"נתתי לאמיר את הסוף שכל אחד חולם עליו"

חמישה חודשים לאחר טביעתו של אמיר פרישר גוטמן ז"ל, בן זוגו ינאי חושף בסרט את הרגעים האחרונים שלו • "הלוואי שמישהו יאהב אותי ככה כשאני אמות, כמו שאני אהבתי אותו"

ינאי פרישר ובנו, רוי

כחמישה חודשים לאחר מותו הטרגי של אמיר פרישר גוטמן, מדבר בן זוגו ינאי לראשונה על האסון שפקד אותו, בסרט הדוקומנטרי "אמיר  פרישר גוטמן - היממה האחרונה"  בהפקת "ערב טוב עם גיא פינס"  (‭,21:55‬ הערב, קשת ‭ .(12 ‬

על הרגעים האחרונים של אמיר ובנו לפני כניסתו למים סיפר: "מהרגע שהגענו לאוהל היה מין שחרור כזה של  כולם, אושר מוחלט. רוי הגיע חמש דקות לפני שזה קרה. הוא הגיע לתת נשיקת  פרידה לאמיר. הוא הגיע מצוברח, אז הלכנו ממש לרדודים, והוא רק דרך  במים, והשפריצה עליו טיפה. אני זוכר  את הוויז'ן הזה. טיפה של מים לתוך  העין. הוא רץ, יצא בריצה מהמים, כאילו המים היו מכושפים באותו יום. ואז אמיר נכנס עם שחר".

על הרגעים האחרונים של אמיר בחיים הוא אומר כך: "נתתי לו את הסוף שלדעתי כל אחד חולם עליו. לא עזבתי אותו לרגע. חיבקתי אותו  מלמעלה, מהראש, נישקתי אותו, ואמרתי לו שאני אוהב אותו ושאני מבין אותו ושגם אני הייתי עושה את הבחירה הזאת, ושהוא גיבור, ושאנחנו נהיה בסדר. כל האהובים שלו נכנסו  להיפרד ממנו, נתנו לו נשיקה. השעות  עברו, ולאט לאט כל הגוף קרס. הוא  שחרר. אמרתי לו שישחרר, שזה בסדר. ואז כולם יצאו ואני נשארתי וחיבקתי אותו וליטפתי אותו. נכנס הרופא ופשוט כיבה את כל המכונות. כיבה את כל מה שמצפצף. ואז הוא נשם נשימה  אחרונה. זה היה רגע יפה. אמרתי שהלוואי שמישהו יאהב אותי ככה כשאני  אמות, כמו שאני אהבתי אותו. מה שאני הרגשתי אליו באותו רגע - זה יכול היה לנצח את הכל".

על ההתמודדות שלו ושל בנם המשותף רוי עם האובדן והאבל: "אני מנסה להשלים עם הבשורה שאני אב חד-הורי וללמוד איך חיים עם זה". בסרט ינאי מתייחס גם לאופן שבו סיפר לרוי על מותו של אמיר: "נכנסתי איתו לאמבטיה ואמרתי לו 'אתה זוכר מה קרה לאבא?' הוא כמובן אמר שכן, אז אמרתי לו שלקחו אותו לבית חולים והרופאים עשו כל מה שהם יכולים, אבל שהם לא הצליחו  להציל את אבא, ושאבא נפטר, שאבא  מת. וזהו, לא הייתי צריך להסביר לו יותר כלום, באותו רגע הוא פשוט בכה לשמיים. אני לא אשכח את זה לעולם. הוא בכה כמו שאני בכיתי. וזהו, הוא הבין".

"על בסיס יומי, שעתי - העיניים היפות של רוי מתמלאות בדמעות והוא  אומר לי 'אבא, אני בוכה על אבא אמיר'.  אני אומר לו 'גם אני בוכה'. אנחנו מתחבקים, בוכים וממשיכים".

הסרט המלא ישודר הערב והוא משלב קטעים בלעדיים מסוף השבוע האחרון של אמיר וחבריו בים, שבסופו הציל את אחייניתו שחר מטביעה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר