וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נלחמים על המדינה": מארגני "מצעד הבושה" נערכים להפגנה במוצ"ש

7.12.2017 / 12:10

אחרי שהצליחו לגייס עשרות אלפים להפגנה בשדרות רוטשילד בת"א במוצאי השבת האחרונה, הפיצו המארגנים אלדד יניב ומני נפתלי סרטון ובו תיעוד ההפגנות מימי המחאה בפתח תקווה מול בית היועמ"ש. נפתלי אף פתח בקמפיין מימון המונים להמשך המחאה

צילום: אסף שפיר

לאחר שעשרות אלפי בני אדם הגיעו במוצאי השבת האחרונה לשדרות רוטשילד שבתל אביב כדי להפגין נגד מה שהוגדר כ"שחיתות השלטונית", המארגנים נערכים לקיים הפגנה נוספת במוצאי השבת הקרובה בשעה 20:00. גם הפעם ההפגנה צפויה להתקיים תחת הכותרת "צעדת הבושה", שתצא משדרות רוטשילד לכיוון כיכר הבימה. בדומה להפגנה הקודמת, המארגנים הבטיחו כי יוקמו במות עליהן יישאו נאומים נגד מהלכי החקיקה האחרונים.

עו"ד אלדד יניב, איש המחנה הציוני הנמנה עם מארגני המחאה, טוען כי מספר המפגינים צפוי לגדול, לאור ההצלחה בהפגנה הקודמת. "במוצ"ש צפויה צעדת ענק נגד מאפיית בלפור", אמר לוואלה! NEWS. "אנחנו שומעים שבכל הארץ חזרה התקווה. ישראלים חזרו להאמין שחייבים להילחם על ישראל האהובה שלנו רווויית השחיתות שמסכנת את קיומה - לא פחות. כשארגון הפשע המסוכן בישראל חודר ללשכת ראש הממשלה, וכשנציגו של ארגון הפשע מכניס נציג כמו דוד ביטן והופך אותו ליד ימין של ראש הממשלה, שום פטריוט ישראלי לא יישאר בבית. רק ההתמדה תנצח".

עוד בוואלה! NEWS:
ארדואן והמלך עבדאללה: "ההכרה בירושלים תועיל לארגוני הטרור"
הסימנים שצריכים להדאיג את ביטן: לאן הולכת חקירת תיק ראשל"צ
אחרי שהכפיש בפייסבוק: תושב יפצה את ראשת העיר ברבע מיליון שקל

מפגינים במחאה נגד שחיתות, תל אביב 2 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
מפגינים בשדרות רוטשילד במוצאי השבת האחרונה/ראובן קסטרו

"המשתתפים במוצאי השבת האחרונה התחייבו להמשיך ולהתמיד", הוסיף יניב. "המשטרה הודיעה שהיא נערכת למאה אלף איש ברחובות. אנחנו אומרים לאנשים שלנו: בואו עם דגלי ישראל ותופים ושמחה גדולה בלב, אנחנו ננצח".

מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, שותפו של יניב לארגון המחאות בשנה החולפת מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקווה, קרא אף הוא להמונים להשתתף בהפגנה הקרובה בתל אביב. "בואו עם שלטים בואו עם חברים ובני משפחה", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "בואו לומר בקול שאנחנו האופוזיציה ונמאס לנו מהשחיתות".

עוד באותו נושא

"צעדת הבושה": רבבות הפגינו ברוטשילד נגד חוק ההמלצות | גלריה

לכתבה המלאה
מפגינים במחאה נגד שחיתות, תל אביב 2 בדצמבר 2017. נירית ירון, מערכת וואלה! NEWS
קריאות להמונים להגיע גם בשבת הקרובה. מפגינים בשדרות רוטשילד במוצאי השבת האחרונה/מערכת וואלה! NEWS, נירית ירון

מאז ההפגנה בשבת, מפיצים נפתלי ויניב סרטון המסכם את פעילותם וצמיחת ההפגנות מפתח תקווה ועד לשדרות רוטשילד. בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות וכן באפליקציית המסרים ווטסאפ, נראים המפגינים מרחבי הארץ, תחת הכותרת "רוח פתח תקווה עברה לתל-אביב". בנוסף נפתלי מפיץ הזמנות בכל השפות לצעדה בשבת הקרובה תחת הכותרת "ההפגנה של כולם". נפתלי אף פתח בקמפיין לגיוס תקציבים לקראת ההפגנות באמצעות הרשת. לדבריו, עד כה נאספו 112,188 שקלים מתוך 150 אלף שקלים שהוצבו כיעד. "זוהי מחאה שצומחת מלמטה בתקציב זעום", כתב נפתלי. "אנחנו חייבים לגייס כסף לדברים טריוויאלים כגון מערכת הגברה, אוטובוסים, יעוץ משפטי ועוד… אין גוף או מפלגה שעומדת מאחוריה ולכן לא ניתן לעצרה במניפולציות וספינים לא ניתן להסתה הפרועה ולהפחדות לנצח".

בין הנואמים בתום הצעדה בשבוע שעבר, היה גם עוזי ארד, ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר ששימש בעבר גם כיועצו של נתניהו. "אחד הדברים שעשו נביאי ישראל זה שהם ידעו גם להוכיח את העם ומעל לכול באומץ את מלכיהם והשלטון כשסטו מדרך הישר", אמר. "על המקום הזה שבו אנחנו ניצבים, שבו לפני 70 שנה התכנסה האסיפה של מועצת העם ונציגי היישוב העברי ויחדיו הכריזו על הקמת מדינה יהודית ששמה מדינת ישראל, ועל שמירת המפעל הזה והמשכו אנו נותנים את הדעת הערב".

אלדד יניב נואם במחאה נגד שחיתות, תל אביב 2 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
אלדד יניב במהלך ההפגנה במוצ"ש/ראובן קסטרו

ארד הוסיף כי "כאיש מודיעין שמסתכל על ארצו, כשהמדינה נמצאת במשבר עמוק שבו עצם המבנה של המדינה על יסודותיו ואושיותיו ומוסדותיו והרגליו כמו שכוננו על ידי המייסדים - המבנה נתון לערעור חמור. כמי שהיה מעורב בצוללות, גם שם היו דברים שנעשו בשביל בצע כסף. התחום שבו חובת השלטון הוא הגבוה ביותר כי לשם אזרחי המדינה נותנים הכול ומסכנים את עצמם תוך ציפייה שהשלטון ינהג בממלכתיות ולא שאנשים ייתנו שמיליונים יעברו אחד לשני. במדינה מתוקנת, מה שהיה צריך לקרות נגד השחיתות, השלטון היה מכונן גוף שיילחם בשחיתות .מה שנחוץ שיהיה זה שתוקם מנהלת ללוחמה בשחיתות שתקבל סמכויות ושתעשה את הדברים האלה כי אחרת השחיתות לא תסולק. אבל במקום זה, על ידי השלטונות פועלים בדיוק ההיפך, דבר שמחשיד עד מאוד. אני מאמין שיהיה שינוי ושהמדינה תילחם בשחיתות אבל צריך שייעשה מעשה מנהיגותי וכעת למדינה אין תקנה".


אלוף במילואים עמירם לוין אמר בהפגנה: "אנחנו כאן לדרוש מה שמגיע לנו כאזרחים. אנחנו סביבה חזקה כי כולנו גאים להיות ישראלים. במשך 70 שנה בנינו חברה לתפארת עם הישגים כמעט בכל תחום אבל בפוליטיקה הפכנו לקדם על העולם המערבי ועל היהדות שאנחנו שייכים אליה. אנחנו אחראים כי לא הפנמנו שמגיע לנו יותר ואנחנו ראויים למנהיגות טובה שמייצגת את הציבור ולא מדיחה ומביישת אותו".לוין הוסיף: "כל עוד נאפשר להם לכופף אותנו - נקבל את השחיתות בפרצוף, ולכן צריכים להגיד לממשלה שיגידו לביבי 'עד כאן'. כאיש ביטחון אני רוצה להגיד לכם שאין לנו ברירה, שממשלות מושחתות לא מנצחות וזה לא משנה כמה טנקים מטוסים וצוללות הן יקנו, אבל ביבי אני אומר לך היום החברים מפעם לא יסלחו לך, ההיסטוריה לא תסלח לך על מה שאתה עושה היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully