: קצין מצרי וחמישה חיילים נהרגו בפיצוץ כלי רכבם בזמן שפשטו על עמדת חמושים בצפון חצי האי סיני. הפיצוץ נגרם מפצצה שהונחה על ידי החמושים * לפני כן שוטר ואזרח נהרגו בתקרית ליד בנק באל-עריש

    סוריה: פוטין במפגש הוקרה לחיילים: יותר מ-48 אלף חיילים וקצינים רוסים לקחו חלק בפעילות בסוריה בשנתיים האחרונות (כאן)

    קוריאה: טראמפ: "מאוכזב מסין שמאפשרת כניסת נפט לקוריאה הצפונית. אף פעם לא יהיה פתרון דיפלומטי לסוגייה אם המצב יימשך" * על פי ה"דיילי מייל", לוויינים אמריקניים זיהו 30 מקרים ב-3 החודשים האחרונים בהם ספינות סיניות המכילות דלק הגיעו לשטח הדיקטטורה, זאת בניגוד לאמברגו הסחר של האו"ם

    תימן: האו"ם: 54 אזרחי תימן נהרגו בתקיפת סעודיה בדרום המדינה

בריאות

    מסתמן – התרופות היקרות לטיפול בילדים חולי מחלת ניוון השרירים SMA ייכנסו לסל התרופות (כאן)

נדל"ן

מכה לרשות המסים: חברי עמותות בנייה שהתגבשו ללא מארגן חיצוני ישלמו מס רכישה לפי שווי קרקע ולא שווי דירה

חברי עמותות בנייה שלא גובשו על-ידי גורם מארגן חיצוני, יחויבו במס רכישה לפי שווי הקרקע ולא לפי שווי דירה מוגמרת – כך קבע שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, רון סוקול, בתפקידו כיו"ר ועדת הערר למיסוי מקרקעין. * מדובר בפסיקת יוצאת דופן של ביהמ"ש המחוזי נגד עמדת רשות המסים, שביקשה למסות חברי קבוצת רכישה שרוכשים קרקע במס רכישה גבוה שנגזר משווי דירה מוגמרת (גלובס)

כלכלה

    שערים יציגים (28/12/17): דולר = 3.472 ; ליש"ט = 4.6658 ; אירו = 4.144; פרנק שוויצרי = 3.5409

בעולם

    טעות מביכה גרמה לשיגור כושל של רקטה רוסית לחלל * סוכנות החלל הרוסית איבדה קשר עם לוויין מזג אוויר בחודש שעבר, וכעת מתברר כי לרקטה הוזנו בטעות קואורדינטות של אתר שיגור אחר. השבוע אבד הקשר עם לוויין נוסף ששוגר מהאתר (הארץ)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן