רשימת ויינשטיין: מעל 100 מתלוננות נגד המפיק

קבוצת נשים גדולה המאשימה את ויינשטיין בעבירות מין, בהן אונס, החלה בקמפיין ופרסמה קובץ הכולל תיאורים של יותר מ-100 תקיפות מיניות • "למספרים גדולים יש משמעות"

הארווי ווינשטיין // צילום: איי.פי

קמפיין ענק החל ברשת נגד מפיק העל ההוליוודי הארווי ויינשטיין: מעל ל-100 נשים פירטו על מעלליו של ויינשטיין, בהן נשים שמתלוננות כי אנס אותן.

צילום: רויטרס

הקמפיין נקרא בשם "עומדות מאוחדות", ועוצמתו במספר הגדול של הנשים המתלוננות. במסמך ששוחרר לגוגל, סיפרו המתלוננות על מעשיו של ויינשטיין בפירוט רב, כולל השנים בהן בוצעו.

השחקנית האיטלקיה אסיה ארגנ'טו, אחת מיני עשרות הנשים שנחשפו בגל התלונות על הטרדה מינית מצד מפיק העל ההוליוודי הארווי ויינשטיין, הפיצה באינטרנט רשימה מלאה לפרטי פרטים עם 102 האישומים כנגדו עד כה.

הרשימה, שהופצה במסגרת יישום המסמכים באתר גוגל וזמינה לכל אדם, פרושה בטבלה עם חלוקה לפי השנה בה אירע המקרה לכאורה, שם המתלוננת, המיקום, הקשר שלה לויינשטיין, ופרטי התקרית. בין השמות ברשימה נמצאות גווינית פאלטרו שלטענתה התבקשה לעסות אותו בחדר מלון, אנג'לינה ג'ולי שדיווחה על נגיעות בלתי הולמות ושחקניות כמו רוז מק'גוון, אנאבלה שיורה ופז דה לה הוארטה שטוענות כי ויינשטיין אנס אותן.

לרשימת המתלוננות המלאה לחצו כאן

ברשימה מופיעים גם שמותיהן ופרטי הטענות של שחקניות כמו קייט בקינסייל, מירה סורבינו, אשלי ג'אד ודריל האנה, אשר דיווחו על הטרדה מינית מצידו של ויינשטיין לאורך השנים כמו גם דיווחים אנונימים של נשים שלא נחשפו בשמן, עובדות שלו לשעבר, דוגמניות עמן נפגש ונשות צוות בפרויקטים קולנועיים בהם היה מעורב. ישנם גם אזכורים לפשרות משפטיות דיסקרטיות עם נשים מסוימות שקיבלו פיצויים ולו כדי שישמרו על שתיקה.

"יש כוח במספרים ואני רוצה להעצים את כל קורבנות התקיפה באשר הם, גברים ונשים, שירגישו שהם לא לבד ושיחד נוכל לשפוך אור אל עבר האופל בו מסתתרים טורפים כאלו", כתבה דוגמנית בשם זואי ברוק כשהפיצה את הקישור לרשימה בגוגל תחת הכותרת "עומדות מאוחדות" והאשטאג בטוויטר "רשימה ללא בושה". ברוק האשימה את ויינשטיין שהתערטל בפניה וניסה לתקוף אותה מינית כשהייתה בת 23 בחדר מלון בקאן.

נגד ויינשטיין מתנהלות כבר פורמלית חקירות פליליות בלוס אנג'לס, בריטניה וניו יורק, כאשר התובע המחוזי במנהטן כבר מתכנן לפרסם ממצאים בשבוע הקרוב על פי דיווחים.

"ההלם בהוליווד היה שזה סוף סוף פורסם, לא בהכרח שזה קרה, את זה ידעו תמיד", אומרת עורכת "ההוליווד ריפורטר" קים מאסטרס בראיון למוסף "שישבת" במסגרת כתבה מיוחדת על השערוריות בהוליווד שתתפרסם מחר, "במשך שנים לא יכולנו לעשות מזה סיפור עיתונאי, כי אף אחד לא רצה לדבר לציטוט. זה היה בלתי אפשרי. הארווי הפחיד ורדף את הנשים שישמרו על שתיקה. מרגע שהסכר נפרץ, המציאות השתנתה".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר