נתן זהבי, ארכיון (צילום: Moshe Shai/Flash90)
"מעולם לא תקפתי נשים", זהבי | צילום: Moshe Shai/Flash90

שדרן הרדיו נתן זהבי הגיב הבוקר (רביעי) לעדויות שפורסמו מצד נשים שטענו כי הטריד ותקף אותן מינית והכחיש בתוקף. "מעולם לא אנסתי או תקפתי נשים, ההפך. מחבריי הטובים אני מבקש אמון", כתב זהבי בעמוד הפייסבוק שלו, וכינה את המצב שבו הוא שרוי "חוסר אונים".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"זו התמודדות קשה, חיי מוטלים על כף המאזניים", ציין זהבי. "למען הסר ספק אני מוכן מרגע לכל חקירה, עימות, מכונת אמת בתחנת משטרה עם מי שמתלוננות נגדי". בתחילת הפוסט תקף זהבי את כתבת גל"צ הדס שטייף, שפרסמה את העדויות, וכינה אותה "ערפדית": "רק עכשיו אני מבין את שירו של אריק, עיתונאי קטן. לא ידעתי שהוא הכיר את הדס שטייף".

זהבי הוסיף כי בעבר הוא חווה בעצמו תקיפות מיניות: "כמי שחווה בגיל 12 שתי תקיפות מיניות אני מודע לפחד ולקיפאון והזיכרון שאי אפשר לשכוח. מאות נשים ובני משפחות של ילדים שהותקפו פנו אליי לסיוע, עזרתי להם ככל יכולתי בלי תאוות פרסום חולנית כמו זו של הערפדית (הכוונה לכתבת גל"צ הדס שטייף)". בהמשך הביע זהבי את התנצלותו בפני כל מי שנפגעה ממנו על רקע סקסיסטי, ביקש מהעוקבים לשתף את הפוסט וציין כי הוא "הרוס".

הדס שטייף, ארכיון (צילום: Yossi Zelige  \ פלאש 90, חדשות)
זהבי: שטייף מנהלת מסע נגדי | צילום: Yossi Zelige \ פלאש 90, חדשות

הבוקר פרסמה שטייף בגלי צה"ל עדות נוספת מפי אישה שסיפרה על מקרה שאירע לכאורה לפני 15 שנה, ובו היא נלקחה לביתו של זהבי כשהיא שתויה ושיכורה, שם היא מצאה את עצמה עירומה במיטתו.

"הוא בא אליי בפאב, תפס לי את השיער ופשוט אמר ניחוח של אישה. הסניף אותו. נפגשתי אתו בפאב ומצאתי את עצמי עם כוס וויסקי ביד", טענה הצעירה. "אני זוכרת את הערב די בפלאשבקים. הוא הוציא אותי מהפאב, נכנסנו לאוטו והגעתי לבית שלו כשאני די מעולפת. זוכרת את עצמי עירומה אצלו במיטה אבל אני לא זוכרת שהתפשטתי או שרציתי לעשות את זה. זה היה כמו להיות גופה".

"מדובר בגזר דין תקשורתי"

עורך דינו של זהבי, ליאור אפשטיין, מסר בתגובה לדברים כי "זהבי חסר אונים ומשולל כל יכולת להתמודד עם ענן ההאשמות שבחרתם להטיח בו. לו הייתם מפרטים את הדברים לגופם הייתם מקבלים תגובה מסודרת. במציאות של היום נראה שלא ניתן לערער על גזר דין תקשורתי". מרדיו FM103, שם משדר זהבי, נמסר כי השדרן נמצא בחופשה שתוכננה מראש וכי תיערך בדיקה עם שובו לתחנה.

העדות שפורסמה הבוקר מצטרפת לעדות נוספת נגד זהבי שפרסמה שטייף בתחילת השבוע, גם היא של מקרה שאירע לכאורה לפני 15 שנה בפאב בתל אביב. האישה טענה כי הוטרדה על ידי השדרן בזמן שבילתה במקום עם אחותה.

"הוא דיבר איתי כמה משפטים ופתאום הוא פשוט התנפל עליי, תפס אותי ונישק אותי בכוח", סיפרה. "ממש הצמיד את השפתיים שלו וניסה לדחוף את הלשון, אני התנגדתי. הרגשתי מושפלת וחסרת אונים". האישה ואחותה סיפרו כי יצאו מהבר מושפלות והמומות כשגם יושבי המקום הופתעו מהמעשה. לדברי האישה, אחותה מנעה ממנה להגיש תלונה לאחר האירוע אך כעת היא החליטה לספר את סיפורה.