מצוקת המוכש"ר

האפליה: כיתה חרדית מתוקצבת ב-250 אלף שקל - פחות

אפליית עשרות אלפי תלמידי מוסדות המוכר שאינו רשמי מקבלת אישור ממרכז המחקר בכנסת שבדק ומצא כי ישנם פערים של עד 60 אחוזים בחלוקת התקציב בין בתי הספר היסודיים בישראל (חדשות)

(צילום: Mendy Hechtman/Flash90)

מרכז המחקר של הכנסת בדק ומצא כי ישנם פערים של עשרות אחוזים בהשקעה של משרד החינוך בבתי הספר המוכרים שאינם רשמיים במגזר החרדי ובמגזר הערבי.

הדו"ח, שהתפרסם לראשונה ב-ynet, מעלה כי בעוד תקציב משרד החינוך לכיתה בבית ספר ממלכתי-דתי עומד על 446,278 אלף שקלים, הרי שכיתה חרדית במוכר שאינו רשמי - שאינה ברשת החינוך העצמאי או רשת החינוך של ש"ס - מתקוצבת ב-186,871 אלף שקלים בלבד - פער של למעלה מ-250 אלף שקלים.

תוצאות המחקר יוצגו הבוקר (רביעי) בדיון שתערוך הוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי בכנסת על אי השוויון במדיניות התקצוב ובתנאי השכר במוסדות החינוך הלא רשמיים.

כפי שכבר דווח ב"כיכר השבת" בהרחבה, המחקר מוכיח כי חלוקת התקצוב בין בתי הספר היסודיים בישראל, לא אחידה, וכך יוצא שמוסדות המוכר שאינו רשמי מתוקצבים בשיעור של בין 40% ל-60% בלבד מהתקציב של מוסד חינוך רשמי.

משרד החינוך מחלק את בתי הספר לפי קטגוריות שונות, כגון: רשמי, מוכר שאינו רשמי, חרדי מחוץ לרשתות, כנייסתי וכדומה, ובין הקטגוריות יש פערים של אלפי שקלים לתלמיד ומאות אלפי שקלים לכיתה.

כאמור, הוועדה בראשות ח"י מיקי זוהר (הליכוד) תתכנס הבוקר לדיון בנושא ותנסה למגר את את אפליית תלמידי המוכש"ר.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", ח"כ זהר מלווה את הנושא תקופה ארוכה ואף ניסה למנוע, יחד עם ח"כ בצלאל סמוטריץ וח"כ מיכאל מלכיאלי, מיו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, להעביר את התקציב המפלה במוכש"ר למוסדות הנוצריים ולא לחרדיים.

לאחר שיו"ר ועדת הכספים העלה להצבעה את ביטול הרביזיה שמנעה את העברת התקציב לנוצרים, יזם ח"כ זהר את קיום הדיון אצלו בוועדה בטענה כי נעשה מחטף.

מנהלי מוסדות מביעים תרעומת על כך שהטיפול במצוקות של מוסודת המוכש"ר בחינוך החרדי מטופלות על ידי חברי כנסת חילוניים בעוד רוב חברי הכנסת החרדיים כלל לא מסייעים למגר את האפליה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר