האם אנשים טבעונים חיים יותר מאחרים?

מחקר חדש במסצ'וסטס: תזונה טבעונית מצמצמת משמעותית את הסיכונים למוות - בעיקר ממחלות לב, סוכרת ולחץ דם גבוה

בשורות טובות לטבעונים, צילום: GettyImages

מחקר חדש ומעודד עבור הקהילה הטבעונית: מדענים גילו כי צריכת חלבון מן הצומח מצמצמת באופן משמעותי את הסיכוי למוות, ובפרט את הסיכוי למחלות לב.

אם נצלול למספרים, כל שלושה אחוזים של צריכה קלורית של חלבון מעולם הצומח, מצמצמת את הסיכון למוות ב-10%. הנתון עולה ל-12% כאשר מדובר על סיכון למוות ממחלת לב. המחקר הנסיבתי בדק עשרות אלפי בני אדם למשך תקופה של כשש שנים, כך פורסם בכתב העת JAMA Internal Medicine. המחקר נעשה על ידי חוקרים של בית החולים הכללי במסצ'וסטס.

מנגד, הגדלת צריכת החלבון מן החי בתזונה ב-10% תביא לסיכון גדול פי שניים למוות מכל הסיבות, וכן תגדיל ב-8% את הסיכוי למוות ממחלות לב.

הגיע הזמן להפסיק לאכול חיות? // צילום: GettyImages

 

"יותר סיבים תזונתיים"

הל מורבי, מרצה בכיר במדעי התזונה של אוניברסיטת מנצ'סטר התייחס לממצאי המחקר ואמר ל-UNILAD כי "תזונה טבעונית בדרך כלל מכילה יותר סיבים תזונתיים, וכן פחות כולסטרול ושומן רווי".

המרצה הסכים כי "זה מקטין את הסיכון של מחלות כרוניות מודרניות רבות כגון מחלת לב, סוכרת מסוג 2 ולחץ דם גבוה", עם זאת, ציין: "ללא תוספים, המחסור עלול להוות בעיה".

  לפי המחקר תזונה טבעונית מצמצמת את הסיכוי למחלות לב // צילום: GettyImages

 

"מומחי בריאות ברחבי העולם ממליצים על תזונה טבעונית מתוכננת ומוקפדת היטב עבור כל האנשים בכל שלבי החיים", ציין.

מורבי סייג את דבריו, וציין כי "אין לנו מספיק נתונים כדי לומר בוודאות שדיאטה צמחונית משפיעה על הבריאות לטווח ארוך". 

עוד ציין המרצה כי קשה להתייחס להשפעת הצמחונות והטבעונות על המצב הבריאותי מבלי לקחת בחשבון עובדות נוספות. הטבעונים נוטים יותר לשים דגש על הנושא הבריאותי בחייהם, מעשנים פחות, שותים פחות אלכוהול ועוסקים בפעילות גופנים במידה נאותה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר