וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הצהרת טראמפ: "יותר ממאה נפגעים בעימותים בגדה ובמזרח ירושלים"

כלי תקשורת ערביים דיווחו על עשרות נפגעים במהומות שפרצו ברמאללה, בבית לחם, בטול כרם ועל גבול הרצועה עם כוחות הביטחון, במחאה על הכרת נשיא ארה"ב. שלושה מפרי סדר נעצרו במזרח ירושלים, מעבר גלבוע נסגר בשל התפרעויות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מהומות בגדה - כל הפרטים

-הפלסטינים מדווחים: יותר ממאה נפגעו בעימותים עם צה"ל בגדה המערבית
-במזרח י-ם נעצרו 3 פלסטינים שחסמו כביש ויידו חפצים
-מוקדי העימותים בגדה: רמאללה, חברון, טול כרם, בית לחם וקלנדיה
-ברצועת עזה נפצעו שלושה מפגינים פלסטינים שהתקרבו לגדר המערכת
-הנייה הכריז על יום זעם מחר וקרא להתחיל "אינתיפאדה חדשה"
-מנגד, בצה"ל הורו על עיבוי כוחות בשטחים ושליחת גדודים נוספים לטיפול במהומות

יותר ממאה מפגינים פלסטינים נפגעו בעימותים עם כוחות הביטחון ברחבי הגדה המערבית ומזרח ירושלים, במהלך המחאה על החלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל – כך מסר היום (חמישי) הסהר האדום.

מוקדי העימותים הם ברמאללה, חברון, טול כרם, בית לחם וקלנדיה. בסולטאן סוליאמן שבמזרח ירושלים נעצרו שלושה מפרי סדר פלסטינים, אחרי שחסמו כביש וזרקו חפצים לעבר הכוחות. מעבר גלבוע שבאזור בית שאן נסגר בעקבות התפרעויות בסמוך אליו.

ברצועת עזה דווח על לפחות שלושה פצועים מירי מקרב מפגינים שהתקרבו לגדר המערכת. לפי הדיווחים, כוחות הביטחון משתמשים בירי כדורי גומי ובגז מדמיע.

בעקבות החשש מהסלמה, בצה"ל הורו על עיבוי כוחות בשטחים ושליחת כמה גדודים נוספים. כוחות נוספים הועמדו בכוננות וראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס התייעצויות ביטחוניות במהלך היום.

לקריאה נוספת בנושא
מנהיג חמאס על הכרת טראמפ בירושלים: לפתוח באינתיפאדה נגד ישראל

מפגינים ברמאללה נגד ההכרה בירושלים כבירת ישראל, 7 בדצמבר 2017. רויטרס
אחד ממוקדי המהומות בשטחים היום. עימותים ברמאללה/רויטרס

יו"ר הרשות אבו מאזן יצא לפגישת בזק עם עבדאללה מלך ירדן בעמאן, ודן עמו בהתפתחויות האחרונות. המלך אמר לו כי "כל צעד שנועד לערער את מעמדה החוקי וההיסטורי של ירושלים יוביל ליותר מתח ואלימות באזור ובעולם כולו". אתמול אמר יו"ר הרשות כי ארצות הברית "נסוגה מתהליך השלום" וכי מזרח ירושלים היא "בירתה הנצחית של המדינה הפלסטינית".

עימותים בעקבות הכרזת טראפ על ירושלים כבירת ישראל, שער שכם, 7 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
שוטרים בשער שכם בירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

הפלסטינים הכריזו על שביתה כללית בעקבות ההחלטה השנויה במחלוקת של טראמפ, שקיבל אותה חרף אזהרות מדינות האזור והקהילה הבינלאומית. ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה קרא היום לפתיחת "אינתיפאדה חדשה" נגד ישראל ועל יום זעם מחר. הג'יהאד האסלאמי קרא "להסלים את אינתיפאדת ירושלים" וכינה את ארצות הברית "אויבת המוסלמים".

בכיר הרשות קדורה פארס אמר לוואלה! NEWS כי טראמפ "ירה יריה אחרונה על התהליך המדיני. העם הפלסטיני סובל ,ולכן אנחנו צריכים אסטרטגיה חדשה לטפל בעניין העיקרי שהוא הכיבוש". הוא קרא למרד אזרחי לא-אלים.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן דן בעמאן עם עבדאללה מלך ירדן ויורש העצר הנסיך חוסיין על ההכרה בירושלים, 7 בדצמבר 2017. ארמון המלוכה הירדני, אתר רשמי
אבו מאזן, המלך עבדאללה ויורש העצר חוסיין, היום/אתר רשמי, ארמון המלוכה הירדני
פלסטינים מפנים פצוע מעימותים עם צה"ל בסמוך לגדר המערכת עם רצועת עזה, 7 בדצמבר 2017. רויטרס
פינוי פצוע מהעימותים בסמוך לגבול עזה, היום/רויטרס

ההחלטה של טראמפ, שהפכה מדיניות ארוכת שנים של ארצות הברית באזור, ספגה גינויים מצד בעלות בריתה של ארצות הברית ואויבותיה באזור, לצד ביקורת ממדינות המערב.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הזהיר הבוקר כי הכרת ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל "תצית את האזור בלהבות" ולא תקדם את תהליך השלום. גינויים דומים נרשמו מצד ערב הסעודית, מצרים, ירדן, איחוד האמירויות הערביות ומרבית מדינות ערב והעולם המוסלמי, ממרוקו ועד אינדונזיה.

סיעת חיזבאללה בפרלמנט בלבנון אמרה כי "זאת ההחלטה הגרועה והמסוכנת ביותר שקיבל ממשל אמריקני אי-פעם". מזכ"ל הארגון חסן נסראללה יישא נאום הערב ובו יתייחס להכרה בירושלים.

בבגדאד, זומן שגריר ארצות הברית לשיחת נזיפה. המיליציה העיראקית השיעית א-נוג'בה, הנתמכת על ידי איראן ומחזיקה בנוכחות גם בסוריה, אמרה כי ההחלטה מצדיקה "תקיפת כוחות אמריקניים" בעיראק.

עימותים בעקבות הכרזת טראפ על ירושלים כבירת ישראל, שער שכם, 7 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
עימותים בשער שכם, היום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני הזהירה כי ההחלטה של טראמפ "עלולה להחזיר אותנו לזמנים אפלים". משרד החוץ של רוסיה הזהיר כי ההכרה בירושלים עלולה להחריף את הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אך קרא לצדדים לנהוג באיפוק.

(עדכון ראשון: 13:58)

מפגינים בבית לחם נגד ההכרה בירושלים כבירת ישראל, 7 בדצמבר 2017. רויטרס
עימותים בבית לחם/רויטרס
פליסטינים דורכים על דגלי ישראל וארהב במחאה על החלטת הנשיא טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל, עזה 7 בדצמבר 2017. רויטרס
מפגינים דורכים על דגלי ארה"ב וישראל בעזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully