הוא שוב מתנצל: נשיא המדינה ריבלין מבהיר כי לא עודד ההפגנות

נשיא המדינה ריבלין שספג ביקורת עזה על דבריו בהם נשמעה קריאה לעידוד ההשתתפות בהפגנות חוזר בו ומבהיר כי לא התכוון לכך: "לא קראתי ולא יעלה על דעתי לקרוא לאזרחי ישראל להצטרף להפגנה"
אליעזר היון
ט' טבת התשע"ח / 27.12.2017 12:12

שוב התנצלות ושוב ‘לא התכוונתי: נשיא המדינה ראובן ריבלין פרסם היום (רביעי) הודעה בה טען כי לא התכוון לעודד את הציבור להפגין נגד השחיתות השלטונית.

כזכור, אמר הנשיא השבוע, כי ‘אין תחליף לכיכרות’ ושיבח את ההפגנות בחוצות הערים. דבריו עוררות ביקורת רבה ביניהם של הסופרת ואשת התקשורת עירית לינור שתקפה אותו בחריפות.

“הדבר היחיד שהצלחת להגיע אליו זה משרת שר זוטרה, ובתור נשיא וסמל ישראלי אתה קורא לאזרחי ישראל לצאת לרחובות? על מה? חתיכת חצוף! מי אתה? יש קלפי! רובי ריבלין לא הצליח לראות את הצד המצליח של הקלפי מרוב שהוא כושל, תתבייש!” אמרה לינור.

הבוקר כאמור, בחר הנשיא להתנצל ולהבהיר כי לא התכוון לדברים:

“למען הסר ספק, ואני אומר זאת בקולי בצורה הברורה ביותר, לא קראתי ולא יעלה על דעתי לקרוא לאזרחי ישראל להצטרף להפגנה זאת או אחרת והדבר לא יעלה על הדעת.

“אין אלא להצטער שבעת הרגישה הזאת השתמשו בדבריי מחוץ להקשרם על מנת להוסיף שמן למהדורה. אנו מצויים בעת רגישה. בעת הזאת שומה על כולנו, בפרט מנהיגי הציבור, לבחור בקפידה את מילותינו, לבל יעשה בהם שימוש לרעה או ייגרם מהם חלילה נזק. לכן מצאתי לנכון להבהיר את דבריי ולהצטער על הרושם המוטעה שנוצר מהן”.

זו אינה הפעם הראשונה שהנשיא ‘משחרר’ אמירות פרובוקטיביות ולאחר סערה בוחר להבהיר כי לא התכוון לדברים.

בפעם האחרונה היה זה סביב משבר השבת כשקרא לחילולי שבת תחת הטענה כי עניין השבת צריך להיקבע ב’ספירה המקומית’, ולאחר הביקורת מיהר להבהיר: אני מצר ומצטער… הפרהסיה היהודית ובמרכזה השבת שמרה ושומרת על צביונה היהודי של מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות