וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן דחתה הצעה למו"מ על תכנית הטילים: "משמשים להגנה בלבד"

12.11.2017 / 13:11

איראן דחתה את האפשרות של פתיחת תכנית הטילים הבליסטיים שלה למשא ומתן. נשיא צרפת מקרון העלה הצעה לכך, ברקע לארצות הברית שהאשימה את איראן בסיפוק הטכנולוגיה לירי הכושל לעבר ריאד החודש

צלמים זמניים מורשים

איראן דחתה הצעה מצד נשיא צרפת עמנואל מקרון לפתוח למשא ומתן את תכנית הטילים הבליסטיים שלה - כך נמסר בהודעה שפורסמה היום (ראשון) באתר הרשמי של משרד החוץ בטהראן. בהודעה הודגש כי הטילים שבידי איראן הם לצרכי הגנה בלבד ואין להם קשר להסכם הגרעין, שנחתם בשנת 2015. "ענייני הביטחון של איראן אינם פתוחים למשא ומתן", נכתב בנוסף בהודעה.

ביום חמישי הצהיר נשיא צרפת עמנואל מקרון בעת ביקור בדובאי כי הוא "מודאג מאוד" מתכנית הטילים הבליסטיים של הרפובליקה האסלאמית. בדבריו התייחס לירי הכושל של טיל בליסטי מתימן לעבר שדה התעופה הבינלאומי בריאד, בירת ערב הסעודית לפני שבוע. מקרון העלה את האפשרות של הטלת סנקציות על המדינה התומכת במורדים החות'ים ששיגרו את הטיל והוסיף כי "צריך להתחיל במשא ומתן בנושא הטילים הבליסטיים של איראן".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו מאיים: "נראה בחמאס אחראי לכל התקפה מרצועת עזה"
צה"ל מאיים: הג'יהאד האסלאמי משחק באש; נגיב בעוצמה גם נגד חמאס
"זומן לפגישה עם המלך - ונעלם": כך "נחטף" ראש ממשלת לבנון

נשיא איראן חסן רוחאני בעצרת הכללית של האו"ם, 20 בספטמבר 2017. רויטרס
לטענת איראן הטילים שלה נועדו לצרכי הגנה. נשיא איראן חסן רוחאני/רויטרס

בתגובה השיב דובר משרד החוץ האיראני, בהראם קאסמי כי צרפת "מודעת לחלוטין" לעמדתה המוצקה של איראן לפיה "ענייני ההגנה שלה אינם פתוחים למשא ומתן". לדבריו, "אמרנו לגורמים רשמיים בצרפת לא פעם כי לא נדון על הסכם הגרעין וכי לא ניתן להוסיף אליו נושאים נוספים שלא נכללים בו".

ביום שישי האשים קצין בכיר בחיל האוויר האמריקני את איראן בכך שהיא סיפקה למורדים החות'ים בתימן את הטכנולוגיה לירי הטיל הבליסטי אל עבר שדה התעופה הבינלאומי בריאד מוקדם יותר החודש. ארצות הברית קראה לאו"ם לחייב את טהראן לתת דין וחשבון על הפרת החלטות מועצת הביטחון.

עוד באותו נושא

אחרי שהובסה בסוריה, סעודיה שוברת כלים כדי לא לאבד את לבנון‎

לכתבה המלאה
נשיא צרפת עמנואל מקרון עם הנסיך מוחמד בן סלמאן בביקור פתע בסעודיה, נובמבר 2017. רויטרס
מוטרד מהטילים הבליסטיים של איראן. מקרון עם שליט דובאי, אל מכתום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully