צילום: //

כל הטיפים: עיצוב הבית עם ריהוט מעץ מלא

עץ מאז ומתמיד היה אחד מחומרי הגלם המועדפים על מעצבי פנים, ועל כולנו – בכל בית ניתן למצוא לא מעט רהיטים מעץ, ובבתים מסוימים העץ מחפה גם את הרצפה וחלק מהקירות. לרהיטים מעץ מלא תכונות ייחודיות משלהם אשר הופכות את העץ המלא לפופולארי ביותר בעולם עיצוב הפנים

עץ מלא מתאפיין לרוב בצבע עמוק ובולט וברמת דחיסות גבוהה, רהיטים מעץ מלא הם לרוב יציבים ובעלי נוכחות בולטת וכו’. לכן, רהיטים מעץ מלא בבית ישמשו את כל המשפחה בכל חדרי הבית, חדרי שינה, חדרי ילדים ונוער, חדרי ארונות, מטבחים, אמבטיות וכו’ ויעניקו את יתרונותיו הבריאותיים של העץ המלא למשפחה כולה. כמו כן, ניתן למצוא שימוש נרחב בעץ מלא גם מחוץ לבתים – במשרדים, במוסדות וכו’. ביצירת ריהוט מעץ מלא משתמשים בעיקר בעצים מסוג קרוליינה, ליבנה, אורן פיני, אגוז ואלון.

להלן חמישה טיפים חשובים אשר יסייעו לכם לעצב את הבית בפרטי ריהוט מעץ מלא בצורה אסתטית, נכונה ומוצלחת:

איזון בין גוונים שונים של עץ מלא - ניתן למצוא כיום רהיטים מעץ מלא במגוון צבעים וגוונים שונים, כמו גם רהיטים מעץ מלא מבריק, רהיטים מעץ מלא צבוע וכו’. מרבית האנשים יעדיפו כמובן גיוון בין צבעים שונים, שימוש בצבעים עמוקים וכהים יותר באזורים מסוימים ושימוש בעץ בהיר יותר באזורים אחרים. חשוב לשים לב כי כאשר משתמשים ברהיטים בגווני עץ שונים שומרים על רמה מסוימת של איזון. לדוגמה, במידה ונציב את כל הרהיטים בעלי צבע העץ הכהה יותר באזור מסוים של החדר, ונרכז את הרהיטים מהעץ בעל הגוונים הבהירים יותר באזור אחר של החדר, ייווצר מצב של חוסר איזון, עם אזור אחד “כבד” וחשוך יותר ואזור אחר “קליל” ומואר יותר. שילוב של רהיטים מגוונים שונים ייצור מראה מאוזן ואסתטי יותר.

בחירת סוג העץ המלא בהתאם לסגנון העיצוב של הבית - כאמור, ניתן למצוא כיום פרטי ריהוט מעץ מלא ממגוון רחב של סוגי עץ, כל אחד והמאפיינים האסתטיים שלו. לכן, חשוב להתאים את סוג הריהוט, וסוג העץ ממנו הוא מורכב, לסגנון העיצובי של הבית. בבתים מסוימים, או בחדרים מסוימים בבית יתאימו יותר רהיטים מעץ מלא בהיר (דוגמת אורן פיני) בעוד באחרים יתאימו יותר רהיטים מעץ בעל צבע עמוק ונוכחות כבדה יותר (למשל - עץ מלא בוצ’ר קרוליינה או עץ ליבנה לבוד), בבתים מסוימים דווקא ריהוט מעץ מלא מבריק וכד’. כל סוגי העץ המלא הללו מתאפיינים ביתרונות המובהקים של עץ מלא אשר פורטו לעיל, ובשילוב בחירה אסתטית נכונה ניתן לקבל תוצאה ייחודית ומושלמת עבור כל חדר בבית

ארונות אמבטיה מעוצבים בהתאמה אישית - בכל בית חשוב שיהיה ארון אמבטיה איכותי ומתאים - ארון האמבטיה אינו משמש רק לאחסון, בדומה לארונות אחרים בבית, אלא יכול לשמש גם כמשטח עליו מונח הכיור (חלק מפרטי ריהוט אלו נקראים גם - שידת אמבטיה). בניגוד לדעה הרווחת, עץ מלא הוא חומר אשר עמיד במיוחד בפני מפגעים של לחות ושינויי טמפרטורות - הוא אינו מנפח, מתעוות או משנה את צבעו. כל אלו הופכים את העץ המלא למועמד האידיאלי עבור ארונות חדר האמבטיה.

על מנת שארון/שידת האמבטיה שלכם יהיו אפקטיביים, ולא רק אסתטיים, חשוב שהמידות והגדלים יתאימו בדיוק לחדר האמבטיה שלכם. התאמה אישית של אותם ארונות תפתור לכם את הבעיה, ותבטיח רמת נוחות ויעילות מקסימאלית בחדר האמבטיה.

בחירה של פריטים בולטים ודומיננטיים מעץ מלא - את הפריטים הבולטים ביותר, בעלי הנוכחות המורגשת ביותר בבית, נרצה לבחור מעץ מלא. זה נכון הן לגבי חדרי הילדים (מיטות, ארונות, שולחנות כתיבה וכו’), הן עבור חדר השינה של ההורים, המטבח והסלון. למשל - שולחן האוכל העיקרי המוצב במרכז פינת האוכל או במטבח, דלת הכניסה הראשית לבית, שידה או ארון הנמצאים במיקום מרכזי אותו כולם רואים כאשר הם נכנסים לבית וכו’. פרטי ריהוט מעץ מלא הם לרוב דומיננטיים ומרשימים מאוד. לכן, נרצה שאלו יהיו הפריטים המרכזיים בבית, אלו שכולם רואים ושמים אליהם לב.

לסיכום, השימוש בעץ מלא בעיצוב הבית נפוץ ופופולארי כיום מאוד, ומסיבה טובה. שימוש נכון ומושכל בעץ מלא, שמירה על גיוון ועל איזון ובחירה של פרטי הריהוט המתאימים מעץ מלא - כל אלו יבטיחו ריהוט אסתטי ביותר, כמו גם ריהוט יעיל ושימושי אשר יחזיק מעמד שנים רבות.

התרשמו מריהוט ונגרות לכל הבית תוצרת האוס אין כולל סלונים מעוצבים מעץ מלא , ארונות אמבטיה, פינות אוכל ועוד באתר  home.housein.co.il

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו