כוחות הביטחון הרסו הלילה (רביעי) את בית המחבל שביצע את פיגוע הירי בהר אדר לפני כחודש וחצי, ובמהלכו נרצחו שלושה ישראלים. במהלך הפעילות, שהתבצעה לפנות בוקר בכפר בית סוריכ, התפתחו הפרות סדר שטופלו על ידי כוחות מג"ב ולא היו נפגעים באירוע.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

המחבל שירה למוות בסמ"ר סולומון גברייה, יוסף עותמאן ואור אריש, הוא נימר מחמוד אחמד ג'מאל, בן 37 שהחזיק בהיתר עבודה בהתנחלויות. מחקירה ראשונית שהתבצעה לאחר הפיגוע עלה כי למחבל היו בעיות אישיות ומשפחתיות משמעותיות, ובכללן גם אלימות במשפחה. עוד עלה כי רעייתו ואם ילדיו ברחה לירדן מספר שבועות לפני ביצוע הירי והותירה אותו לבד עם ארבעת הילדים.

נימר ג'מאל, המחבל שביצע את הפיגוע
נימר ג'מאל, המחבל שביצע את הפיגוע | צילום:

לפני שביצע את הפיגוע כתב ג'מאל לאשתו: "תעשי שיתוף להודעה הזאת בעמוד שלי כדי שהמצפון שלך יהיה נקי. אני מצהיר בשם אלוהים כי אשתי הייתה אישה ואמא טובה מאוד, ואני פגעתי בה והתייחסתי אליה בצורה פוגענית".

עוד כתב בהתייחסו לפיגוע כי "אני בריא וער למעשיי כי כל מה שיהיה מחר (הפיגוע שהתבצע למחרת) לא קשור לאשתי ומגיעות לה כל הזכויות. אני מבקש ממנה שתסלח לי והצוואה שלי היא שתטפל בילדים".

הנרצחים בפיגוע בהר אדר (צילום: דוברות מג"ב, Yonatan Sindel/FLASH90, חדשות)
הנרצחים בפיגוע בהר אדר | צילום: דוברות מג"ב, Yonatan Sindel/FLASH90, חדשות

שעות לאחר ביצוע הפיגוע הקטלני כוחות הביטחון עצרו שלושה חשודים במעורבות בפיגוע - שניים מהם היו אחיו של המחבל. בהמשך נערכה גם פשיטה על בית סוריכ.