וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוקק רפובליקני: טראמפ יעמוד במחויבותו להעביר השגרירות לירושלים

10.11.2017 / 10:45

בדיון בבית הנבחרים בנושא העברת השגרירות אמר יו"ר תת-הוועדה לביטחון לאומי רון דה סנטיס כי המהלך יסייע "להיפטר מהאשליה שלישראל לא תהיה שליטה בירושלים". בחודש הבא אמור טראמפ לחתום פעם נוספת על דחיית החוק להעברת השגרירות שאושר ב-1995

עריכה: ורד לידני

"השגרירות שלנו בישראל צריכה להיות בעיר הבירה, ירושלים". כך אמר לוואלה !NEWS רון דה-סנטיס, יו"ר תת-הוועדה לביטחון לאומי בבית הנבחרים האמריקני. לדבריו, "הנשיא התחייב לעשות זאת, ואני חושב שהוא יעמוד במחויבותו, ואני מאמין שעדיף לעשות זאת מוקדם מאשר מאוחר. אני חושב שהעברת השגרירות תעזור להבהיר דברים. היא תיפטר מהאשליה שלישראל לא תהיה שליטה בירושלים".

דה-סנטיס, חבר המפלגה הרפובליקנית, אמר את הדברים בתום דיון מיוחד שכינס בוועדה בראשותו כדי לדון באפשרות של העברת השגרירות מתל אביב לירושלים. הקונגרס קיבל בשנת 1995 חוק ולפיו על הממשל להעביר את השגרירות, אולם כל הנשיאים שכיהנו מאז חתמו מדי חצי שנה על דחיית המהלך. הנשיא דונלד טראמפ, התחייב במהלך קמפיין הבחירות לבצע סוף-סוף את המהלך, אולם חתם ב-1 ביוני גם הוא על דחייה של חצי שנה. בחודש שעבר אמר כי הוא "מעוניין לתת צ'אנס לשלום" לפני שיעביר את השגרירות. כעת, אומר דה-סנטיס, כי הוא מקווה שבחודש דצמבר טראמפ לא יחתום שוב על המהלך. "חתמנו פעם אחת, דבר לא השתנה במזרח התיכון. אפשר לנסות גישה אחרת".

מרבית חברי בית הנבחרים שהשתתפו בדיון הביעו תמיכה ברעיון של העברת השגרירות. ג'ים ג'ורדן ממדינת אוהיו אמר בדיון כי "הארי טרומן היה הראשון להכיר בישראל. יש לנו שגרירויות כמעט בכל מדינה בעולם, וישראל היא היחידה שבה השגרירות לא נמצאת בבירה". הוא הוסיף בסרקזם: "העברנו חוק ב-1995 שקורא להעביר את השגרירות. כעת, אנחנו לא צריכים לעשות שום דבר – דבר שהקונגרס מצטיין בו".

עוד בוואלה! NEWS:
ארגון המורים הכריז שביתה בחטיבות ובתיכונים ביום ראשון
לקראת הסיבוב הבא: צה"ל נערך למלחמה בארץ מנהרות חמאס
המשטרה חיפשה אחר שודד במדים - ומצאה כי מדובר בשוטר

שגרירות ארצות הברית. AP
חידוש הצו לדחיית ההעברה צפוי בחודש הבא. השגרירות האמריקנית בתל אביב/AP

לדברי ג'ורדן, "גם הנשיא לא צריך לעשות דבר. ויותר מזה – הוא ניהל קמפיין שבו התחייב לעשות זאת. זה פשוט קשור לנאמנות, לזכור את החברים שלך. יש מדינה אחת שעומדת לצדנו תמיד, ובכל זאת אנחנו לא מעבירים את השגרירות למקום שבו היא צריכה להיות. זה הזמן הנכון לעשות זאת. בואו פשוט נעשה זאת".

שגריר ארצות הברית באו"ם לשעבר ג'ון בולטון אמר בדיון כי "הזמן הנכון לעשות זאת הוא היום. צריך לקחת את החששות של ירדן ומצרים ברצינות, אבל זה לא אומר שיש להן זכות וטו. בנייה של שגרירות חדשה לא תיקח 24 שעות. זה תהליך שייקח שנים. אז תהיה תקופת זמנים ארוכה".

עוד באותו נושא

בניגוד להבטחתו: טראמפ דחה את העברת שגרירות ארה"ב לירושלים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הצו שעליו חתם טראמפ, ביוני/מערכת וואלה, צילום מסך

הנציג הדמוקרטי הבכיר בוועדה, סטפן לינץ' מבוסטון, הפנה שאלה אל מייקל קופלו, נציג הפורום למדיניות ישראל, ושאל אותו כיצד המהלך צפוי להשפיע על שיתוף הפעולה עם בנות בריתה הערביות של וושינגטון. על כך השיב קופלו: "כמובן ישראל היא בת הברית הקרובה ביותר שלנו באזור, אבל ישנן גם בנות ברית ערביות כמו ירדן שהיא שותפה חיונית של ארצות הברית במלחמה בטרור. הם תורמים למאבק בדאעש, יש להם בעיית פליטים רצינית מסוריה, וייתכן שישנם אזורים של שיתופי פעולה שיהיו קשים יותר אם השגרירות תעבור". לדבריו, "כמובן שגם מצרים היא שותפה במאבק בדאעש בסיני ועובדת על ייצוב המצב בעזה. אם ארצות הברית תעביר את השגרירות זה יכול להעמיד את שיתופי הפעולה הללו בסכנה. זה בהחלט דבר שצריך לקחת אותו בחשבון".

דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה שהתפטר לפני כשנה מתפקידו כמנכ"ל משרד החוץ, אמר לוואלה !NEWS בתום הדיון: "יש אהדה רבה לעמדה הישראלית לגבי אחדותה של ירושלים, וחברי הקונגרס מביעים גם תמיכה בהעברת השגרירות האמריקנית לירושלים. יש הבנה עמוקה שרק ישראל חופשית ודמוקרטית יכולה להגן על המקומות הקדושים ליהדות, לנצרות ואפילו לאסלאם. לכן, זה הבסיס לתמיכה הגורפת ששמענו כאן היום הן מהרפובליקנים והן מהדמוקרטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully