וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: "סעודיה עשתה טעות אסטרטגית כשבחרה בישראל על פנינו"

נשיא איראן תקף את ערב הסעודית, ברקע החרפת המתיחות סביב המשברים בתימן ובלבנון. הוא הזהיר את ריאד מפני כוחה של טהראן. "אנשים חזקים יותר מכם לא הצליחו לעשות דבר נגד העם האיראני"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (רביעי) כי ערב הסעודית שגתה "טעות אסטרטגית" כשבחרה בארצות הברית ובישראל כ"ידידותיה" ובאיראן כאויב. זאת ברקע החרפת המתיחות בין טהארן לריאד בימים האחרונים, סביב המשברים בתימן ובלבנון. "עליכם לדעת את כוחה של איראן", הזהיר רוחאני. "גורמים חזקים יותר מכם לא הצליחו לעשות דבר נגד העם האיראני".

רוחאני אמר כי שיגור הטיל של המורדים החות'ים אל עבר ריאד, שלטענת הממלכה היה צעד מלחמתי של איראן, היה תגובה ל"תוקפנות הסעודית". בדברים שאמר נשיא איראן, וצוטטו על ידי סוכנות הידיעות תסנים, הוא תהה: "כיצד העם התימני יגיב להפצצות על המדינה שלהם? אסור להם להשתמש בנשק שלהם".

נשיא איראן רוחאני במצעד צבאי בטהראן, ספטמבר 2017. רויטרס
מזהיר את סעודיה שלא לבחון את עוצמתה של איראן. רוחאני/רויטרס

לדבריו, על ערב הסעודית להפסיק קודם את ההפצצות שהיא מנהלת נגד המורדים השיעים זה כמעט שלוש שנים, "ואז לראות אם התימנים עושים זאת גם". טהראן תומכת בחות'ים, השולטים בצפון המדינה ובבירה צנעא, ואילו ריאד מובילה קואליציה אזורית המנסה להשיב את השליטה במדינה לידי הממשלה של הנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי.

רוחאני התייחס גם למשבר בלבנון, עם התפטרותו של ראש הממשלה סעד אל-חרירי, שהודיע על פרישתו במהלך ביקורו בערב הסעודית, כשהוא מציין את מעורבות איראן וחיזבאללה. הוא אמר כי טהראן "לא תהסס" לעזור בשמירה על היציבות של לבנון, ואתמול הוא שוחח עם עמיתו מישל עאון. הוא אמר לי כי הוא משוכנע שהעם בלבנון יתגבר על "הפילוג" ולא יאפשר למדינה "להפוך לשדה קרב בין מעצמות זרות".

(עדכון ראשון: 13:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully