זלאטן. הוא לא שר בגשם (GettyImages) (צילום: מערכת ONE)
איברהימוביץ´ חוגג ניצחון על ריאל (GettyImages) | צילום: מערכת ONE

סופר קלאסיקו יוצא מגדר הרגיל לא היה לנו הערב (ראשון), לא משחק שמתקרב ל-2:6 המדהים של בארסה לפני מספר חודשים בברנבאו, אבל ווינר ענק אחד כן היה לנו - זלאטן איברהימוביץ', שהעניק לברצלונה 0:1 קטן-גדול על ריאל מדריד בקלאסיקו הראשון של העונה.

החלוץ השבדי, ששיחק לראשונה בחייו בקרב הענקים בין ברצלונה לריאל מדריד, נכנס כמחליף בדקה ה-51 במקומו של תיירי הנרי ולאחר 5 דקות כבש את השער שהתברר עם שריקת הסיום כשער הניצחון, שער שגם העלה את ברצלונה למקום הראשון על חשבון הבלאנקוס.

ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו, שהיו בספק למשחק, פתחו בהרכב קבוצותיהם והפורטוגלי הגיע להזדמנות הגדולה של המחצית הראשונה בדקה ה-20, אבל נבלם ע"י ויקטור ואלדס המצוין, שבמספר יציאות טובות מנע מהאורחת לכבוש במהלך החצי הראשון.

החצי השני נפתח בלחץ של בארסה, שכאמור עלתה ליתרון לאחר 11 דקות. בדקה ה-63 ספגה המארחת מכה קשה עם הרחקתו של סרחיו בוסקטס, אבל המדרידאים לא הצליחו לנצל את היתרון המספרי כדי לכבוש שער שוויון ובדקה ה-90 קיבל גם לאסנה דיארה כרטיס אדום.

הניצחון היה ה-9 של ברצלונה ב-12 משחקים בספרד והיא עדיין ללא הפסד, כשבמאזנה כעת 30 נקודות, שתיים יותר מהיריבה בלבן, שספגה את הפסדה השני העונה.

מחצית ראשונה


המשחק יצא לדרך לעיני כ-100 אלף צופים באצטדיון הקאמפ נואו בברצלונה ונפתח בגישושים מצד שתי הקבוצות. בדקה הרביעית ניסה דני אלבס בעיטה ממרחק אך הכדור שלו עלה גבוה מעל שערו של קסיאס.

דני אלבס מנסה לבלום את קאקה (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
אלבס מול קאקה. הברזילאי של בארסה לקח את הבעיטה הראשונה במשחק (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

בדקה ה-7 הזדמנות ראשונה לריאל מדריד - רונאלדו קיבל כדור באגף שמאל כשהוא מעט מעבר לקו מחצית המגרש, פרץ על האגף כשהוא עובר את פויול בלי שום בעיה ושלח כדור רוחב שהגיע למרסלו כשהוא על קו ה-16, אבל המגן שהוסט לקישור בעט רע מאוד גבוה מעל שערו של ואלדס.

עברו שתי דקות ובצד השני קיבל מסי כדור במרכז המגרש, התקדם לעבר הרחבה כשסביבו ארבעה שחקנים בלבן ומסר ימינה להנרי, אך הצרפתי, מפינת הרחבה, בעט רע החוצה. בדקה ה-10 ניסה צ'אבי את כוחו בבעיטה ממרחק, אך הכדור עלה שוב מעל שערו של קסיאס.

קסיאס מקדים את צ´אבי (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
קסיאס מקדים את צ´אבי (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

בדקה ה-12 הוכשל כריסטיאנו רונאלדו ע"י סרחיו בוסקטס כ-35 מטרים משערו של ואלדס. הפורטוגלי, שזכה לשריקות בוז מהקהל הקטלוני, ניסה בעיטה חופשית ממרחק אך הכדור פגע בחומה. מן הצד השני ניסה אינייסטה להכניס כדור לצ'אבי, שפרץ לעבר השער, אבל קסיאס יצא מצוין והקדים את הקשר.

בדקה ה-20 הגיע כריסטיאנו רונאלדו להזדמנות ענקית. קאקה קיבל כדור באגף שמאל, פרץ לעבר הרחבה, התגבר על אבידל, חתך לאמצע תוך שהוע מנער מעליו את פויול וכשפיקה יצא לכיוונו מסר ימינה רונאלדו, שנותר לבדו מול ואלדס. הפורטוגלי שיחרר פצצה אבל ואלדס סגר מצוין והצליח להדוף את הכדור.

קאקה מול פויול (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
קאקה מול פויול (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

לאחר דקה מסר היגוואין כדור גאוני לעבר קאקה, אבל ואלדס שוב יצא מצוין והקדים את הברזילאי כשהוא מרחיק תוך כדי גלישה. בדקה ה-26 עוד הזדמנות גדולה לזכות ריאל מדריד, כשמרסלו קיבל כדור מצוין מקאקה בצד שמאל של הרחבה כשהוא לבד מול קסיאס, אך הברזילאי התמהמה ופויול גלש מצוין ומנע שער.

בדקה ה-34 זכה אלבארו ארבלואה בכרטיס הצהוב הראשון במשחק אחרי עבירה על לאו מסי. 3 דקות לאחר מכן מהלך טוב של בארסה הסתיים במסירה של צ'אבי להנרי בצד שמאל של הרחבה, אך הצרפתי היה בזווית קשה והצליח לסחוט רק קרן.

ארבלואה מול מסי. &"לא ניכנע&" (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
מסי מול ריאל מדריד (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

דקה עברה ובארסה הגיעה להזדמנות הגדולה שלה במחצית - צ'אבי התגבר על דיארה ואלונסו והכניס לאינייסטה כדור מצוין והקשר בעט בסיבוב כדור טוב, אבל קסיאס השתטח וקלט. בדקה ה-40 קיבל גם ראול אלביול כרטיס צהוב, לאחר נגיעת יד מכוונת. בדקה האחרונה של המחצית קיבל מרסלו כדור מחוץ לרחבה וניסה בעיטה, אך הכדור היה חלש ו-ואלדס לא התקשה לקלוט.

מחצית שניה
המחצית השניה נפתחה בלחץ מסוים של ברצלונה. בדקה ה-50 זכה בוסקטס בכרטיס הצהוב הראשון של בארסה, לאחר עבירה על רונאלדו. דקה לאחר מכן הגיע הרגע ש-100,000 אוהדי בארסה חיכו לו - הנרי החלש יצא ובמקומו נכנס זלאטן איברהימוביץ'. בדקה ה-53 התקפה מהירה של בארסה הסתיימה בניסיון בעיטה של צ'אבי, אבל הגנת הבלאנקוס הרחיקה לקרן.

פיקה וקאקה. בארסה הנציגה הספרדית היחידה בצ´מפיונס (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
פיקה מעיף את הכדור הרחק מקאקה (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

כדור הקרן הורחק קדימה ע"י הגנת הבלאנקוס והכדור הגיע לרונאלדו שמסר להיגוואין בימין, הארגנטיני, שהיה בתוך הרחבה, התגבר על אבידל בלי שום בעיה וניסה בעיטה לעבר השער, אבל פויול הגיע עם גלישה אדירה ומנע מה שיכול היה להיות שער יתרון ללבנים.

דקה 56 - 0:1 לברצלונה: חילוף מנצח של גווארדיולה. דני אלבס קיבל כדור באגף ימין וכשהוא כ-35 מטרים משערו של קסיאס הרים את הראש ומסר כדור מצוין לעבר הרחבה. זלאטן, שהיה בקו אחד עם הגנת הבלאנקוס, הגיע לכדור כשהוא 5 מטרים מהשער, הרים את רגל שמאל ושיחרר טיל מהאוויר שנעצר בשער.

איברהימוביץ´ חוגג שער מול ריאל מדריד (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
איברהימוביץ´ חוגג שער מול ריאל מדריד (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

בדקה ה-63 מכה קשה לברצלונה כאשר סרחיו בוסקטס נגע בידו בכדור ששלח מרסלו קדימה, קיבל כרטיס צהוב שני והורחק לקול מחאותיו של גווארדיולה. לאחר שתי דקות הרים מרסלו כדור טוב משמאל ורונאלדו ניסה נגיחה, אך הכדור עלה מעל השער.

בדקה ה-66 הגיבו שני המאמנים להרחקה. גווארדיולה הכניס את יא יא טורה במקום קייטה בעוד פלגריני הכניס את קארים בנזמה במקום רונאלדו, שלא יכול היה למשוך 90 דקות. בדקה ה-69 קיבל פפה כרטיס צהוב לאחר עבירה על מסי כ-25 מטרים מהשער. צ'אבי הרים את הכדור החופשי לראשו של פיקה שנגח כדור שחלף סנטימטרים מקורת שערו של קסיאס.

מסי מול צ´אבי אלונסובקאמפ נואו  (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
מסי מול צ´אבי אלונסובקאמפ נואו (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

מן הצד השני קיבל קאקה כדור באגף שמאל, פרץ לתוך הרחבה כשהוא לא סופר את שחקני ההגנה של ברצלונה ומסר למרכז הרחבה, שם חיכה בנזמה, אך הצרפתי התמהמה עם הבעיטה ופויול הגיע כדי לבלום. בדקה ה-74 ביצע פלגריני חילוף התקפי כשהכניס את ראול במקום ארבלואה. דקה לאחר מכן הגיע אבידל למצב מצוין ברחבה לאחר מסירה של צ'אבי אבל בעט לא מספיק טוב החוצה.

הקצב המהיר המשיך וקאקה חדר לרחבה תוך שהוא מתגבר על אבידל ופויול, אך כשניסה להעביר כדור רוחב התעשת המגן הצרפתי ובלם אותו לקרן, שלא נוצלה. בדקה ה-79 קיבל גם מרסלו כרטיס צהוב אחרי עבירה על פויול. בדקה ה-80 הזדמנות ענקית לריאל והחמצת המשחק של בנזמה. כדור קרן של אלונסו הגיע לראשו של ראול, שנגח לעבר קו 5 המטרים, שם חיכה קארים בנזמה, אך הצרפתי לא הצליח לייצר בעיטה מדוייקת והכדור שלו עלה מעל לשער.

בדקה ה-89 החמיץ מסי הזדמנות לסגור את המשחק. דני אלבס קיבל כדור בימין מול שני שחקנים ומסר כדור-אמן למסי שנותר לבדו מול קסיאס, אך הארגנטיני בעט לא טוב לעבר רגלו של קסיאס, שיצא לעברו והכדור יצא לחוץ. לאחר דקה הכשיל דיארה את צ'אבי, קיבל צהוב שני והורחק גם הוא, כשהוא חורץ את גורלה של ריאל מדריד להפסד בקאמפ נואו.

זלאטן מול צ´אבי אלונסו. השער של החלוץ התברר כשער ניצחון (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
זלאטן מול צ´אבי אלונסו. השער של החלוץ התברר כשער ניצחון (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

ברצלונה: ויקטור ואלדס, דני אלבס, ג'רארד פיקה, קרלס פויול, אריק אבידל, סיידו קייטה (יא יא טורה, 66), סרחיו בוסקטס, צ'אבי, אנדרס אינייסטה, ליאו מסי ותיירי הנרי (זלאטן איברהימוביץ', 51).

ריאל מדריד: איקר קסיאס, אלבארו ארבלואה (ראול, 74), פפה, סרחיו ראמוס, ראול אלביול, מרסלו, לאסנה דיארה, צ'אבי אלונסו, קאקה, כריסטיאנו רונאלדו (קארים בנזמה, 66) וגונזאלו היגוואין.

0:4 לאתלטיקו על אספניול, 22 דק' לסהר. טנריפה חזרה מ-3:0
היו גם משחקים נוספים בספרד. החלוץ הישראלי, בן סהר, עלה מהספסל בדקה ה-68 בהפסד המביך של אספניול לאתלטיקו מדריד, 4:0.

דייגו פורלאן כבש את הראשון בדקה ה-27 בקלילות מול שער ריק, אחרי התקפה יפה של אגווארו. החלוץ הארגנטינאי כבש את השני בבעיטה חופשית נהדרת לפינה הקרובה מכ-22 מטרים.

בילבאו (MobileONE) (צילום: מערכת ONE)
בילבאו (MobileONE) | צילום: מערכת ONE

לאחר כניסתו של סהר, בדקה ה-68, המשחק לא השתנה. בדקה ה-85 אספניול נשארו ב-10 שחקנים, אחרי שרונקאגליה זכה בצהוב שני. מהבעיטה החופשי נוצרה עירבוביה, שאיפשרה לקון אגווארו לכבוש את שערו השני במשחק.

מקסי רודריגז חתם את תוצאת המשחק בדקה ה-89. אתלטיקו התרחקה ב-3 נקודות מעל הקו האדום בעקבות הניצחון הגדול. אספניול במקום ה-11 בליגה.

גם אתלטיק בילבאו כבשה רביעייה, כאשר ניצחה בחוץ 1:4 את אלמריה. בילבאו עלתה ליתרון בדקה ה-37 מנגיחה של חאבייר מארטינז. אוסטאריץ' הכפיל את היתרון כעבור 4 דקות.

ויאדוליד (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
ויאדוליד (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

בדקה ה-60 הבאסקים כבר עלו ל-0:3 אחרי שער בנגיחה של פרננדו לורנטה. בעיטה של אוסקר דה מרקוס השלימה רביעייה גדולה. אוצ'ה מאלמריה צימק בדקה ה-84.

חרז ממשיכה עם התצוגות המביכות שלה העונה, והיא הפסידה 5:1 לחטאפה. אייטמי מחרז העלה את האורחים ליתרון מפתיע בדקה ה-33 מנגיחה מצויינת. הגול רק הרגיז את חטאפה, שהכתה מרגע זה והלאה ללא רחם.

סולדאדו השווה בדקה ה-44 השלים לבדו מהפך בדקה ה-45, ממש לפני השריקה למחצית. דניאל פאריו עשה 1:3 בדקה ה-57 ודקה בלבד לאחר מכן סולדאדו כבש את השלישי שלו. קאזקווארו כבש את החמישי בדקה ה-60, והשלים שלישייה בשלוש דקות. חרז המובכת נשארה במקום האחרון בטבלה.

משחק מרתק במיוחד התרחש בין ויאדוליד שהסתיים ב-3:3 מדהים, אחרי שהמארחת כבר הובילה 0:3. ויאדוליד עלתה ליתרון בדקה ה-28 מרגל ימין של דיאגו קוסטה. פאביאן קנוביו כבש את השני בדקה ה-35 מפנדל.

קון אגווארו. יכול להיות פרטנר חלומי להיגוואין בחוד (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
אגווארו (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

דיאגו קוסטה כבש את השני שלו בנגיחה והיה נראה שויאדוליד בדרך לניצחון בית קליל על קבוצה שנמצאת במצב מאוד דומה לשלה, קרוב לתחתית. אך טנריפה לא אמרה נואש, וחזרה למשחק בדקה ה-63 מבעיטה של נינו.

אנחל כבש את ה-2:3 בדקה ה-71 ובדקה ה-85 הושלם קאמבק ענק של האורחים, לאחר שער של בוזיקוויל לונה בעוד נגיחה נהדרת. זה ללא ספק היה המשחק הכי מרתק של המחזור בליגה הספרדית, כולל הסופר-קלאסיקו.

במשחקים נוספים:
ראסינג סנטאנדר - דפורטיבו לה קורוניה 1:0 (לופו, 76).
ריאל סראגוסה - אוסאסונה 1:0 (נקואנאם, 26).