שתף קטע נבחר

מירי רגב לאדם סילבר: "נתתם לגיטימציה לחלוקת ישראל"

שרת התרבות והספורט שלחה מכתב זועם לקומישינר ה-NBA בעקבות הכיתוב השנוי במחלוקת ("השטחים הפלסטיניים הכבושים") בהצבעות לאולסטאר באתר הליגה: "זו התערבות גסה ובוטה המנוגדת גם לעמדת הממשל האמריקני. מבקשת שתפעל להסיר מיד את הכיתוב"

בעמוד ההצבעה לחמישיות האולסטאר באתר הרשמי של ליגת ה-NBA, הגולשים המעוניינים להצביע נדרשים למלא פרטים אישיים ובין היתר לסמן את המדינה שבה הם חיים. לצד האפשרות "ישראל", גולשים הופתעו לראות שקיימת האפשרות "השטחים הפלסטיניים" כשלצדה המילה "כבושים". הניסוח העלה את התהייה האם בהגדרה הזו ליגת הכדורסל הטובה בעולם מביעה עמדה פוליטית בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

 

מי שלא שתקה לנוכח בחירת המילים של אתר ה-NBA היא שרת התרבות והספורט, מירי רגב, ששיגרה הערב (חמישי) מכתב לקומישינר אדם סילבר ובו היא הביעה את מורת רוחה מהעניין.

 

"השטחים הפלסטיניים, כבושים". הכיתוב השנוי במחלוקת (צילום מסך) (צילום מסך)
"השטחים הפלסטיניים, כבושים". הכיתוב השנוי במחלוקת(צילום מסך)

 

"הופתעתי לגלות כי באתר האינטרנט הרשמי של ליגת ה-NBA, בו מצביעים מאות מיליוני אוהדי כדורסל ובוחרים בימים אלה את השחקנים של נבחרות המזרח והמערב לאירוע הנוצץ של ליגת הכדורסל הטובה בעולם - אולסטאר 2018, מופיעה גם מדינת 'פלסטין - שטח כבוש' מבין המדינות הרבות אליהן משתייכים אוהדי הכדורסל. מדינה שכידוע לכולם כלל אינה קיימת", כתבה רגב לסילבר.

 

רגב הוסיפה: "אני רואה את הכללת 'פלסטין - שטח כבוש' ברשימת המדינות המופיעות באתר הרשמי שלכם כמתן לגיטימציה לחלוקתה של מדינת ישראל ולהתערבות גסה ובוטה, זאת בניגוד לעמדתו הרשמית של הממשל האמריקני ולהצהרותיו של הנשיא דונלד טראמפ שהכיר זה עתה בירושלים המאוחדת כבירת ישראל. לכן, אבקש להביע בזאת את מורת רוחי ואני פונה אליך כדי שתפעל להסיר לאלתר מרשימה המדינות את 'פלסטין - שטח כבוש'".

 

מירי רגב ואדם סילבר בעת ביקורה בארה"ב ביולי (צילום: משרד התרבות והספורט) (צילום: משרד התרבות והספורט)
מירי רגב ואדם סילבר בעת ביקורה בארה"ב ביולי(צילום: משרד התרבות והספורט)
 

 

השרה רגב, שנפגשה עם סילבר במשרדיו בניו יורק בחודש יולי האחרון, הוסיפה במכתבה לקומישינר של ליגת הכדורסל הטובה בעולם: "הפרסום באתר הרשמי שלכם פוגע במדינת ישראל ולא עולה בקנה אחד עם מדיניות ה-NBA כפי שאני מכירה אותה... אני משוכנעת שתדע לפעול במהירות כדי למנוע את הפרסום שיש בו כדי לפגוע ולעוות את העובדות והמציאות ההיסטוריות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
מירי רגב
צילום: אורן אהרוני
מומלצים