בחתימת שר האוצר

בוטל המכס על מוצרי תינוקות, משקפיים ועדשות מגע

בנוסף, חתם שר האוצר גם על צו המבטל את המס על משקפי ראיה ועדשות מגע. הצו יהיה בתוקף עד לסוף השנה הבאה ובהתאם לתוצאות יוחלט אם ימשיך הצו או שלא (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

שר האוצר משה כחלון ביטל היום (רביעי) את תשלום המכס על מוצרי תינוקות נבחרים. עוד חתם השר על צווים המבטלים את התשלום על יבוא עדשות הראיה ומסגרות המשקפים. מדובר בהוראת שעה שתחול עד תום השנה הבאה, ולאחר מכן תיבחן מידת השפעתה. עלות המהלך היא 48.8 מיליון שקלים בשנה.

מוצרי התינוקות עליהם יחול הצו החדש הם מנשאים, מושבים לתינוקות, כסאות אוכל, נדנדות, הליכונים, מוצצים ובקבוקים. כמו כן יחול הצו גם על עדשות מזכוכית ועדשות מחומרים אחרים למשקפיים, מסגרות ומקבעים למשקפיים מפלסטיק ומחומרים אחרים וחלקים למשקפיים. יש לציין כי על יבוא משקפי שמש ומשקפי ראייה כבר כיום אין מכס.

(צילום: Yonatan Sindel/Flash 90)

ביטול המכס יהיה בתוקף משעת הפרסום עד סוף השנה הבאה. מדובר כאמור בהוראת שעה בלבד כשבתום תקופת הצו תבחן האפקטיביות של ביטול המכסים על המוצרים ומידת השפעתם על המחירים לצרכן.

שר האוצר, משה כחלון אמר לאחר החתימה כי "תכנית 'נטו תינוקות' מצטרפת לשורת הקלות על הורים לילדים – תכנית חסכון לכל ילד, סבסוד צהרונים, תוספת של נקודות זיכוי להורים עובד", אמר כחלון. "הסיוע לצעירים מתחיל בתכנית 'מחיר למשתכן' ומסתיים במוצץ לתינוק. אנחנו מתכוונים להמשיך במגמה לבטל מכסים, לפתוח את השוק לתחרות, להוריד את יוקר המחיה ולהקל על זוגות צעירים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר