שתף קטע נבחר

הדולר נחלש לרמה של 3.76 שקלים

הדולר נחלש בשיעור של 0.397% ביחס לשער היציג אתמול. עם זאת, התנודתיות רבה ולא מדובר במגמה ברורה של התחזקות השקל - על אף העלאת הריבית

השער היציג לצמד דולר-שקל נקבע ברמה של 3.762 שקלים, שמשקף ירידה של 0.397% ביחס לשער היציג אתמול (ג'). בבורסות באירופה ובארה"ב שוררת אווירת חג. מחיר הזהב קרוב ל-1,200 דולר לאונקיה, והנחושת נסחרת ברמה של 7,000 דולר לטונה. הזהב השחור נסחר בעלייה של כ-0.5% ועולה לרמה של 76.5 דולר לחבית.

 

דולר-שקל: בשורות טובות משוק העבודה בישראל. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ד') כי שיעור הבלתי מועסקים ברבעון השלישי ירד ל-7.8% מרמה של 8% ברבעון השני של השנה. השקל נסחר ברוב שעות היום בשער ממוצע של 3.76 שקלים לדולר. רצועת המסחר היום הייתה רחבה יחסית, ונעה בטווח של 1.1%. נכון, קיים לחץ קל כלפי מטה, אך בהחלט לא מדובר במגמה ברורה של תיסוף השקל מול הדולר.

 

אירו-דולר: האירו פרץ את את רמת ה-1.5 במהלך שעות המסחר, ואף נסחר ברמה הקרובה ל-1.51 דולר לאירו. האווירה הטובה בשווקים, יחד עם הצהרות מרוסיה, כי ברצונה לגוון את יתרות המט"ח שלה, מספקים לאירו רוח גבית.

 

סוחרי המט"ח לא הספיקו לנוח מתמיכה זו, וכבר קיבלו תמיכה נוספת מצב הבנק הגרמני. "אירו חזק אינו מהווה בעיה לגרמניה", מסר הבוקר (ד') בכיר בבונדס בנק, הבנק המרכזי בגרמניה. להערכתו, גרמניה מתאוששת וחוזרת לצמיחה, ובקצב משביע רצון. בנוסף, טען הבכיר שכפי הנראה האירו החזק, לא מהווה בשלב זה השפעה שלילית על רמת הייצוא מהמדינה. בסך הכל נסחר האירו סביב רמות של 1.4953-1.5096, רצועת מסחר נאה של כ-1%.

 

המטבע האוסטרלי, אוזי: לאחר תיקון קל כלפי מטה, עקב מימוש רווחים של ספקולנטים, האוזי ממשיך לעלות ולהתחזק מול הדולר. במהלך רוב שעות המסחר, שומר האוזי על רמתו הגבוהה, לאחר שהתחזק בשיעור של 1%, לשער של 0.929 דולר לאוזי. מגמת עליות נרשמת לנוכח ציפיות הולכות וגוברות של עליית ריבית נוספת על ידי הבנק המרכזי באוסטרליה.

 

הכותב, עוזי לוי, הוא מנהל חדר מצב ואנליסט בשקל אג'יו מקבוצת שקל

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים