הפרקליטות הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד המחבל שדקר ופצע באורח קשה את המאבטח אשר אלמליח בתחנה המרכזית בירושלים בתחילת החודש. המחבל, יאסין אבו אלקרעה, תושב שכם בן 24, הואשם בניסיון רצח וכניסה לישראל בניגוד לחוק.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

מכתב האישום עולה כי המניע למעשה היה הכרזתו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ כי הוא מכיר בירושלים כבירת ישראל. "הנאשם גמר בדעתו לרצוח כמה שיותר יהודים בירושלים, להיהרג במהלך האירוע ולהפוך ל'שאהיד', וזאת לשיטתו כדי להגן על ירושלים ועל מסגד אל אקצא", נכתב.

בלילה שלפני הפיגוע העלה אבו אלקרעה לעמוד הפייסבוק שלו פוסט בערבית, שבו כתב: "למען אלוהים קמנו, שואפים להניף את הדגל, להחזיר לדת את תפארתה, להחזיר לאל אקצא את תפארתו, שדמנו יישפך. דמנו זול למען המולדת וירושלים ואל אקצא".

הסכין ששימשה את המחבל (צילום: דוברות המשטרה)
הסכין ששימשה את המחבל | צילום: דוברות המשטרה

בבוקר הפיגוע רכש המחבל סכין מטבח באורך 11 סנטימטרים שבאמצעותה ביצע את הפיגוע. "כשהוא מצויד בסכין, אותה הסליק בחלקו הפנימי של המעיל שלבש, וכשהוא מנצל את היתר הכניסה למרחב התפר שהחזיק, הגיע הנאשם לתחנה המרכזית בחדרה ובירר כיצד להגיע לירושלים, וזאת כדי להוציא את הפיגוע אל הפועל", נכתב בכתב האישום. "הנאשם עלה על מונית לירושלים וביקש מהנהג להורידו בתחנה המרכזית בירושלים בתואנת שווא כי מעסיקו אמור לבוא ולאוספו משם".

"במהלך הנסיעה לירושלים, כתב הנאשם בערבית ושמר במכשיר הטלפון הנייד שלו 'צוואה' שאת נוסחה זכר מספרי הלימוד בבית הספר התיכון, ושהתכוון לפרסמה בפייסבוק בסמוך לפני פיגוע הדקירה", פורט עוד בכתב האישום. תוכן הצוואה היה: "אחי אוי אחי, מצווה עליך את אבא ואימא, ואוי לך אחותי אם תדאגי אחריי. למען  המולדת הקרבתי בדמי, הכול למענך יא פלסטין".

אין תמונה
המחבל, יאסין אבו אלקרעה

אבו אלקרעה ניגש לשער הכניסה של התחנה המרכזית בירושלים והתבקש להציג תעודה מזהה. בשעה שהמאבטחת בדקה את מסמכיו, הצטרפו אליה שני מאבטחים נוספים, ואחד מהם ביקש ממנו להתלוות אליו ולעבור דרך המגנומטר. לאחר שהגלאי צפצף בשל הסכין שהחזיק, הגיע למקום אלמליח, שהיה אחראי האבטחה.

אלמליח נעמד סמוך למגנומטר והחל לבדוק בעצמו את אישור הכניסה של המחבל. משזה נתבקש להוריד את המעיל ולעבור שוב דרך המגנומטר, החליט לבצע את פיגוע הדקירה בו במקום. הוא שלף ממעילו את הסכין ונעץ אותה בעוצמה בחזהו של אלמליח, אותו זיהה כיהודי.

זירת הפיגוע (צילום: חלי ממן/TPS.)
זירת הפיגוע | צילום: חלי ממן/TPS.

כתוצאה מדקירת הסכין, נגרם למאבטח פצע דקירה בחזה ימני קדמי, וחתכים נוספים. המאבטח הובהל לבית החולים שערי צדק שם הוכנס מידית לחדר ניתוח. הקרע נתפר, הדימום נוקז והוא הועבר מורדם ומונשם לטיפול נמרץ, ונזקק לטיפול רפואי אינטנסיבי מאז, בהיותו נתון בסכנת חיים.