מכה לחדשות 10: המהדורה המוקדמת יורדת

הורדת "חדר המצב" מלוח השידורים, ערוץ עשר

הורדת "חדר המצב". המשחק נפתח מחדש

הרשות השנייה החליטה אמש להוריד מהמרקע את "חדר המצב", בטענה שבעצם מדובר במהדורת החדשות של ערוץ עשר לכל דבר ועניין, שהחלה בשעה שבע וחצי תחת שם אחר. הרשות כמובן צודקת. המרוויחה הגדולה של המהלך היא כמובן רשת, ש"חדר המצב" פגעה לה נואשות בתוכנית הפרובלמטית גם ככה, של אודי סגל ולוסי אהריש. הרי מי שרצה לראות בידור הלך לקשת לצפות בגיא פינס, ומי שרצה חדשות בשעה מוקדמת יותר בחר בעשר. עתה, המשחק הזה נפתח מחדש.

עם זאת, ראוי לציין את חדשות 10 מאז רגע הפיצול. בעוד קשת ורשת היו עסוקות כל אחת בריאליטי שלה, אצל האנדרדוגים היו עסוקים בחיזוק מה שהם חזקים בו גם ככה: אנשי החדשות. בעוד קשת דאגו לקדם את הטאלנטים של חברת החדשות ולנסות לנכס לעצמם את מהדורת החדשות המרכזית של ישראל, ברשת לא הקדישו מחשבה לחדשות וחטפו נוק־אאוט.

בעשר פוצצו את סיפור אושרת קוטלר שהיה או לא היה, בדיוק בשבוע של הפיצול. בעשר הביאו סיפורים חזקים לאילה חסון בדיוק למהדורות השישי של הפיצול והקדימו את מהדורת החדשות תחת שם אחר. וזה הוכיח את עצמו ברייטינג מול רשת ובחיסול מהדורת החדשות של כאן שהפכה לא רלוונטית.

אבל אתמול כאמור הסתיימה החגיגה, והסיפור של עשר יהיה קשה יותר. כי אם מחברים את הרייטינג של קשת ורשת, מהדורת חדשות שפעם היתה של ערוץ 2, היא גוף שצופים בו עתה הרבה יותר אנשים ממה שצפו בו לפני הפיצול. מדובר בגוף חזק ואיתן שמכתיב סדר יום. בעוד קשת מנצחת יום אחד ברייטינג וביום למחרת רשת מנצחת, בכל מהדורות החדשות של 12,13,14 נרשמים נתונים נאים מאוד המסמנים גרף של עלייה ברייטינג. אנחנו מדינה מכורת חדשות, וידענו זאת מזמן, עוד כשגילינו את הפיפסים לפני מהדורות החדשות ברדיו. הפיצול רק הדגיש את האובססיה הלאומית. 

 

שיווקי זה הכי, אחי

המלון של פיני, ערוץ הילדים, א'-ד' ב־16:00

לא קל ליצור סדרה כמו "המלון של פיני" בכיכובו של ישראל קטורזה המוכשר. כמות התוכן השיווקי שצריך לדחוף ב־24 דקות מצריכה רמת תסריטאות גבוהה למדי, שתזכיר לנו שבכל זאת מדובר במוצר שצריך לעבור רגולציה. לא זאת שפשטה את הרגל מטעם המדינה, אלא האמיתית, זאת של הילדים. אבל נראה שהמשימה הוגדרה כהצלחה. הסדרה החדשה של ערוץ הילדים קולחת, מהנה ודבילית ברמה סבירה לחלוטין. היא מביאה את סיפורו של בעל מלון כושל בנתניה, שבעזרת צוות שכולל את בתו וחבורת ילדים, מצליח להציל את המלון מרשת בתי מלון של אנשי עסקים עשירים שזוממים להשתלט עליו. 

נכון שהעלילה האלטרנטיבית היתה צריכה לכלול איומים מצד משפחות פשע, ראשת עיר החשודה בפלילים והרבה צרפתים שרוצים לקנות את המלון. אבל למה לחשוב סטריאוטיפי כשאפשר לחשוב איך לדחוף לילדים שלכם עוד ועוד מוצרים שהם ירצו לקנות. שורה תחתונה: אתם יכולים להשאיר את הילדים בשקט מול המסך, יש דברים גרועים מאלה שהם צופים בהם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר