הפגנת סרבני גיוס (ארכיון) (צילום: Tomer Neuberg / FLASH90)
הפגנת סרבני גיוס (ארכיון) | צילום: Tomer Neuberg / FLASH90

63 נערים ונערות מכל רחבי הארץ שלחו הבוקר (חמישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, שר החינוך נפתלי בנט והרמטכ"ל גדי איזנקוט בו הם מצהירים על סירובם להתגייס לצה"ל, מכיוון שלטענתם "הצבא מוציא לפועל מדיניות ממשלתית גזענית המפרה זכויות אדם בסיסיות". כך פורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות".

לקריאת מכתב הסרבנות המלא

"מדיניות הממשלה מפעילה חוק אחד לישראלים וחוק אחר לפלסטינים באותו שטח", טענו הסרבנים שהתאגדו ב'מכתב השמיניסטיות 2017'. "לכן החלטנו שלא לקחת חלק בכיבוש ובדיכוי של העם הפלסטיני, שמפריד בני אדם לשני מחנות עוינים. כי כל עוד אנשים חיים תחת כיבוש השולל מהם זכויות אדם וזכויות לאומיות, לא נוכל להגיע לשלום".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

במכתבם תוקפים הסרבנים את מדיניות הממשלה שלטענתם לאורך שנים פועלת להסית בין הציבור היהודי בישראל לבין הערבים הישראלים כמו גם נגד הפלסטינים. "אנו מסרבות להתגייס ולשרת בצבא מתוך מחויבות לערכי השלום, הצדק והשיוויון, מתוך ידיעה כי ישנה מציאות אחרת אשר נוכל ליצור ביחד", כתבו. "אנו קוראות לבנות גילנו לשאול בעצמן, האם השירות הצבאי אכן פועל למען מציאות זו?".

בין חותמי המכתב גם מתן הלמן, סרבן גיוס בן 20 מקיבוץ העוגן בעמק חפר, המרצה בימים אלה עונש מאסר במחבוש על רקע סירובו להתגייס. חותמי המכתב הודיעו כי בכוונתם להגיע במהלך השבועות הקרובים למספר מוקדים ברחבי הארץ בניסיון להחתים צעירים נוספים על המכתב.