מחלוקת גם עם אריה דרעי • ח”כ ביטן: ‘חוק המרכולים לא יעלה היום’

אחרי שליצמן הודיע על התפטרותו מתפקיד שר הבריאות בגלל עבודות הרכבת בשבת - מתגלים קשיים גם ב'חוק המרכולים', עליו יש מחלוקת בין אריה דרעי לשר יריב לוין: "כרגע זה לא על סדר היום" • יו"ר הקואליציה ברדיו103: "הנושא של הרכבת הוא לא הבעיה המרכזית שלנו עם החרדים"
אריה ריבקינד
ח' כסלו התשע"ח / 26.11.2017 10:27

משבר השבת: לאחר ששר הבריאות ליצמן הודיע על התפטרותו מתפקידו בשל עבודות הרכבת בשבת, מתגלעים גם קשיים ב’חוק המרכולים’, עליו יש מחלוקת בין החרדים לקואליציה.

החוק, שהיה אמור להעלות היום (ראשון) בוועדת שרים לחקיקה, לא מופיע על סדר יומה של הוועדה.

לפי יו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן בשיחה עם אריק בנדר מ’מעריב’, “על פי תקנון הממשלה, כשאתה מגיש מזכיר תזכיר חוק יש להמתין  21 יום בטרם ההצעה תובא להצבעה. רק היועץ המשפטי רשאי להפחית את התקופה. לכן מאחר והתזכיר הוגש רק לפני מספר ימים אז זה ייקח עוד שבוע-שבועיים לפני שזה יגיע לוועדת שרים לחקיקה”.

ביטן הויף: “כרגע זה לא על סדר היום של ועדת השרים. אם ראש הממשלה ימצא דרך להקדים את הדיון בזה – אז זה יעלה לסדר היום”. לדבריו, תמונת המצב תתבהר במהלך ישיבת שרי הליכוד.

בתוך כך התגלעה מחלוקת בין שר הפנים אריה דרעי לבין השר יריב לוין, המשמש נציגו של ראש הממשלה בוועדת השרים לענייני חקיקה: הגרסה של דרעי מבקשת להעניק  סמכויות רחבות לשר הפנים לבטל חוקי עזר עירוניים, ובכך למעשה לא לאפשר פתיחת מרכולים בשבת. השר לוין מבקש לקדם נוסח מרוכך יותר.

במקביל צפויה לעלות היום להצבעה בוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק של ח”כ משה גפני לפיה שר העבודה יהיה רשאי לשקול “שיקולים הנוגעים למסורת ישראל” בבואו לאשר ביצוע עבודות בשבת.

יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, התייחס הבוקר, בשיחה עם דרור רפאל, ספי עובדיה ולאה גולדין ברדיו 103fm, להתפטרות של שר הבריאות יעקב ליצמן ולחשש כי הקואליציה תתפרק.

“הקואליציה לא מתפרקת מכיוון שהשר התפטר מתפקידו בלבד והוא עדיין יתמוך בקואליציה. זה אמנם ידרוש מאיתנו לבצע פעולות מסוימות כדי לשמור על הקואליציה – אך נתמודד”, אמר ביטן.

כשנשאל כיצד – השיב: “הנושא של הרכבת הוא לא הבעיה העיקרית שלנו עם החרדים, זה נושא שניתן לטיפול והיה צריך לפתור אותו קודם. ישנו את נושא המרכולים לדוגמא. הבעיה בבג”ץ הייתה שאמרו שלשר אין סמכות לבטל את חוק העזר. כל החלטה של דרעי נתונה לביקורת של בית המשפט העליון, ולכן אני תומך במתן סמכות לשר בנושא, תהיה פשרה בין גרסאות החוק של ח”כ דרעי ושל ח”כ יריב לוין”.

על קביעת בג”ץ כי משרד הבריאות זקוק לשר במשרה מלאה אמר: “ראש הממשלה מאייש כעת את התיק והוא רשאי להחזיק בתיק עד שלושה חודשים, הפינה שאליה נכנס ליצמן נובעת מכך שהוא אינו רוצה אחריות קולקטיבית לעבודות בשבת, היה עליו לומר לנו זאת קודם. אני מציע לחוקק חוק שיאפשר לליצמן להיות סגן שר”.

במהלך השיחה, זעם ביטן: “למה לא מתייחסים בתקשורת לזה שבהפגנות בפתח תקווה הורם שלט של שני קופים בדמותם שלי ושל דודי אמסלם? מדובר על אנשים פתטים שאין להם מה לעשות בשבת, באים 200 איש בחבורה, יושבים בבית קפה ומפגינים בכיכר. הכרזה הזו היא גזענית ועדתית”.

על השרים שתוקפים אותו ואת ח”כ אמסלם אמר: “יש מנזר שתקנים שלא מדברים בציבור אלא רק מאחורי הגב, הם אלו שעושים לנו נזק. אני לא יודע מי אלו, אני יכול רק להעריך ולהציע לבדוק מי גורם להורדת מנדטים, אני או הם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות