יום שבת, 18.05.2024 שעה 02:43

שמעון גרשון: אולי הלחץ שנוצר יעיר את כולנו

הערב בתוכנית הספורט ברדיו ללא הפסקה בשיתוף ONE עסקנו בבית"ר המגמגמת. אנדי רם: "אני מתגעגע ליוני, לא נפתח ביחד את השנה"

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´. האזינו לתוכנית
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ´. האזינו לתוכנית

אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' הגישו לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מידי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן, ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

שוחחנו על הבעיות של בית"ר ירושלים, שמתקשה להתרומם ולהידבק לחבורת הצמרת. מחזיקת הגביע סופרת כבר 3 משחקי ליגה ללא ניצחון - מול מכבי נתניה, הפועל עכו ומ.ס. אשדוד, מה שמציב אותה רק במקום השישי.

בלם הקבוצה, שמעון גרשון, ניסה להסביר איך נקלעה הקבוצה למצב הנוכחי: "כרגע המצב לא משהו. כבר אמרנו שצריך להישאר אופטימיים, גם בתקופות כאלה. התקופה הזו נמשכת כמה זמן, יש תקופות כאלו. יש קצת לחץ ואני חושב שזה טוב. בית"ר ירושלים זה מועדון שצריך לחץ כדי להכניס פלפל ומחויבות לשחקנים והדברים ייראו יותר טוב".

גרשון המשיך: "קשה להצביע על בעיה אחת. אומרים שהקבוצה כבויה. יש רגעים שאתה רואה שאין אנרגיה לקבוצה, זה נראה שאנחנו כבויים. יש רגעים שאתה רוצה, אבל אתה לא יכול. הקבוצה נכנסה למומנטום שלילי. השחקנים לא היו בכושר מתחילת העונה. זה מדביק את שאר השחקנים. יש נסיבות מקלות. שחקנים עזבו אותנו. הסגל נשאר כמו שהוא. הוא צריך להוכיח שהוא יכול לעמוד ברמת הציפיות".

שמעון גרשון. &qout;אני לא מרגיש שאני מעבר לשיא&qout; (קובי אליהו)
שמעון גרשון. "אני לא מרגיש שאני מעבר לשיא" (קובי אליהו)

הבלם התייחס גם למצבו האישי: "אני לא מרגיש שאני מעבר לשיא. התחלתי את השנה בצורה טובה. אני לא מבריק, אני מרגיש שמשהו לא עובד בקבוצה ובסוף זה מגיע אליך. כשהגשם יורד, כולם נרטבים. מערכת היחסים בינינו ובין שום טובה".

לסיום, דיבר גרשון על העתיד של בית"ר: "אני רוצה שהיה לבית"ר הווה. עם הלחץ שנוצר, אולי קצת יעיר את כולנו, אני מקווה שנבנה משהו מחדש. מפריע לי שאומרים שלא אכפת לשחקנים. לפעמים הכל הולך הפוך. השחקנים נרתמו למועדון מעל ומעבר, אם זה בשכר ובשיחות. אי אפשר להגיד על אף שחקן שלא אכפת לו מהמועדון. יש שחקנים צעירים ששומעים אותנו, וצריך ולהיות בקבוצה גם ברגעים כאלה. צריך להמשיך ולהתמיד ולדפוק בדלת עד שתיפתח".

משה סיני: "אני פגוע מהיחס של יוסי בניון"
עסקנו בתכנית גם בנבחרת הכדורגל של ישראל, שכשלה גם במוקדמות מונדיאל 2010 שייערך בדרום-אפריקה בניסיון להגיע לטורניר גדול לראשונה מאז מקסיקו 1970. האכזבה גם גרמה לכך שהכחולים-לבנים ישובצו בקבוצת האיכות השלישית בהגרלת מוקדמות יורו 2012, שייערך בפולין ובאוקראינה.

משה סיני (אלעד דיין)
משה סיני. "אני לא עושה הרבה כרגע" (אלעד דיין)

עוזר מאמן הנבחרת, משה סיני, עלה לשידור וסיפר על מעשיו בעת האחרונה, כאשר הנבחרת לא פעילה: "חזרתי מברצלונה, ראיתי כדורגל וחברים. אני וקשטן? אנחנו לא עושים הרבה".

ש: מה התכניות העתידיות שלך?
ת: "אין לי משהו על הפרק. אני לא מתכנן שום דבר. נמתין ונראה איך הכל יתפתח. חלק גדול מהחיים שלי זה הכדורגל ואני מקווה שאני אהיה באחת הקבוצות בליגת העל. אני רוצה לאמן בליגה, ברור. אני אוהב את זה. אני רוצה להיות בעשייה היומיומית. אם תהיה הצעה רצינית, אני אקח אותה".

ש: איך היית מסכם את הקדנציה שלך?
ת: "נכנסתי לתחום כאדם אחר, למדתי הרבה מזה. את הניסיון שלי העברתי לאנשים שהייתי איתם ובסך הכל נהניתי מכל רגע שם".

קשטן וסיני (אמיר לוי)
סיני: "מקווה להיות באחת הקבוצות בליגת העל" (אמיר לוי)

ש: באיזה קמפיין שיחקנו יותר טוב, תחת אברהם גרנט או דרור קשטן?
ת: "זו שאלה קשה. אצל אברהם היו משחקים יותר טובים ופחות טובים. היו משחקים טובים גם עם דרור, למשל מול רוסיה וקרואטיה, שם הפסדנו 1:0. יש משחקים שאתה משחק מצוין ומפסיד אותם. אם שיחקנו מצוין והפסדנו, אני אהיה מאוכזב".

ש: איזה משחקים אתה זוכר מהקדנציה עם קשטן?
ת: "המשחק נגד רוסיה היה מצוין. זה לא היה משחק גארבג' טיים".

ש: איפה טעית, משה?
ת: "בהרבה דברים, אין בנאדם שלא עושה טעויות. אני נכנס לדברים האלה בראיון. הרבה דברים עשיתי טוב, והרבה דברים פחות טובים. זה חלק מהעבודה".

ש: מי אימן את הנבחרת, אתה או קשטן?
ת: "דרור קשטן הוא המאמן הראשי הבכיר בנבחרת ואני הייתי העוזר שלו. מי שרוצה להיות עוזר מאמן, צריך לדעת שהוא עוזר של המאמן הבכיר".

אברהם גרנט ודרור קשטן ביציע (אור שפונדר)
סיני. "היו משחקים טובים גם עם גרנט וגם עם קשטן" (אור שפונדר)

ש: היה נדמה שמשה סיני הוא מאמן הנבחרת.
ת: "אני פוסל את זה על הסף. הייתי עוזר מאמן שאומר את דעתו וההחלטה מתקבלת ברגע שהמאמן הבכיר מחליט".

ש: עם מי הסתדרת יותר בנבחרת - עם גרנט או עם קשטן?
ת: "עם אברהם לא היה שיתוף פעולה מוחלט בחודשים הראשונים. ברגע שהבהרנו את הדברים, אז זה היה בסדר גמור".

ש: מה אתה מרגיש כלפי יוסי בניון?
ת: "אני מרגיש קצת פגוע, זה דברים שקורים, חבל שהם קרו. זה רגע של כעס, לא תמיד אפשר לשלוט בזה".

ש: מה היה השיקול של החילוף?
ת: "מקצועי. לא רצינו להפיל את ההפסד על יוסי בניון. לעולם לא יכול להיות דבר כזה. אוי ואבוי אם היינו חושבים כך. הנבחרת לא היתה במיטבה, יוסי שידר לטעמנו שהמשחק גמור והוא לא יכול לשנות את המשחק. אמרנו שברוכיאן עם המסירה והכדרור אולי יעשה משהו. זה היה אחרת בסופו של דבר".

ספסל נבחרת (עמית מצפה)
בניון וסיני בלב הסערה במהלך המשחק מול לטביה (עמית מצפה)

ש: למה החלטתם להוציא את בניון דווקא כשנגמר הקמפיין?
ת: "יוסי בניון שחקן גדול ומכריע משחקים, אין לנו ספק. מי שמסריח, זה נראה לו מסריח. 20 דקות לסיום, אנחנו בפיגור 1:0 וכל הנבחרת לא משחקת במיטבה. הקפטן שידר באותו משחק שזה גמור ואני מבין אותו. אם אנחנו רוצים לעשות חילוף שישנה את המשחק, זה לא בסדר?".

ש: אתה ויוסי מדברים?
ת: "לא דיברנו. הסיטואציה לא היתה נעימה".

ש: מה היחסים בין הנבחרת למכבי חיפה?
ת: "אם אלה השאלות, אני לא רוצה להיגרר לתשובות לא נעימות. אין בעיה בין הנבחרת למכבי חיפה. אין שום בעיה עם יניב קטן. בתקופה מסוימת הוא אמר שהוא לא רוצה להיות בנבחרת. אחר כך היה שינוי בגישה של קטן כלפי הנבחרת, הוא היה בכושר מצוין ושקלנו את הזימון שלו".

ש: אתה פגוע מההתאחדות על הציטוטים נגדכם?
ת: "מקורבים יש תמיד, לא שמעתי משהו ספציפי. צריך להתייחס לגופו של אדם ועניין".

קטן באימון (אור שפונדר)
קטן באימון הנבחרת. "הוא אמר שהוא לא רוצה להיות בנבחרת" (אור שפונדר)

ש: אתה מסיים בצור יפה בהתאחדות, או שיש מחלוקות?
ת: "שום מחלוקות, נהניתי".

ש: מי צריך לאמן נבחרת ישראל?
ת: "אני ממנה מאמנים?".

ש: בשנים שאתה בנבחרת, מה הבעיה של הכדורגל הישראלי?
ת: "זה מתחיל מהילדים, נערים, נוער. כל אחד שעובד באופן אישי, ומנסה לשפר את הדברים הפחות טובים ועובד על זה, זה בא לידי ביטוי. בקולקטיב זה בעייתי. אנחנו רוצים להשיג תוצאות במיידי. אפשר לעזוב את הקטע של ניצחון בצד בילדים".

ש: אנחנו בנויים למעמדים הגדולים של אירופה?
ת: "הפועל ת"א הוכיחה את זה. כנראה שיש בעיה של לחץ, כשאנחנו מגיעים למשחק האמיתי. יש ציפיות מפה ועד להודעה חדשה. צריך לבנות את העתיד במשך 5 שנים או עשור".

אמו של נס זמיר: "הצבא הפך אותו למשתמט"
ניסינו להבין מי נגד מי בסאגת הצבא ונס זמיר. קשרה הצעירה של אלבסטה מליגת המשנה בספרד נחשב לעריק מאחר שלא קיבל דחיית שירות מצה"ל.

אמו של נס, אורנה זמיר, וסיפרה: "הילד שלי פוחד להגיע לארץ, שיעצרו אותו. ביקשנו מהצבא דחיות, זה חדש לנו כל הסיפור הזה. הצבא הפך אותו למשתמט".

נס זמיר (ONE)
נס זמיר. אמו: "אף אחד לא האמין בילד הזה"

אורנה סיפרה קצת על הילד שלה: "הוא יצא לחו"ל לפני שנתיים, בגיל 17. אף אחד לא האמין בילד הזה. הוא התחיל במכבי ת"א, הוא עבר להפועל ת"א. הוא זומן לקבוצה הבוגרת באלבסטה פעם אחת ונקווה שהוא ימשיך. הוא מלך השערים של אלבסטה".

אורנה המשיך: "בגלל שהוא לא יצא עם דחיפה וקשרים, הוא לבד. אמרנו להם לתת לנו זמן ואולי הוא יוזמן לנבחרת. הוא קיבל זימון לנבחרת האולימפית וקיבל הרעלת קיבה. הוא היה די טוב במחנה, עד ההרעלה.  איך הוא יכול להגיע לבוגרת בלי במה באולימפית? לאף אחד מהנבחרת אין תקציב לנסוע כדי לראות את נס".

דובר ההתאחדות, גיל לבנוני, עלה לשידור והסביר את מעמדו של נס: "יש שני מעמדים שיכולים להיות רלוונטיים לנס זמיר. אחד זה ספורטאי פעיל והשני זה מצטיין. ספורטאי עילוי שייך רק למי שמשחק בסגל הנבחרת הבוגרת, לכן הוא לא יכול לקבל את המעמד הזה. אנחנו עשינו הכל כדי שנס זמיר יקבל ספורטאי מצטיין והיא קיבל. ברגע שמשפחתו של נס זמיר החליטה לקחת את החוק לידיים ולא לגייס אותו, הם נמצאים ברשות הצבא".

מוטי איווניר (אמיר לוי)
מוטי איווניר. אזמן את נס זמיר למשחק מול רומניה (אמיר לוי)

גם מאמן הנבחרת האולימפית, מוטי איווניר, סיפר על עמדתו בנושא נס זמיר: "יצא לי לראות את נס זמיר. הוא היה איתנו במחנה אימונים באילת 5 ימים. זו היתה ההזדמנות היחידה לראות אותו. בשנה שעברה הוא היה מוכשר, אבל הוא לא היה מתאים מבחינה פיזית. לא נהוג שמאמן נבחרת צעירה נוסע לראות משחקים של שחקנים שלו. לזמן שחקן שלא ראיתי אותו שלא ראיתי 10 חודשים זה לא רציני. הבטחתי למשפחה שבמשחק במרץ נגד רומניה בידידות ונראה אותו שוב. אי אפשר להזמין אותו לאימון, אלא רק למשחק".

אנדי רם: "זו היתה שנה מבולבלת מבחינתי"
ולא שכחנו גם את הספורט הלבן. עסקנו בסיומה של עונת הטניס וההישג של אנדי רם ומקס מירני, שהגיעו לגמר טורניר המאסטרס בלונדון. אנדי רם: "אני מרגיש שגריר קטן, שאני מייצג את ישראל בחו"ל"

על ההפסד בגמר מול האחים בראיין אמר רם: "היה משחק ברמה גבוהה. זה יכל ללכת לפה או לפה. הם רצו לנקום. הם רצו לסיים מספר 1 בעולם. זה היה חשוב מאוד להם. הם פירקו אותנו במערכה השניה. סיימנו את העונה ב-5 בעולם. היתה לי שנה מבולבלת. שיחקתי עם הרבה שותפים. אני ומירני עשינו תוצאות טובות".

אנדי רם ומקס מירני (GettyImages)
אנדי רם ומקס מירני. "אני ויוני נשארנו חברים" (GettyImages)

רם נשאל, איך לא, על האקס המיתולוגי שלו, יוני ארליך: "אני מתגעגע לטוס עם חבר. לא ללכת לבד לארוחות. אנחנו נשארים חברים. היה קטע שעבר משהו בינינו. אחרי חודשיים הכל חזר להיות אותו הדבר. אנחנו לא נשחק ביחד בתחילת העונה. אם הוא יחזור לעצמו ויצבור דירוג, נוכל לשחק ביחד. אם לא, אני אמשיך בתחרויות הגדולות והוא בקטנות".

על כך שהוא לא נחשב כוכב בישראל כמו שחקני הכדורגל, אמר רם: "לא מציק לי שאני לא כוכב. אנחנו לא באים ממקצוע כזה. כדורגל זה ספורט פופולארי. צריך לשאול את חברות הפרסום למה אני לא מקבל חוזה. נראה הם מעדיפים דוגמנים/דוגמניות, שמבקשים פחות כסף. אנחנו מפגרים בעשרות שנים ממדינות אחרות מבחינת פרסום".

כמו תמיד היתה לנו המון מוזיקה טובה והפינות הקבועות בתוכנית: טיפים למילוי טפסי ווינר, פנצ'ר או מצבר, דיווחי תנועה והפינה האהובה על כולם... גליצ'ים.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */