"היסטוריה במגזר הערבי"

ראש הממשלה, השר לביטחון פנים והמפכ"ל חנכו תחנות משטרה בג'סר א זרקא ובכפר כנא • בראש התחנה בכפר כנא תעמוד אישה

אלשיך, ארדן ונתניהו בג'סר א-זרקא // צילום: דוברות המשטרה // אלשיך, ארדן ונתניהו בג'סר א-זרקא // צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון הפנים ונושאים אסטרטגיים גלעד ארדן חנך הבוקר (שלישי) יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והמפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך, את תחנות המשטרה החדשות בג'סר א-זרקא ובכפר כנא - כפי שדווח בשבוע שעבר ב"ישראל היום"

תחנת המשטרה הראשונה שנחנכה היא התחנה בג'סר א-זרקא הסמוכה לקיסריה. התחנה מאוישת בכ-30 שוטרים, ועתידה להגדיל את מספר השוטרים שלה עד שנת 2019 ב-60 שוטרים.

צילום: עופר פריימן

התחנה השנייה היא בכפר כנא הסמוכה לנצרת. התחנה מאוישת בכ-70 שוטרים, ועתידה להגדיל את מספר השוטרים שלה עד שנת 2019 ב-90 שוטרים. בתחנה בכפר כנא מתרחש אירוע היסטורי נוסף, כאשר לראשונה אמונה על תחנת משטרה במגזר הערבי אישה, סגן ניצב מירב וגנר.

המגזר הערבי סובל שנים רבות מהזנחה באכיפת החוק והסדר וחוסר בביטחון אישי של האזרחים ביישובים הערבים. עם כניסתו לתפקיד כשר לביטחון הפנים, השר גלעד ארדן ראה לנגד עיניו את הטיפול בשירותי המשטרה ואכיפת החוק במגזר הערבי כאחד מהיעדים המרכזיים של המשרד. לאור חשיבות הנושא, השר השיג ממשרד האוצר סכום של 1.2 מיליארד שקלים שהופנו לתכנית מיוחדת למגזר הערבי יחד עם מפכ"ל המשטרה לטיפול ביעדים הללו.

התחנה בכפר כנא // צילום: מנהלת המגזר הערבי משטרת ישראל

כזכור, שתי התחנות שנחנכו היום הן כחלק מתכנית חומש היסטורית להקמת 17 תחנות ונקודות משטרה במגזר הערבי והבדואי אשר יכללו בתוכם 1,300 שוטרים, מתוכם 650 ערבים מוסלמים, שייתנו מענה אך ורק לחברה הערבית, מתוך מטרה לחזק את נוכחות המשטרה ביישובים הערביים. יש לציין כי הבנייה של תחנות המשטרה החדשות וגיוס השוטרים צפוי להסתיים בשנת 2021. 

בנוסף לתוכנית להקמת תחנות משטרה חדשות, המשטרה יצאה בקמפיין ענק בערבית על שלטי חוצות ותשדירי רדיו, מתוך מטרה לעודד גיוס של צעירים בחברה הערבית למשטרה. כמו כן, על ניידות משטרה באזור הצפון יהיה כתוב עליהן בשפה הערבית, וכן נפתח דף פייסבוק של משטרת ישראל בערבית שמעדכן ומעודכן בכל העת, ומספק מידע לציבור דובר הערבית כחלק מחיזוק הקשר בין המשטרה ליישובים הערביים.

על פי סקירת המפכ"ל שיצאה בתחילת החודש, עולה כי ישנה עלייה בגיוס הצעירים המוסלמים למשטרה ב-85% מהשנה האחרונה. רק לשם ההשוואה, על פי הנתונים, ב-2017 התגייסו למשטרה 130 ערבים מוסלמים לעומת 70 ב-2016, והשנה נמצאים עוד 708 מוסלמים בתהליכי גיוס. יש לציין כי במכללה הלאומית לשוטרים התאימו את הקורסים לדוברי השפה הערבית כחלק מהנגישות של משטרת ישראל לצעירים המוסלמים המעוניינים להצטרף לשורותיה.

ארדן אמר אתמול לקראת חניכת התחנות: "בכפר כנא ובג׳אסר א-זרקא תתרחש היסטוריה. מהמהפכה הזו באכיפה ובשירותי המשטרה במגזר ירוויחו כל אזרחי המדינה והביטחון האישי של כולנו יגבר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר