שתף קטע נבחר

3 הבנקים הגדולים: איננו חשופים למשבר בדובאי

בפועלים, לאומי ודיסקונט הבהירו ל-ynet: "בשרשור כלשהוא יש לבנקים הישראליים חשיפה לבנקים שחשופים להשקעות של דובאי, אבל בשביל שבנק ייפגע הוא צריך להיחשף למוסד שקרס". גורם במערכת הוסיף עם זאת: "בבנקים צריכים להיות ערים לשאלה אם כל בועות הנדל"ן בעולם כבר התנפצו"

בשלושת הבנקים הגדולים בישראל הבהירו בסוף השבוע כי הם אינם חשופים להשקעות בדובאי, ישירות או בעקיפין. גם בלאומי, גם בדיסקונט וגם בבנק הפועלים, הדגישו כי המשבר לא צפוי לגרום להם שום הפסדים.

 

 

גורם בכיר במערכת הבנקאית אמר ל-ynet: "ברור שבשרשור כלשהוא יש לבנקים הישראליים חשיפה לבנקים שיש להם חשיפה לבנקים שיש להם חשיפה לבנקים שחשופים להשקעות של דובאי. אבל, בשביל שבנק ייפגע ממשבר כזה הוא צריך להיחשף להשקעה במוסד שקרס לחלוטין.

 

"העובדה שבנקים מערביים גדולים השקיעו בדובאי עדיין אינה הופכת את החשיפה אליהם למסוכנת, מכיוון שככל הידוע לנו אף מוסד פיננסי מערבי לא קרס עד כה בגלל משבר דובאי. ולכן, המשבר הזה אינו אמור להשפיע עלינו".

 

עם זאת, אותו גורם במערכת הבנקאית ציין כבדרך אגב: "המשבר הזה בדובאי הוא מעין תזכורת קטנה לכך שלא כל בועות הנדל"ן מתנפצות בבת אחת. בבנקים הישראליים ובכלל במשק הישראלי צריכים להיות ערים כעת יותר מתמיד לשאלה, האם כל בועות הנדל"ן בעולם ובמזרח התיכון כבר התנפצו".

 

באותה נימה, אמר אמש שר האוצר, יובל שטייניץ, בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, כי "מה שקורה בדובאי הוא האפטר שוק של המשבר הכלכלי". לדבריו, "לא רואים השפעות מאקרו כלכליות על ישראל כתוצאה מהמשבר".


פורסם לראשונה 28/11/2009 20:24

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"המשבר לא אמור להשפיע"
צילום: index open
מומלצים