וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדורס: מועמד האופוזיציה סלבדור נסראללה מוביל בבחירות לנשיאות

27.11.2017 / 10:29

ספירת הקולות בבחירות במדינה שבמרכז אמריקה מתקדמת באטיות, והנשיא המכהן פרננדס וכן יריבו הכריזו על ניצחון. "אני הנשיא החדש של הונדורס", הכריז נסראללה, שמוצאו מלבנון

מועמד האופוזיציה בבחירות לנשיאות הונדורס סלבדור נסראללה, 27 בנובמבר 2017. רויטרס
נסראללה/רויטרס

מועמד האופוזיציה בהונדורס, סבלדור נסראללה, מוביל במפתיע על הנשיא המכהן חואן אורלנדו פרננדז – כך עולה מספירת יותר ממחצית הקולות בבחירות במדינה המרכז אמריקנית. זאת בניגוד לתחזיות שבעל בריתה של ארצות הברית, המוביל יד קשה נגד קרטלי הפשיעה, יזכה בקלות בכהונה שנייה. ספירת הקולות האטית גרמה למתיחות בין שני המועמדים היריבים, ושניהם הכריזו על ניצחון במהלך הלילה.

אחרי ספירת יותר מ-57% מהקולות, עולה כי מגיש הטלוויזיה הפופולרי נסראללה, שמוביל קואליציה של מפלגות ימין ושמאל תחת "ברית האופוזיציה נגד הדיקטטורה", זכה ב-45.17% מהקולות, בעוד הרננדז, העומד בראש המפלגה הלאומית, קיבל 40.21% מהקולות.

נסראללה, שמוצאו מלבנון, הכריז על ניצחון. "אני הנשיא החדש של הונדורס", אמר המגיש לשעבר בן ה-64 לקהל תומכיו, ותיאר את הפער כבלתי-הפיך. הוא קרא לתומכיו לצאת לרחובות כדי לתמוך בו.

לצדו עמד הנשיא לשעבר מנואל זלאיה, שהודח לפני שמונה שנים בהפיכה שבה תמך הרננדס, כשהוא עצמו ניסה להתמודד על כהונה שניה. רבים סבורים כי הוא המושך האמתי בחוטים בברית של ארגוני האופוזיציה, והוא צפוי להרוויח מניצחונו של נסראללה.

מנגד, נפילתו של הרננדס תהיה מכה עבור ארצות הברית, שרואה בו בעל ברית נאמן במלחמה בסמים, בפשיעה ובהגירה. בין שתי המדינות יש קשרים צבאיים ארוכים בשנים, ומעט מאוד מנהיגים אחרים במרכז אמריקה נותרו ביחסים קרובים עם וושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully