וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא הביע תמיכה בהפגנות נגד השחיתות: "אין תחליף לכיכר העיר"

26.12.2017 / 23:32

בנאום שנשא ברעננה, התייחס ריבלין להפגנות ואמר כי "עלינו לגדל דור שיזכור שדמוקרטיה יכולה להתחיל ברשת, אבל היא לעולם לא תחליף את הצורך וההכרח לקחת חלק ממשי בהכרעות, בוויכוחים ובעשייה אזרחית". אלדד יניב הגיב בטוויטר: "נשיא המדינה מרים בכל הכוח להפגנות"

צילום: לע"מ, עריכה: תום זואילי

הנשיא ראובן ריבלין התייחס הערב (שלישי) להפגנות נגד השחיתות. "זו המשמעות של דמוקרטיה, זה הכוח של להיות אזרחים ואזרחיות", אמר ריבלין בכנס לאוטמן בנושא "חינוך לשותפות ודמוקרטיה במרחב הלא-פורמלי, צעירים ורשתות חברתיות", שנערך ברעננה. "הרשתות החברתיות הן דבר נפלא", אמר הנשיא, "הן מעניקות לנו קול במרחב הציבורי".

"יש לנו כמה הוכחתו נפלאות להשפעת הרשתות החברתיות על המציאות", המשיך הנשיא, "מחאת קיץ 2011, ההפגנות נגד ובעד של החודשים האחרונים, שעברו באחרונה מהכיכר בפתח תקווה לתל אביב, ומשם לכיכרות נוספות, וקמפיין MeToo החשוב כל כך. אבל שימו לב, שכל הדוגמאות הללו עברו ממילים למעשים. יצאו מהמסך ותפסו אחיזה גם בחיים הממשיים".

"גורן, הבימה, ספרא, רחבת הסינמטק במרכז הכרמל, כיכר קניון הנגב בבאר שבע", מנה ריבלין. "אין תחליף לכיכר העיר האמיתית. עלינו לגדל דור שיזכור שדמוקרטיה אמיתית יכולה להתחיל ברשת, אבל היא לעולם לא תחליף את הצורך וההכרח לקחת חלק ממשי בהכרעות, בוויכוחים ובעשייה אזרחית".

עוד בוואלה! NEWS:
מועמד מפתיע בסקר על ראשות הליכוד: הנשיא ראובן ריבלין
במשטרה דוחים את טענות נתניהו; "הוא ירד לגמרי מהפסים"
דוח המועצה לשלום הילד: 66% מהילדים הערבים בישראל עניים

נשיא המדינה משביע את נשיאת בית המשפט העליון הנכנסת אסתר חיות  בטקס חגיגי בבית הנשיא 26 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"אין תחליף לכיכר". ריבלין/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

"זו המשמעות של דמוקרטיה, זה הכוח של להיות אזרחים ואזרחיות. ואנחנו חייבות וחייבים להשתמש בו כדי ליצור עבורנו ועבור ילדינו ונכדינו את העתיד שראוי להם לחיות", אמר הנשיא. "אני אופטימי, ואני מאמין בחוזקה של הדמוקרטיה הישראלית, שיסודותיה איתנים. אבל אני גם יודע שאסור לנו להתייחס אליה כמובנת מאליה".

ריבלין הוסיף כי על העם "להגן על המוסדות הדמוקרטית, ולדרוש ממשרתי הציבור לגבות את המילים והסרטונים שלהם ברשתות החברתיות במעשים". "אנחנו צריכים לעסוק בקירוב ובאיחוי, אבל גם בסימון גבולות ובהבהרה שפגיעה במוסדות דמוקרטיים היא מחוץ לגבול ההכלה. הסתה היא מחוץ לגבולות ההכלה", הדגיש.

אלדד יניב, ממארגני ההפגנות הקבועות נגד השחיתות, התייחס לדבריו של ריבלין ובטוויטר כתב כי "נשיא המדינה מרים בכל הכוח להפגנות התקווה שלנו בפתח תקווה וברוטשילד. אנחנו ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully